Kisfiam osztálya megint új tanítónénit kapott magyarból. Hogyan gyakoroljunk itthon?
Az új tanító a harmadik,de elmegy félévkor,akkor megint új jön,és jövőre az ötödik.Most harmadikosok,és szülőin szörnyülködve mesélte,mennyire rosszul áll az egész osztály nyelvtanból,de az olvasás sem megy nekik beszéd gyorsasággal,csak lassan,néha döcögve.Mint utóbb kiderült,elvileg az elsős tanítónénijük szúrta el,azóta minden újabb tanító kínlódik velük.
Hogyan tudnék én itthon gyakorolni vele az olvasáson kívül,nyelvtanból?
Elég az a sokféle füzet,amit a könyvesboltokban kapni?Vagy tudnátok ajánlani speciális,esetleg netről nyomtatható feladatokat?
Most kb. második év közepi szinten állnak a gyerekek.A helyesírásuk csapnivaló,lemaradnak ékezetek,sokszor egybe írják a szavakat,Mondat eleje,vége (nagybetű,írásjelek) elmaradnak,nem tudják mikor írjanak kettős mássalhangzót,ly/j egyáltalán nem megy.Ez szinte az egész osztályt érintő probléma.Van pár jobb tanuló,de a többi le van maradva.
Én hogyan segíthetnék itthon?
Olvasás, másolás, tollba mondás. Ugyanazokkal a mondatokkal.
Előveszel egy kedvenc, egyszerű könyvet, pl Geronimo Stilton, Ábécéskönyv vagy akármit, amit szeret. De lehet egyszerű APG vagy mondókás könyv is.
Vagy Gőgös Gúnár Gedeon. Lefedi a 2. osztályos nyelvtan anyagot teljesen.
5 mondatot olvasson el hangosan, UGYANAZT az 5-öt másolja le, majd UGYANAZT az 5-öt mondod tollba.
Mindkét írás után ellenőrzés, ha hiba van benne, azt javítsa alul.
Így rögzülnek a problémás szavak.
Következő nap másik 5 mondat.
A legfontosabb a minden mennyiségü olvasás. Napi 30 perc akkor is ha nincsen kedve. Keress olyan könyvet ami érdekes, az olvasó könyv iszonyat rossz és száraz. De a könyvesboltok már tele vannak nekik való könyvekkel. Az enyémek imádják az olvass velem könyveket, abban van nekik is és nekem is olvasni való.
A másik a másolás. Keress egy kb 5-6 mondatos szöveget, és másolja le. Majd húzza alá benne pl a föneveket vagy az igéket, vagy amit nagybetüvel kell írni. Majd ugyan ezt a mondatot másnap is másolja le, és harmadnap tollbamondod neki.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!
Szuper gyakorlatokat ajánlottatok,remélem hamarosan lesz majd eredmény!
Kedves utolsó! Ezt hányszor kell egy héten?
Tudom,hogy a gyereket hagyni kéne otthon játszani,de félek,hogy ha nem tesszük rendbe az alapokat,és nem gyakorlunk,elúszik minden az árral,ami ezután jön.
Úgy látom,kénytelen vagyok itthon fejleszteni,mert az iskolában csak követelnek még így is,hogy tudják,az osztály nem önhibájából gyenge.
Szeretném úgy érezni,hogy én,mint szülő,mindent megtettem,akár helyettük is.Nekik ugyanis muszáj haladni,ezért tartunk ott,ahol.Mindazonáltal ezek a gyakorlatok úgy nézem fél óránál talán nem tartanak tovább,így azért marad a napból a lazulásra is.
Kisfiam osztalya is igy all csak ok matekbol is.
Mi fogadtunk kulon tanart aki korrepetalja. Ezen kivul rengeteget kell olvasnia, pl egy oldalas meseket es ahhoz utana rajzolni valamit. Leirni mit abrazol a kep.
Sok masolas, tollbamondas is segit.
Nem ugy tanul meg a gyerek irni olvasni ha otthon pihen.
Harmadikos gyereknek bizony otthon is kell gyakorolnia minimum 1 orat naponta
Igen,én is úgy látom,hogy sajnos nem lehet otthon békén hagyni szegényeket,mert mi lesz később?
Szégyen,hogy idáig jutottak,az egész iskolai rendszer szégyene,a tanár hiány,ezáltal nem megfelelő tanítók alkalmazása,az elvárások,amik nyilván teljesíthetetlenek...
;(
Lányom 3. Osztályos itthon nem gyakorol egy percet sem.ha van lecke ami nem készült el azt megcsinálja vagy olvasást adtak fel házainak azt megcsinálja de az max 10 perc .
Én max hétvégén gyakorol él vele hétközben nem .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!