Otthonoktatásról mi a véleményed?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem nem jó ötlet.
Egyrészt nem tudja, hogyan működik a közösség, a társas kapcsolatok, másrészt tanári végzettséggel se tudnám azt és úgy megtanítani, amit ezek a gyerekek tanulnak. Nyilván a kényszer nagyúr, és akkor menne, de alapesetben biztos nem lennék olyan hatékony.
Ezen kívül az itthoni közegen kívül rengeteg tapasztalatot, ismeretet szed fel, amit nem feltétlenül az iskolában kap meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utolsó mondatom magyarázata.:)
Arra gondoltam, hogy pl. a lányom egy hónapja busszal jár. Szinte kinyílt előtte a világ, azóta egyrészt a menetrendeket nézi, másrészt a google maps-szal a világot. Városokat, Földet, tengereket, óceánokat, országokat. Ezeket nem az iskolában tanulta, hanem valahonnan jött magától.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ehhez kell egy apuka, aki finanszírozza, mert anyukának fel is kell készülnie arra amit tanít. Én csak kiegészítésként tanítgatom otthon a gyerekeket, hogy olyat is megadjak amit a suliban nem kapnak meg, de ez is komoly feladat, hogy a neten utána nézzek, nyomtassak, stb. Plusz a foglalkozás, házimunka.. és ezek csak egy-egy kis dolgok, ha mindent nekem kellene tanítanom, az hatalmas meló lenne. Tanítás, anyaggyűjtés, házimunka, stb... El is ment az egész nap.
A másik ok az, ami miatt ellenzem, hogy ha valaki nem tanár hanem Átlag Anyu, akkor egy idő után nem tudja a tananyagot rendesen átadni. Én nem vagyok tökhülye, jó tanuló is voltam, de akkor sem tanár. A gyerekeknél úgy 4. osztály után látom, hogy én kevés lennék ennek az oktatására, hogy egyformán jól tanítsam a környezetet, a matekot és magyarázzam a magyar nyelvtant. Továbbá a történelem se csak annyi legyen, hogy olvassa el a könyvet.
A társas kapcsolatok is jó ha vannak a gyerekeknek, ha megszokják, hogy a közösségben vannak barátok, vannak nehezen kezelhető társak, hisztisek, bunkók, figyelmesek, hazudósak, segítőkészek.... egy munkahelyen később ezeket mind tudni kell kezelni, a konfliktusokat megoldani. Üvegbúra alatt védetten nem jó nevelni.
Ha megengeded, én leírom, hogy mi miért választottuk az otthonoktatást, ez talán tartalmazza a véleményemet is.
Mi keresztény éledmódot élünk, ez az otthonoktatás módját is nagyban befolyásolja. Két gyermeket,
egy 4 és fél éves fiút és egy 6 hónapos leányt oktatunk otthon.
Azért döntöttünk az otthonoktatás mellett, mert:
- A család keresztény életmódot él, szerintünk az állami oktatási intézmények nevelési elvei (annak hiánya) nem összeegyeztethetőek a keresztény életmóddal. Eddig nem találtunk olyan magán okatatási intézményt, amely eleget tett volna elvárásainknak.
- Eddig a nagyobbik gyermek több okatatási intézmény tanulója volt (óvoda) ez idő alatt inkább negatív mint pozitív irányban változott a gyermek viselkedése, személyisége. (erőszakosabb lett, durvább, szókincsébe belekerültek trágár kifejezések és a roma kisebbség beszédére jellemző kifejezések, az érdeklődési köre gyökeresen megváltozott: videójátékok, gyermekek számára nem megfelelő filmek, mobiltelefon, verekedés, másoknak való szándékos fájdalom okozás, kár okozás. Illetve olyan „hősöket”, példaképeket kezdett követni, amelyektől azelőtt igyekeztünk megóvni őt: Pókember, Batman, szörnyek...stb)
Az óvodai és az otthoni nevelés között ez időben olyan mértékű volt az eltérés (ellentét), hogy ahhoz a gyermek nem tudott alkalmazkodni.
Én azt gondolom, hogy az otthonoktatás nem cél, hanem megoldás egy problémára (fentebb leírt).
Hogy meddig akarjuk otthonoktatni a gyermekeket? Addig, amíg el nem jutnak egy olyan szintre (értelmi-szellemi) ahol már tudják, hogy mi a jó és a rossz és döntést tudnak hozni azzal kapcsolatban,hogy megtesznek -e valamit, vagy nem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!