Mi a teendő, ha a tanító nem tudja kezelni, hogy a gyereked előrébb tart az átlagnál?
Másik iskola vagy másik osztály. Bár nem értem, mit nem lehet ezen kezelni... én is jóval előrébb jártam, eleve másodikba akartak felvenni, csak a szüleim akarták, hogy rendesen járjam végig a sulit. Az első két osztályt nagyjából végigunatkoztam, de például napköziben amíg a többiek közösen tanultak, én megírtam tíz perc alatt a leckét, aztán elvonultam az osztály hátuljába és olvastam.
Ha nagyon nem akartok váltani, akkor adjatok néhány tippet az osztályfőnöknek, hogy mit csináljon vele.
Miért nem tudja kezelni?Nem ad neki plusz feladatokat, vagy olyanokat ami az ő képességeihez illenek?
Beszéltetek erről a tanítóval?Ha igen, és nem hajlandó személyre szabott feladatokkal ellátni a gyerkőcöd, akkor válassz másik iskolát, mert ezek szerint ő sablon-szerűen tanít.Az ő feladata az lenne, hogy biztosítsa a gyerek fejlődését.
Szerintem az a gondja, hogy a gyerkőce nem tudja lefoglalni magát, ha már végez a feladatokkal.Gyorsan megcsinálja, és unatkozik.
Megértem.Néhány gyereknek igenis kell adni még plusz feladatokat, vagy más jellegűekkel kell lekötni őket.
Néhány suliban az a gond, hogy erre a tanító lusta.Hogy miért?Keresni kell külön feladatokat, ki kell javítani stb. stb.
(Egy tanító.)
Éppen amiatt választottuk ezt az iskolát, mert ígérték, hogy amennyit csak lehet, differenciálnak. Ehhez képest nagyon ritkán kap olyan pluszfeladatot, ami jelentene neki valami újdonságot. De ez még hagyján, bár mindig nagyon unalmasnak tartja ezeket az órákat, de nyugodtan végigüli. Neki szó szerint az a dolga, hogy addig csak csendben üljön.
Tehát a legrosszabb, hogy a tanár néni rászól, és nem engedi, hogy azokat a dolgokat alkalmazza, amelyeket ő már tud. Azt várja el, hogy ne tudja - de ilyen nincs! Szorítja vissza, és ez nagyon aggaszt.
Elég nagy az osztálylétszám; ő is két tannyelvűbe jár. Az a kisebbik gond lenne, ha "csak" nem javítaná ki az ő feladatait, de legalább hagyná fejődni a MAGA ütemében.
Az a baj pl., hogy SZÜNETBEN rászólt, miközben a barátnőjével alkottak valamit, hogy ne írjon, mert nem tanulták azokat a betűket. Pedig nem is írottan írta, hanem nyomtatott betűvel.
Vagy: év elején megtiltotta, hogy ráírja a nevét a rajzaira, mert ők még nem tudhatnak írni.
Nekem is volt ilyen "gyerekem",végigszenvedte az első két évet.Mikor feljött elsőbe írt-olvasott-számolt,tőlem kapott külön feladatokat,a kolléganőmtől akivel együtt vittük az osztályt,nem.A gyerek közömbössé vált az unalom miatt,és ez kihatott az egész iskolai jelenlétére,rendkívül okos volt és nem tudta a társai -koruknak megfelelő- "butaságát" elviselni,ezért sokszor került konfliktusba.Nagyon klassz dolog a nagy tudás,de hátrányt is hoz magával,ezért nem szabad tudatosan pl. előre tanítani a gyereket(tudom h sokan maguktól szedik össze az írás-olvasás számolás tudományát,szinte rájuk ragad)A másik pedig h a tudás nem mindig teljes,le tudja írni pl. a z betűt,de nem pontosan,mivel már rögzült benne a helytelen írásmód,és az ilyet még nehezebb korrigálni,mintha először csinálja életében.
Mindenképp beszélj a tanítóval,ha nem változik a helyzet akkor megszoksz vagy megszöksz,magyarán elviszed az osztályból v suliból,vagy szenved még a gyerek 1-2 évet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!