Mi a gond a képernyővel 1 év alatti gyermek esetén?
És a jövő...hisz nincs káros hatása... :D Regényíró lesz mindegyik...vagy mégsem.
https://www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles__egyeb..
31. ahogy anno lett számítógépünk, engem sem nagyon érdekelt más. nem újdonság.
egyébként meg már a pár hónapos is ezt látja, tv, telefon, laptop, tablet. Anya, apa is 5 percenként a telefonját simogatja. neki miért ne kellene? ahogy a felnőttek ráfüggenek, úgy a gyerek is…
“Divatos sületlenség”
Kb 25 éve tanultam az egyetemem, de a válaszadó biztos jobban tudja…
"Hát pedig nem mindegy, hogy mennyi volt a képernyő idő mellett a fent említett tevékenységek is. Mert ezek hiányában azt sugallod, hogy a tv-ztetéstől lett ilyen zseni a gyereked."
Még egyszer: a gyerekem nem zseni, csak értelmes. Nyilván nem a tévézéstől lett olyan, amilyen, van egy genetika, egy családi környezet, érzelmi nevelés stb. Ezekről hajlamosak megfeledkezni, amikor a képernyőmumus lesz a téma. Én a "nem alakul ki belső kép", "rossz hatással van a beszédtanulásra, fantáziára" típusú sztereotípiákat igyekeztem cáfolni a fentiekkel. Mert ezek egyike sem igaz, és ezt nem csak a saját gyerekem igazolja a környezetemben. Az "inkább fejlesztő játékokat kell adni neki" típusú hozzáállással sem értek egyet. Az olvasástanulásig nincs olyan fejlesztő játék, ami a szókincset fejlesztené. Szerintem nem "inkább", hanem "azt is".
És ha visszaolvasod a kérdéssel kapcsolatos hozzászólásokat, a többség nem arról értekezik, hogy de bizony a képernyőnek is van fejlesztő hatása, hanem egyértelműen deklarálják (ott töltött idődől függetlenül), hogy káros.
"Az olvasástanulásig nincs olyan fejlesztő játék, ami a szókincset fejlesztené"
Csak a meseolvasást és a szerepjátékot mondom, de egyébként lényegtelen. :D
Én csak fogom a fejem ilyen marhaságok olvasása közben. Meseolvasás, szerepjáték nem számít, nem fejleszt olvasástanulásig semmi? Atyaég.
Bírom, hogy aki kipottyant egy gyereket, az máris fejlődési, fejlesztési szakértő lesz.
"Én csak fogom a fejem ilyen marhaságok olvasása közben. Meseolvasás, szerepjáték nem számít, nem fejleszt olvasástanulásig semmi? Atyaég."
Én meg attól fogom a fejemet, hogy felnőtt emberek képtelenek értelmezni három összefüggő magyar mondatot. SENKI nem írt olyat, hogy a meseolvasás meg a szerepjáték nem számít, meg nem fejleszt semmi. Basszus, olvassátok már el, amire reagáltok, és próbáljátok már érteni a saját anyanyelveteken leírt mondatokat! (Mondjuk ha kihagytok ún. kulcsszavakat egy-egy mondatból, úgy nem lesz könnyű feladat.)
Igazából nehéz eldöntenem, hogy szándékosan torzítjátok a korábban leírtak jelentését, vagy tényleg ekkora kihívás az értő olvasás egyeseknek...
"Bírom, hogy aki kipottyant egy gyereket, az máris fejlődési, fejlesztési szakértő lesz."
Nem a gyerek kipottyantásától lettem szakértő, mellesleg sehol nem írtam, hogy szakértő lennék, a saját tapasztalataimat és véleményemet osztottam meg. Bár két különböző pedagógus diploma, 20 év szakmai tapasztalat egy inkluzív iskolában, több száz óra továbbképzés + egy saját gyerek ha nem is tesz szakértővé a szó szoros értelmében, arra azért talán ad némi jogalapot, hogy hozzászóljak a gyakorin.
És a két pedagógusi diploma közül egyikben sem volt fejlődéspszichológia? Ott tanultunk ugyanis erről a belsőkép kialakulásáról.
Nem most, hanem a 90-es években. S akkor se volt “divatos sületlenség”.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!