Első osztályba napközi vagy napközi otthonos osztály?
Nem vitát szeretnék, hanem pozitív és negatív tapasztalatokat, mert voltunk az iskolába nyílt napon, ez a két fajta első osztály indul, és már beiratkozáskor le kell adni, hogy melyikbe szeretném iratni a 6 éves lányom.
Köszönöm
"...hogy eleget lehessünk együtt, ha korán tudunk érte menni. Szerintem az alsó tagozatban még nagyon fontos a közös idő..."
Szerintem meg nagyon fontos a napközi és a délutáni tanulás. Ahol a gyerek megtanul tanulni és azzal a tanítónénivel és úgy tanul, aki és ahogy azt órán is mondani fogja és ahogy számon fogja kérni.
Tök jó otthon a gyerekkel, csak épp a házi kín szenvedés. Nem úgy magyarázom, nem így csinálták az órán, ne azt kérdezzem, olvassam, stb.
11# egyáltalán nem biztos hogy a napközben ugyanaz a tanár van aki tanítja, sőt...
Az én kisfiam is iskolaotthonos rendszerben első osztályos. Nem volt opció , ez ott a rendszer ahova jár. Én szeretem amúgy, mert tényleg nem hoz haza házifeladatot, de azért foglalkozni így is kell vele. Olvasni minden nap olvas, illetve ami nem megy azt gyakoroljuk.
Egyébként édesanyám is pedagógus, ő is hasonló dolgokat mondott, mint az egyik korábbi válaszoló , hogy ebben a rendszerben nem tanulnak meg a gyerekek otthon tanulni, felkészülni a másnapra. Biztos, hogy van benne valami.
Én ha tehetném sima napközibe adnám amúgy, hogy korábban hazajöhessen ha van rá mód.
Az alsósoknak még nem az a feladatuk hogy tanulni tanuljanak, akkor még a tanórákon kell elsajátítani a lényeget, ott kell a tanítónak megértetnie a dolgokat, a délutáni feladatoknak nem volna szabad többnek lenniük egy kis mechanikus gyakorlásnál. Ha egyáltalán kapnak valamit. 91-ben voltam elsős, és az volt a normális, ha a házi feladat megoldásához már nem kell magyarázni. Mi ötödikben és hatodikban kezdtünk szisztematikusan jegyzetelni tanulni, lémyeget kiszűrni, és akkor már értelme is volt.
Szóval nem értek egyet azzal, hogy az iskolában délután valamiféle egységes tanulási módot kellene elsajátítani, mert ilyen úgy alapvetően nem létezik. Eredetileg magyar szakos tanár vagyok, tudom, hogy a tanulási folyamatok hatékonysága mennyi mindentől függ, és hogy különböző gyerekeknek különböző stratégiákra van szükségük, és abban kell nekik segíteni, hogy ezt kiismerjék. Különben szélmalomharc, és a gömböt tuszkoljuk a kockába.
Egyébként ahogy Vekerdy mondta, az alsós gyereknek délután a suli után játszania, visongania és nevetgélnie kell, mozgással feldolgozni a délelőtti agymunkát, ülepíteni az ismereteket, és szeretettel ápolni a családi kapcsolatait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!