Mennyi leckét kap másodikos gyereked egyik napról a másikra, illetve hétvégén?
"Nem 5+2 nehézségű, hanem például: 78-29."
ha egy ilyen 1-2 perc neki és nem max 10 mp, akkor lépjetek vissza az elsős anyagra, mert alapvető hiányosságai vannak matematikából. Az összeadás, kivonás, bontás, pótlás műveleteknek készség szinten kell mennie! A bontás és pótlás a legfontosabb ott, ahol tizesátlépés is van! Ha ez nem megy gondolkodás nélkül, akkor nem is fog menni az ilyen feladat.
"Ugyanitt kérdezném, hogy mindenhol fejben tanulják-e ezt kiszámolni? Mert én úgy emlékszem annó, hogy egymás alá írva számoltuk ezeket és úgy könnyebb."
Igen, fejben. Az írásbeli összeadás/kivonás 3. osztályos tananyag, akkor lép be a képbe, amikor már 3jegyű számokat adnak össze. Viszont ehhez tökéletesen tudni kell alkalmazni az előbb említett 4 műveletet.
Mert eddig nem jelentkezett ez hiányosságként. De ha egy kétszámjegyes összeadást vagy kivonást percekbe telik kiszámolni, akkor ott pedig van gond. Ésha most ezzel elmarad, akkor később még nehezebb lesz.
Ne érts félre, nem azt mondom, hogy nem jó matekból a gyereked, csak azt, hogy az alapok nyilvánvalóan nem alakultak még ki készségszinten. Ezen lehet segíteni, de ha most nem teszitek, akkor később teljesen el fog úszni nemcsak a matek ötöse, hanem egyáltalán a tanulni akarása.
Komolyan van olyan másodikos gyerek, aki kétszámjegyes összeadásra ránéz és tudja?
Mert nekem 45+36 sem ment ránézésre. Ez most lehet, hogy nagyon ciki, főleg mivel 4-es, 5-ös voltam matekból, de bizisten előbb összeadtam a 40+30-at, aztán az 5+6-ot és végül a kettő összegét. De nekünk sosem kellett kétjegyű számokat ránézésre összeadni. Tényleg nagy a hajtás manapság az iskolában.
Dolgozatnál hogy kell? Diktálja a tanár a számokat a gyerek meg már csak az összeget írja le?
Utolsó, remélem én is, hogy nem ránézésre kell egy másodikosnak megoldania, mert nekem sem megy. Pláne a kivonás. :-)
Nem diktálják a dolgozatnál, hanem feladatlapot töltenek ki szerencsére.
Nekem már nincs emlékem, hogy így kellett volna számolni, meg is lepődtem, de megy neki csak lassan, így nem is akarom összezavarni, hogy én más módszerrel számolok.
Leginkább a szorzótáblára emlékszem, hogy azt tényleg nagyon meg kellett tanulni és az valóban ment ránézésre vagy diktálásra.
"Mert nekem 45+36 sem ment ránézésre. Ez most lehet, hogy nagyon ciki, főleg mivel 4-es, 5-ös voltam matekból, de bizisten előbb összeadtam a 40+30-at, aztán az 5+6-ot és végül a kettő összegét."
összeadod 40+30, majd 5+6 és 70+11. Leírni sincs fél perc. Persze nem "úgy" ránézésre, de azért ez nem lehet 2 perces folyamat... még egy sem.
Picit hosszúnak gondolom ez a két percet egy összeadásra. Az elejétől úgy mondtam a gyereknek, hogy bontsa tizedesre. És így nagyon könnyű. Két perc alatt azért 5-6 összeadást megcsinálunk. Persze mindenki más, de ha így szétbontja, akkor nagyon egyszerű, még a kivonás is, ami azért nehezebb. Ami viszont több időt vett igénybe, és sokat is kell gyakorolni, az a maradékos osztás. Na ott van némi gyötrődés. :-)
Nekünk nagyon kevés a lecke, vagyis úgy gondolom bőven elkészül vele fél óra alatt. Most fél év előtt volt vagy 30 db szorzás-osztás, gyakorlásképpen felmérő előtt, de máskülönben 20-40 perc körül végez. Hétvégére nincs lecke. Nem napközis.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!