11 napos a kisbabám. Mikor rakhatom játszó szőnyegre? Alszik és eszik.
Utánaolvastam és szerintem nem túl jó ötlet. Egyrészt, a kicsi gyerekeknek a legfejlesztőbb tevékenység az a szabad játék (kivéve persze, ha esetleg külön fejlesztésre szorul).
Az tetszik, hogy ne tartsunk vissza információkat, mondjuk nyugodtan a kutyák fajtáját, stb, de ez a kártyás dolog nekem kifejezetten nem tetszik. Szavakat írni egy kártyára és mellé képeket tenni, majd így tanulni olvasni, tudomásom szerint kártékony (legalábbis magyar nyelven). Számolni is meg lehet tanulni kártyák nélkül, sőt, sokkal jobbnak tartom, ha mondjuk a játékkockák, kisautók, babák számlálgatásával tanulja. Ott még érzelmi kötelék is van az adott dolgok irányába. A kártya olyan személytelen.
A kártyákon állatok mutogatása szintén nem tetszik. "Nézd, Pistike, tehén.". Aztán Pistike megy és soha életében nem ismeri fel a tehenet, mert a képen kicsi volt és mozdulatlan, ez meg nagy, mozog és néha még hangot is ad.
Sokkal többet adsz a gyermekednek, ha nem akarod görcsösen fejleszteni. Ellátogattok egy tanyára, megnézitek a tehenet, egy remek élménnyel gazdagodtok mindketten és még tudja is, hogy milyen a tehén.
Néha, ovis korában lehet akár természetfilmeket nézni, azokból is sokat lehet tanulni. De főként a tapasztalatok útján tanulnak a kicsi gyerekek. Ha látja Petőfi szobrát, elmondhatod, ki volt, de nem hiszem hogy célravezető egy nap leülni egy kétévessel és nekiállni előadást tartani Petőfiről.
Előző vagyok. Rég hallottam már ekkora baromságot, mint a doman módszer, bár hivhatjuk egyszerűen képes kártyának is. A babának azért mutatod a kontrasztos képet, mert jó ha abból meglát valamit, mivel nem lát még élesen. Nagyjából egy másfél éves fog fel olyan dolgokat, hogy mi van a képen, a számokat jó ha 3 évesen érti kicsit, előtte maximum mondja a számokat, mint egy mondókát. Én is nagyon akartam fejleszteni, de ilyen direkt módszerekkel nem lehet, ő nem úgy tanul, mint az iskolában, viszont megtanul járni és beszélni, ami hatalmas teljesítmény. Ilyen pici babának a mozgásfejlődés ami fontos, lehet tornáztatni, ha gond van vele dévényre vinni, vagy babauszásra, később esetleg tsmt torna, nekünk az nagyon bevált, bár ha nincs semmi gond vele, akkor nem kell vinni. Mondókát, éneket énekelj neki, de más, főleg ilyen erőltetett tanítás nem kell a babáknak.
Ja és még valami, az én kislányom 3 éves kora után kezdett beszélni, persze én már 1 éves korában nyomtam neki a mondatokat, mesét, minden beszédfejlesztö őrületet, vittem minden fejlesztésre, amúgy semmi baja nincsen, van olyan gyerek aki ilyen későn tanul meg beszélni, nem kell mindent túlpörögni, ha lenne tesója tuti nem vinném sehová, nincs értelme.
Ami nagyon fejleszti, azok a testkontaktusban töltött dolgok, hordozás, mondókás játékok, érintés, puszilgatás.
2 hónapos volt az enyém,.amikor elmentünk babajóga-és masszázs tanfolyamra, az kb pont ilyesmi, és az jó volt.
Amúgy az en babám hónapokig letehetetlen volt ezt leszámítva, és utólag már azt is banom, hogy 4 hónaposan játszószőnyegre tettem, utólag olvastam, hogy az ilyen lecsüngős játékok is inkább károsak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!