Kisfiam itthon tudja az anyagot, de a dolgozatai rosszul sikerülnek. Mi lehet a baj?
Itthon gyakorlásnál szépen tud mindent,amit nem,azt gyakoroljuk,és nyilván megtanulja.
Az iskolában pár nap múlva írják a dolgozatot,és eltéveszti,nem azt írja,vagy rosszul számol,összecsapja.Miért lehet ez,de legfőképp,mi a megoldás?Harmadikos.
Időre megy minden dolgozat,néha nem végez a matekkal,tollbamondáskor is kapkod,siet.
A többi gyereknek megy? Elsőre mellbe vágott ez az öt perc alatt 104 szorzás. De ha belegondolok, még van olyan napközis emlékem kiskoromból, hogy mi is csináltunk hasonlót, nagyon nagyon alap szorzásokkal. Olyanokkal, hogy ránézel és tudod. Nem azért mert ott számolgatod, hanem mert betanultad, mint a verseket. Tehát nincs más dolgod, mint 104 db számot folyamatosan és gondolkozás nélkül leírni.
Mindezek alapján azt gondolom, hogy a tanár célja nem volt más, mint felmérni, hogy megtanulták e szorzó táblát vagy sem. Mivel később erősen szükségük lesz rá, ebben a fél tudás nem elégséges. (Más kérdés, hogy az ilyen gyakorlásokra, felmérésekre nekünk nem szórták az egyest... nem attól javul a helyzet.)
A 104 szorzás öt perc alatt nyilván a szorzótábla, de akkor is túlzott az elvárás. Ezekre az elemi számolásokra országos mérés is készült Dr. Nagy József mérte, igaz 1971-ben, de ez az ami nem hinném, hogy sokat változott, több iskolánál is láttam a neten, hogy ezeket a standardokat használják.
Ebben a könyvben (Dr. Nagy József, Az elemi számolási készségek mérése, Tankönyvkiadó, Budapest, 1971) világosan le van írva, hogy 3. osztályban decemberben a percenkénti hibátlan művelet országos átlaga 8,7 és az ötös szint 13,1-től van. Ha valóban öt percet kapott rá akkor is ötösnek kellene lenni már 66 jó művelettől. Amit a tanító most követel az az 5. osztály decemberi követelményszintje, szóval finoman szólva is túltolta a dolgot. Értem én, hogy a szorzótáblát gondolkodás nélkül kell tudni, de azért idő mire oda eljut a gyerek. Érdekelne az is, hogy a többieknek mennyire megy ebben a tempóban.
Én gyermekem is 3.osztályos. Nálunk is ez a kegyetlenség van. Múltkor kiírtam ide hogy házi feladatnak 213db számolást adott fel, meg is kaptam itt hogy akinek keszségszinten megy annak nem sok idő, ill volt aki nem hitte el. Azt hiszem mf-ben volt 2és fél oldal, és bizony pontosan annyi volt....
Nálunk is idöre megy minden, gyerekek mint a gépek...Emberség nincs a tanárban, élvezi a törvényeket, élvezi a kegyetlenséget. Hozzá teszem, rossz jegyeket nem mindenkinek írja be, az én gyerekemnek mindig. Itt semmi más nem számít csak a követelmény.
Nagyon megszenvedjük mi is a harmadikat :(
Mást se csinálunk csak gyakorlunk, hogy másodpercre meglegyen az eredmény :(
Kedves kérdező sokféleképpen el lehet érni azt, hogy a gyerekek megtanuljanak valamit. Az egyik az általad leírt terror ami hatékony lehet, de a gyereket közben tönkreteszi. Mégis sok helyen alkalmazzák, mert ha a gyerekek nem jól teljesítenek akkor a tanárt/tanítót bizony előveszik. Sok helyen maguk a szülők is ludasak ebben, nem bíznak a tanárban és a gyerekükben állandóan többet, gyorsabban jobban akarnak, mert hát mi lesz a felvételin. (ez most nem vicc, volt ilyen szülő aki ezzel jött harmadikban)
A másik, hogy megbízunk a gyerekben, a legtöbb ugyanis meg akarja tanulni. Ha sikerül olyan körülményeket teremteni, hogy a gyerek maga akarjon gyakorolni és fejlődni az a lehető legjobb ami történhet. Ezt sokféleképpen el lehet érni pl. játékos feladatokkal, számítógépes gyakoroltató játékokkal és azzal, hogy újra és újra elmondod a gyereknek, hogy mennyit fejlődött, látszik a befektetett munka. Közben azért figyelembe kell venni, hogy reálisan mi várható el ettől a korosztálytól, mert az semmiképpen, hogy egy felnőtt szintjén tudják a szorzótáblát. Nem árt figyelembe venni a gyerek saját képességeit sem, tudom elcsépelt, de van akinek ugyanahhoz az eredményhez ötször annyi gyakorlás kell. Ezeket a gyerekeket -e miatt ledorongolni nem a legjobb ötlet, mert az összes kedve el fog menni a tanulástól.
Azért én a helyedben körbenéznék egy kicsit az iskolák között. Lehet, hogy nehezebb, de a gyereked megér annyit, hogy ne menjen tönkre. Amúgy meg 1-2 év és egyedül is járhat suliba, nálunk is van több 5-6-os, akik egyedül buszozgatnak, pedig ez egy nagyváros és a suli eléggé a szélén van, átszállással együtt is megoldják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!