Mit gondoltok a waldorf pedagógiáról, nevelésről?
Én úgy tudom, hogy a waldorfos sulik közt is van különbség, van ahol jobban hasonlít az állami sulira.
Ismerős gyereke budai oldalon jár, amiket meséltek:
Szülők a fényhez “imàdkoznak”, a gyereket csak pozitív dolgok vehetik körül, koponya nem lehet ruhán, technika tiltva, nem mehet csak meghatározott iskola utáni foglalkozásra, nem versenyeznek suliban sem, nem mondhatnak olyat, hogy “démon”, minden pénteken erdőt járnak esőben is, nem segítették elsőben őket öltözésnél, sok közös minden, a gyereknek kellemetlen, hogy az osztálytanító túl személyes kapcsolatot akar vele kiépíteni, nagyon sok papírmentes problémás gyerek jár, akik cserélődnek, nem védhetik meg magukat(nem üthetnek vissza, így az osztálytanítón múlik mire kapja fel a fejét), nincsenek jegyeik csak szöveges(gimiben is), mindenkit magához képest értékelnek, nem érezhetik jobban magukat, ha ügyesebbek valamiben, nincs sikerélményük egyszerűen, nem büszkék arra, amit elérnek. Inkább az ügyetlenek fejlődhetnek csak náluk, a jókat visszahúzzák és lelkiismeretfurdalást okoznak, mert nem örülhet neki, hogy az ő körmöcskén készült izéje 5x akkora, mint a másiké. Az osztálytanító nem mindenkit kedvel egyformán. Millió ilyen sérelme lett az évek alatt az egyik gyereknek, sok lenne legépelni, amiket mesélnek a szülők és a gyerek, az bizarr, és a szülők egy része ki is kerüli a waldorfos rendszert, pl járatja sportra meg nyelvre a gyerekét titokban, de azért szenteskedik, hogy de jó a waldorf, mikor nem is követnek mindent.
Ami nekem feltűnt: a gyerek borzalmas keveset tanult az ÉVEK alatt, pedig kiemelkedő ovis volt(normál oviban). Nincs rendszerük, nem tudják elmélyíteni a tudást, csak csepegtetnek és elvárják, hogy beèpüljön, de így nem fog. Pl hiába hallotta a gyerek valamikor, mi a porzó, ha nem fért oda mikor mutatták, nem ismételték elégszer, nem látta ábrán és többet nem jött elő a neve sem, mutatod és nem tudja, pedig tényleg nagyon jó képességű gyerek. Bezzeg kézműveskedést tudnak következetesen és alaposan oktatni, vicces lenne ha azt is úgy csinálnák, mint a többi ismeretet, az sem menne a gyerekeknek. Szóval kb tanakos szintet tartanak, középsuliban is alig tudnak valamit, kb az anyag 70%a ha átmegy, sokat mondok, és ez is leginkább a szülőkön át, akikkel begyakoroltatják, ami suliidőben nem megy. Elvileg az utolsó két évben normális oktatás folyik, hogy ne hasaljanak el az érettségin, de ezt csak a gyerekem volt bébiszittere mesélte, idáig még nem jutottunk el.
Iszonyú ellenszenves, képmutató, szektaépítő rendszernek tartom, ráadásul logikátlan is, ahol butítják a jónépet egy “nagyobb jóért”. Lehet máshol más, mert hallottam hogy van “erősebb” waldorfos suli, de amiken keresztülmegy a gyerek az évek alatt.. inkább államiban legyen. Olyan mint egy defektes család.
Nagyon megkérdezném egyébként, hogy amíg úgy gondolják a horgolás, kötés, fonás, zene, kézműves apró dolgokban felépített napi többszöri ismétléssel jár lerajzolva, elkészítve, megtervezve, beszélve róla, magyarázva, alap elemekre visszatérve, miből gondolják, hogy a többi dologhoz ez nem kell? Matekhoz, olvasáshoz, tananyaghoz?
lletve a gyerekek kiállhatnak tevékenységekből, ha valami nem tetszik nekik, nem érzik benne jól magukat. Ez is mi már..?
