Hatodikos fiam sorra hordja haza a rossz jegyeket mikor tanul nekem felmondja a leckét itthon? Mi lehet a gond?
Sosem szeretett tanulni magától le sem ülne, így mellé kell ülni, együtt írni a házit tanulni. Itthon megy is neki, felmondja a szabályokat, a matekot is ügyesen számolja. Pénteken töriből kettő egyest is kapott feleléskor meg sem szólalt, ráadásul órai munkája is üres volt. Mikor kérdezgetem mi van a suliban csak annyit mond elfelejtette.
Nem tudom eldönteni szándékosan nem ír dacból vagy tényleg elfelejti.
Egyre több a gondunk vele, lassan 1 hónapja folyamatosan piszkálja a kissebbeket a barátaival. Ami miatt egyre több büntit kap, bedühödik üt, kiabál rugdoss. Szombaton olyat is mondott a pénzét ellopjuk, vegyünk drónt vagy feljelent minket. Honnan jut ilyen egy gyerek eszébe?
( Húsvéti pénzét eltette telefonra gyűjt, de most minden áron drónt szeretne, de nem tudja kivárni az ünnepeket azonnal akarja)
A saját példámat leírom, hátha tudok segíteni. A szocializmusban jártam általános iskolába egy eldugott faluba ahol "szellemi mélysötétség" volt. A legbutább tanárokat dugták oda akik hajlandóak voltak az elvtársak nemesebbik felét nyalni és nem tisztességesen dolgozni. Hiába voltam jó képességű, és hiába volt tök hülye a pártember gyereke, ő kapta a jelest én meg a hármast. Aztán városi iskolába tanultam tovább, tisztességesebb környezetbe, onnantól meg szín jeles voltam. Fősulit is végeztem, egyedül az általános iskolai osztálytársaim közül.
A lényeg a nem megfelelő iskola volt. Van egy olyan érzésem hogy a te fiad is nagyon rossz iskolába jár. Ahol nem bontakozhat ki a tudása alapján, ezért a gyengébbek bántásával próbálja kompenzálni a jogtalan el nem ismerését. Mert hogy el nem felejti amit otthon makulátlanul tudott és felmondott az biztos.
Még annyit hogy az említett "szellemi mélysötétségbe" borult általános iskolában nekem is voltak magatartási problémáim, bántottam másokat ha úgy adódott. Így éreztem szükségét kifejezni annak hogy egy selejt iskolába járok ahol nem a tudás alapján juthat az ember előbbre. Vagy akár azt érezhettem hogy így kapom meg a méltó elismerést amit a tudásom alapján kellett volna hogy megkapjak.
Aztán a többi normális iskolám közül hadd csatoljak csak annyi részletet amiből még névtelen maradhatok. Ezek a középiskolai utolsó évem édemjegyei. (Sajnos testnevelésből nem voltam élvonalban):
Ez meg a bizonyítványomba írt kísérőszöveg, amit nyomtatottan is kiírok:
"Példamutató magatartásáért, tanulmányi eredményéért, az Országos Tanulmányi versenyen elért helyezéséért nevelőtestületi dícséretben részesült."
Hogy mi volt ez a 180 fokos változás? Hát az hogy olyan iskolákba kerültem ahol kizárólag a tudás alapján lehetett előbbre jutni. Ennyit jelent az hogy ki milyen iskolai táptalajba kerül. A fiad lehet hogy akár Nobel-díjas tudós is lehetne megfelelő iskolákba kerülve. De magatartás problémás is lehet, nem megfelelő iskolákba kerülve.
Ne haragudj, de én erős túlzásnak érzem, hogy hatodikas korában melléül az anyukája (vagy apukája) és úgy írja a gyerek az írásbelit, úgy tanulja a tanulnivalót.
Van egy olyan gyanúm, hogy a fiad is rettentően rühelli ezt, és dacból művel olyanokat, amivel titeket ki tud akasztani. Az, hogy órán feleltetéskor meg sem szólalt, az két dolgot jelenhet:
1. Vagy olyan tanárjuk van, akitől úgy fél, hogy szinte megbénul, ha produkálnia kell előtte, és szorongásában mindent elfelejt, egy hang sem jön ki a torkán.
2. Vagy annyira ellened akar tenni, hogy direkt "betlizik", szándékosan tesz olyat, amire egyest kap, mert veled dacol.
Szerintem itt inkább a második variáció lehet, erre utalnak a magatartási problémái is. Azt te érzed, hogy mennyire dacos veletek. Az, hogy olyanokat mond, hogy feljelent titeket, az is a veletek való konfliktusára utal.
Megoldást én se tudok jobbat, mint szakemberhez fordulni. De abban szinte biztos vagyok, hogy be kéne fejezni az együtt tanulást. Hogy fokozatosan, vagy hirtelen, azt nem tudom, mert utóbbi esetben valószínűleg látványosan romlani fognak a jegyei. Talán ebben is tud tanácsot adni a szakember.
Negyedikes koráig napközis volt ott ügyesen tanult de csak az írásbelit, szóbelit ha nem szólunk elő sem vette volna.
Kipróbáltuk 2 hétig nem kérdeztük a leckéről csak annyi kész van minden? Erre mondta igen. Verset nem tanulta meg, nem olvasta el a mesét.
Most is délután 1től 5ig otthon van, van hogy egyedül vagy a mamájával de akkor sem tanul. Este sem.
Aggódok nsgyon
Két dologra gyanakszom:
1.Házasságotok válságban van,és nem tud másra gondolni.
2.A korai kamaszkor jelensége,s ez akkor indokolt,ha a korai terhességed,vagy valamelyik személyiség fejlődési korszak korai szakaszában súlyos trauma érte,amit nem tudott feldolgozni.
Töri,és hasonló mesés tárgyak esetében olvasd el a tananyagot,mert néha gyermeket sosem látott"pedagógusok"olyan körmönfont módon fogalmazzák meg az anyagot,aminek megértéséhez egyetemi diploma szükséges.Ilyenkor szükséges azt lefordítani értelmes magyar nyelvre.
Javaslom a tananyag átdolgozását a srácnak oly módon,hogy a tananyag minden mondatából ragadjon ki egy fontos szót,majd bekezdésenként alkosson rövid kérdést,csupán a kijegyzett szavakból.A következő lépésben,saját kérdéseire feleljen lényegre törően.
Az adott óra előtti szünetben fussa át saját kérdéseit.
Ez a módszer,a koncentrálást segíti.
A mechanikus szövegbiflázás haszontalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!