Első osztályba napközi vagy napközi otthonos osztály?
Nem vitát szeretnék, hanem pozitív és negatív tapasztalatokat, mert voltunk az iskolába nyílt napon, ez a két fajta első osztály indul, és már beiratkozáskor le kell adni, hogy melyikbe szeretném iratni a 6 éves lányom.
Köszönöm
Az én lányom napkoziotthonosba járt. Nagy előnye volt, hogy miután agorákat az egesz napra szétosztották, kevésbé merültek ki a gyerekek, hiszen az órák között sok szabadidejük volt. Hátránya volt, hogy kb sehová nem tudtam anélkül elvinni, hogy mulasszon pár órát, hiszen még a delutani rendelesek is bele estek az o tanitasi idejebe.
Ma már napközis osztályt választanék
Napköziotthonos rendszerben délután is vannak órák. De ha voltatok, biztosan tudod.
Szvsz a gyereknek kevésbé megterhelő az 5 óra egész napra szétosztva, de ezt csak akkor válaszd, ha nincsenek délutáni programok, nem kell rendszeresen edzésre, fejlesztésre, akárhova vinbni a gyereket, hiszen hiányzása keletkezik belőle.
Nálunk valahol az iskolaotthon és a napközi között van a suliban az alsósok rendszere. Nincs napközistanár, hanem az osztálytanítóval vannak délután, így vele megcsinálják a leckét, ha kell gyakorolnak, tanulnak felmérőre, ha valamit nem értenek, akkor adott óra anyagát veszik elő és lényegében tanóra van. De ez csak 1 órában délután. Nagyn max 1,5, de akkor már a játék terhére megy.
Viszont írásbeli házi nem jön haza.
Iskolaotthonos osztályba járt alsóban a fiam (egyébként szerintem a „napköziotthonos” kifejezést csak óvodákra használják), sajnos nekünk nem jött be. Remekül hangzott, hogy nem rohannak, hogy a két tanítónőjük egyike van velük mindig, hogy nem kell hazahozni a táskát hét közben, itthonra nincs lecke… A valóság azonban más képet mutatott, a fiam egy idő után sosem írta meg bent a leckét, így mégis haza kellett hozni a cuccokat, és bár jobb lett volna, ha előbb haza tudom hozni, hogy ne du. 5 körül kelljen neki, de nem lehetett. Hiába volt velük délután is az egyik tanítónő (azt hittem, ez remek lesz, mert tud segíteni a háziban, ha kell), ha a segítségüket kérték leckeíráskor, a válasz rendszerint az volt, „ha figyeltél volna órán, tudnád” (plusz, ha segíteni próbáltak egymásnak, még le is cs***ték őket). Szóval nekünk jobban jött volna, ha haza tudom hozni ebéd után…
Persze mint általában, itt is igaz, hogy egy eszme nem felelős azokért, akik hisznek benne, vagyis alapból lehet jó az iskolaotthonos rendszer – csak érdemes valahogy utánajárni, hogy valóban képesek-e helyesen alkalmazni azt a tanítók.
A gyerekeim napközisek, délelőtt tanóra, ebéd után ha jó idő van akkor udvar, majd 14:30-15:45 között megcsinálják a házit. Leckét hétközbe sosem hoznak haza, mindig megcsinálják napköziban, tankõnyvek is bent maradnak, csak pénteken hozzák haza, kivéve az olvasókönyv, ha dolgozatra kell készülni, akkor azt a könyvet hazahozzák.
Szerintem sok függ a pedagógustól is. Napközi jobb szerintem, mint az iskolaotthonos rendszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!