Kb halál. Oviban remek, suliban süllyesztő. 3.ban van a legkisebb szakadék, ha akkor nem megy át, később nem fog tudni. Csak papíron teljesítik a gyerekek a NAT os anyagot, egyszerűen csalnak(az osztályzással is).
A pedagógusok képzettsége össze sem hasonlítható - a waldorf-osok javára.
(22-es jól láthatóan propagandista, akinek fizettek azért, hogy eldöntse a vitát.)
A pedagógusok képzettségéből következik minden.
Hanyag vagy ártó szándékú emberek pedig mindenhol vannak, sajnos; - nyilván államiban az is több, hiszen amilyen a feje, olyan maga a hal is: ahogy a viktoroferkoriánusok leszarnak mindenkit és mindent, úgy szarja le az állami szektoros tanárok többsége, hogy egyáltalán lehet-e igaz az, amit tanít.
Lol, én? Bár kapnék pénzt. Mégis mi nem állja meg a helyét ezek közül? Évek óta hallgatom mit szenved a kislány onnantól, hogy kirekesztették mert duci, odáig, hogy összekarmolta, megverte problémás srác, akik cserélődnek(mindig más mellett ülnek, ő jól viselkedik, ezért mellé rakják a rosszabbakat), a gyerekem barátnője, szoktunk együtt tanulásról beszélgetni, hallottam milyen szépen játszott olyan húros akármin, amit kifaragtattak velük(ebből már egy év múlva semmi nem maradt meg, mert minden hangszert csak egy évig tanultak), láttam a saját készítésű füzeteit, "könyveit", hallottam hogy olvas, hogyan ír, miket mesél, mekkora teher van a szülőkön és mennyire nem tud semmit egy kiemelkedő képességű ovis. Végigkísértem mikor mutogatták milyen szépen furulyázik(tényleg), de már ebből sincs semmi, és a zongorából sem lesz majd, hiába játszik most szépen. Látom a pedagóguskereső csoportokban, hogy kb bárkivel beérik, aki szimpatizál a waldorf pedagógiával, egyáltalán nem magasan képzettek, iszonyú hiány van náluk(is), és pl tudom, hogy oltásellenes volt az osztálytanítójuk covid idején, gimiben meg tarisznyát varrnak meg olcsó táborba mennek, ahol ők lapátolják a kakit 40 fokban az állatok után, a munka nevelő hatása és egyszerű élet kapcsán.. nagyon sokat tudnék még írni, tényleg, pozitív eddig annyi volt, hogy erdőbe viszik őket sétálni, de ezt esőben is, és a készségtárgyakat remekül tanítják(bár így tanítanának mindent). Ja és had ne mondjam, hogy hiába lehet egyszerre két nyelvet is tanulni, csak énekelgetnek, mondókáznak, 1 hónap alatt többet tudott a gyerekem, mint a másik gyerek 4 év alatt, mondjuk az enyém kiejtése nem is volt olyan szép, de az ismeretanyag..a nyelv csak babaként ragad hallás után, utána következetesen felépítve tanulni kell.
Nem csak ezt az alapítványi sulit ítélem el az ismereteim alapján, másikhoz is volt szerencsém, az még ennél is rosszabb, kb elfekvő volt, de az nem volt kérdés, csak ezt kérdezték. Nem vagyok propagandista, csak sajnálom az elveszett jó képességű gyereket, a többi problémásnak meg gyengébb képességűnek remek a waldorf, mert legalább nem egymi. Nem véletlen hatalmas az elvándorlás is nem csak tanárok, de gyerekek részéről is, jópár gyereket kimentenek, ha a kezdeti agymosás után a szülők ráeszmélnek a valóságra, de akkor már hozhatják be két-három év anyagát.
Melyik rész nem igaz abból, amit írtam? Komolyan érdekel, csak igazat írtam végig.
Ha ennyire sz@r akkor miért nem viszik át a szülők máshova?
Ha ennyire semmit nem tanítanak ott az miért nem jelenik meg az országos teszteken?
Ha ennyire nulla oktatás folyik ott, akkor miért látom, hogy azok az ismerőseim akik oda járatják a gyereküket (és közülük van olyan, akinek 19, 17 és 12 évesek a gyerekei, tehát van amelyik már végzett) azok mind másról számolnak be mint te. És én is mást látok azokon a gyerekeken. A 19 éves külföldre ment egyetemre pl.
