Hol találom meg a jogszabályt arról, hogy mikor jár GYED?
Figyelt kérdés
Most jár le a GYES-em aug.-ban és kiderült, hogy nem lesz munkám szeptembertől. Ha most teherbe esnék, hogy számolnák a GYED-et? Januárig nappali tagozatos főiskolai hallgató vagyok,ha ez számít. Milyen infó kell még hozzá?Köszönöm2011. jún. 28. 13:34
1/7 anonim válasza:
Sehogyan nem számolnák a gyedet, mert nem lennél rá jogosult.
A gyed feltétele:
- 365 biztosítotti nap az elmúlt két évből (neked, ha jól értem, 180 napod van a fősuli miatt)
- az igénylés pillanatában élő munkaviszony vagy
- a munkaviszony a tgyás ideje alatt szűnt meg.
Egyébként mindig az elbíráló szerv honlapján nézz körül. A tgyás, gyed az oephez tartozik:
2/7 A kérdező kommentje:
A munkaviszonyom 2010. 08. 29.-én szűnt meg. Így se?
2011. jún. 28. 14:08
3/7 anonim válasza:
Mivel most se munkád, se 365 napod nincs, így nem leszel jogosult se tgyásra, se gyedre.
Ha szeptembertől lenne munkád, akkor meglenne a 365 napod és élő lenne a munkaviszonyod, így járna tgyás, gyed.
4/7 anonim válasza:
Valóban nem leszel jogosult.
Amúgy a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló törvényben van leírva:
5/7 A kérdező kommentje:
Akkor ha szeptembertől lenne munkahelyem, és mondjuk áprilisban szülnék, akkor meglenne a Gyed,ha jól számolom.
2011. jún. 28. 14:30
7/7 anonim válasza:
Meglenne a gyed. Ha áprilisban szülnél, akkor a gyedet októberben kell igényelned, és akkor az összegnél az idei évet nézik, ahol viszont nem lesz 180 bérezett napod, így a gyedet a minimálbér után kapnád. Hacsak nem kezdesz el dolgozni júniustól, mert akkor már meglesz a 180 bérezett nap, hogy a jövedelmed után kapjad a gyedet (természetesen a maximalizálást figyelembe véve).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu