Lassú gyerek, mit lehet tenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért ha az én gyerekem lenne így, hogy ennyire lassú és tényleg, mindig minden jóval tovább tart neki mint a többieknek akkor nem az iskolában keresném a hibát. Beszélnék a tanárnővel, hogy ő mit lát rajta, vajon miért lehet lassabb, talán bámészkodik közben? Vagy nem tudja a megoldásokat és sok idő mire kitalálja, hogy mit is írhatna oda? Esetleg kivizsgáltatnám, hogy nincs e valami problémája. Nem kell ám nagy dologra gondolni, lehet, hogy egy kis figyelem zavar stb... gyógypedagógussal jól orvosolható.
A másik meg amit már írtak, nem mindegy, hogy hányadikos... Egy elsősnél még bőven belefér, majd felzárkózik.
Harmadikos. Szerintem simán túlterhelt. Több időt szeretne játékkal tölteni, illetve soknak éli meg a szabályokat, amiket be kell tartani a suliban. Arra panaszkodik, hogy túl sok a házi, mikor nekiül, bámészkodik. Pedig ha csinálná pikk-pakk meglenne. Ez a bámészkodás főleg annál a tárgynál van, ami nem érdekli (matek). Mateknál tipikusan arra törekszik, hogy "lespórolja" a gondolkodást - pl. összeadásoknál-kivonásoknál inkább visszanézi egy másik feladatból, hogy ott mi volt a megoldás. De van úgy, hogy csak tippel, random beír valami számot. Egyébként érti és tudja, csak nem érdekli, nem akar foglalkozni vele.
Ami igazán érdekli, abban nem lassú, szokott pörögni is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor nem lassú a gyerek, hanem vsz fgyelemzavaros. Vidd a szakszolgálathoz/nevtanba vagy gyermekpszichiáterhez.
Ők meg tudják határozni a szükséges fejlesztés irányát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nem csinálnak rá spéci vizsgálatot, akkor nem biztos, hogy észreveszik. Face-to-face helyzetben ezek a gyerekek általában jól teljesítenek, mert nehezebben terelődik a figyelmük, ha a vele lévő felnőtt direktbe vele foglalkozik, hozzá beszél. Szóval pont ezért, ha nem kifejezetten ilyen problémát keresnek, és a gyerek okos, jól kompenzál, lehet nem észrevehető is.
De megoldás lehet, ha beszélsz a tanítóval, megkéred, hogy ültesse a gyereket közvetlen a tanári asztal elé. Nálunk nagyon bejött, sokkal kevesebb rossz jegy van, és hát a magatartáson is meglátszik (szintén harmadikos)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A lányom volt így. Nem csak a dolgozatokkal volt gond, hanem nem fejezte be a leckét. Úgy jött haza az iskolából, ráadásul be sem pakolta, amivel elmaradt, másnap meg kapta a feketepontot, amit én nem is tudtam, csak amikor már az egyes jött össze belőle. Persze én voltam a hibás, mert nem ellenőrzöm le a gyerek dolgait. Üres táskával jött haza! MInek van a napközis tanár?
Szép egy tanító néni volt. A füzete margójára minden oldalra odaírta "túl lassú vagy". A gyerekek lassú csigának csúfolták. Tanító nénivel nem tudtam szót érteni, szerinte a gyerek a hibás. Elvittem kivizsgáltatni, persze kihozták, hogy figyelemzavaros. Mondanom sem kell, a tanító néni hozzáállása semmit nem változott, csak közölte, hogy vigyem már el a fogyatékos iskolába.
Igazgatónál is többször voltunk, nem jutottunk előbbre, így végül iskolát váltottunk. Érdekes, hogy itt meg nem lassú. Amúgy 3,4-es tanuló, az igaz, de belesimul a nagy átlagba, a mostani tanárai szerint semmi baja.
Véleményem szerint a mostani gyerekek 90 %-ának kijön valami tanulási nehézsége, ha rossz a tanár. Egyre több az sni-s, és mindenért a szülőket hibáztatják, holott az iskola termeli ezt ki. Oké, a gyerekem nem kitűnő tanuló, nem lehet mindenkiből orvos meg mérnök, de azért nem kell lelkileg, idegileg tönkretenni emiatt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Valóban, ha rossz a tanár, akkor hatványozódik a probléma.
z pl, hogy egy problémás gyereknél nem jön haza az elmaradt házi, számomra érthetetlen. Mert 1-2x előfordulhat, de utána már oda kell figyelni. Valóban, a szülőnek is (HA tud róla időben), de nálunk pl a tanító is figyel erre. Miközben mondja, hogy mindenki tegye el az x könyvet, konkrétan a fiam táskájában le is ellenőrzi, hogy megtörtént-e a dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!