Azért, mert az egyik szülő “versenyistàllók” ellen van és lenèzi a gyereke képességeit(nemkedvelem), a másik meg nem mer kiàllni érte, mert nem ő a kenyérkereső, bàr ő sincs nagy véleménnyel a gyerekéről. Plusz szerintem cikinek tartanàk beismerni a rossz döntést, de ezt már csak egyénileg testem hozzá. Azt mondják mindig,” még egy két év és átvisszük”.
Azért, mert az állami felméréseken majd minden gyerek szrul teljesít, attól, hogy ez szr, mèg nem jelenti, hogy a többi ne lenne az, a sima általánosokban hiányosan és gyengítve adják le az anyagot, a felméréseken meg karikázni kell meg szàmolni fejben, a gyerekek mindenhol értelmesek, csak amit megtanítanak az szr, és azt nem mérik a tesztek. Pl szöveges feladat levezetés. A kisgimis felvételiket nézd meg, ha érdekel mit tanítanak, egy waldorfos nem képes jól megírni őket, mert az nem csak a gyerek értelmét méri, hanem a leadott anyagot is. Van művészeti suli, ahova ez nem kell, elhiszem, hogy oda felvesznek waldorfost, de tanulmànyi versenyen indulnak? Kisgimikbe àtmennek? Bejutnak top gimikbe? Az anyag, amit leadnak, a szakszeru tudas csak jobb iskolakban van, es ezekbe felvetelin kell bizonyitani, hogy elsajatitottad, oda nem eleg, hogy bekarikazod mirol szolt a mese. A waldorfosok nem hulyek, nem ezt mondtam, hanem aluledukaltak, a tananyagot hianyolom, a lexikalis tudast, ismereteik boviteset es a rendszerezett logikus gondolkodas atadasanak kepesseget, ami kell a versenysulikba es amiket mernek a gimis felvetelikkel.
Azokat nezd meg;) en latom, hogy a fiatalabb gyerekem az egyik legugyesebb felette jaro baratnojenel (ealdorfban) kb 3x tobbet tud. Pedig a masik gyerek jobb alapokkal indult(sokkal). Es az enyem meg nincs is olyan suliban, amit versenyistallonak mondanak.
Ismerős gyereke waldorf oviba jár Romániában. 4 évesen vágja a naprendszert. Olyan mondatokat használ, hogy "szívesen látunk legközelebb is".
Ott a waldorf az állami oktatás része.
Itt nem tom mi van, de ha lenne gyerekem, nem biztos hogy beiratnám a gyilkos közoktatásba, ahol 3-4 év alatt egy mindenre összerezzenő karikásszemű szerencsétlenség lesz belőle. Nem vagyunk béjemvés pökhendi újparasztok, akik harsányan fröcsögnek. Valószínűleg a gyerek sem lenne olyan. Így elég hatalmas hátránnyal indul a társai között. Nem fog tablettel meg xbox-szal felnőni, kirándulunk, állatokat mentünk, ha tudunk segítünk másoknak és igen, zenész és művész vagyunk.
Szóval én utána fogok nézni a waldorfnak. Inkább az ijesztő, hogy ott is lehetnek spirituális anyatigris megmondóemberek, akik nem mosnak hajat mert öntisztító ugye, és a saját hajukból szőtt ruhában jár a gyerekük. Ami nem lenne baj, de ismerek egy-két ilyet és azok sem teljesen normálisak. No offence, mi sem vagyunk azok, de van egy határ, amin belül mozogni szeretnénk.
A Waldorf diákok 2023-as érettségi eredményeinek összehasonlítása
#29! Ez egy tanulságos táblázat. Középszinten a saját tanáraik vizsgáztatják őket.
Emelt szinten viszont nem. Érdekes, hogy amíg középszinten szinte mindenhol "jobbak" az országos átlagnál, emelt szinten az angol és az informatika kivételével, mindenhol rosszabbak! Mi következik ebből? A waldorfos tanárok elfogultabbak és felül értékelik a tanítványaikat, meg persze ezáltal magukat is, hiszen a saját érdemük is, ha jól teljesít a gyerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!