Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Szerintetek miért nem szabad hozzámenni vasutashoz?
Miért, nem szabad?
Amúgy meg talán azért, mert minden állomáson van egy szeretője?
Vagy az a tengerészekkel van és a kikötőkkel?
Miért ne szabadna?
Életemben nem hallottam ilyet!
Ha a mondásra vagy kíváncsi, akkor az első válasza korrekt, ez minden "utazóra" ráhúzható - de túl nagy általánosítás, messze nem igaz.
Ha gyakorlati hátrányokra vagy kíváncsi... nos, a folyamatos munkarend, a messze vezető utak megterhelhetik a kapcsolatot. Már-már a távkapcsolat határát súrolhatja bizonyos esetekben - persze ez vonaltól, munkakörtől függ. De ez esetben hamarabb belefárad az ember, ha valaki ezt nem bírja, és így a házasság se hiszem, hogy szóba kerülne.
Szerintem meg pont csak előnyei vannak, mert
"Az én rózsám vasutas, vasutas, hogyha kevés az utas rögtön megölel!":)
"a folyamatos munkarend, a messze vezető utak megterhelhetik a kapcsolatot. Már-már a távkapcsolat határát súrolhatja bizonyos esetekben - persze ez vonaltól, munkakörtől függ."
most pedig vegyuk a valoságot. Legyen egy mozdonyvezető a példa. Általában 10 orat megy alatta a kerék, tehat 12 orat van tavol kb otthonrol(ingazas belevéve). Ha éjszaka is megy akkkor a következő 48 orában szabad, tehát otthon tölti. (vannak mozdonyvezetők akik ezert masodallast is vallalnak, nem azert mert rosszul keresnenek csak mert igy több szabadidejuk van)
Habar neha tenyleg előfordul h az orszag masik vegeben kell kezdeni de ez ritkan fordul elő és ilyenkor az ingazas is beleszamit a munkarendbe.
Viszont van amikor hajnal kettőkor kell jelentkezniuk az adott telephelyen. De előre kb 2 hetre (lehet h előbb is) megkapjak h melyik nap mikor megy (de azthiszem neha kérhet mas beosztast is)
Ismereteim alapján nem terheli meg a kapcsolatot az ilyen életvitel. A kamion sofőrködésre jobban igaz a 3-as valasza mint egy mozdonyvezetőre.
#7 A folyamatos munkarend azt jelenti, hogy nulla rendszer van az életedben. Lehet, hogy az éjszaka után van 48 órád szabad, de lehet, hogy utána meg 8-9 napig dolgozol egyhuzamban. Ha olyan telephelyen vagy (húgom kedvese mávos, pestiként pl. fehérvár a telephelye most épp...), akkor önmagában plusz utazást jelent, ami a 12 órás munkaidőt máris kitolja 14-15 órára akár.
Sőt, neki sokszor vannak másfél napos műszakjai, amikor ugyebár egyáltalán nincs otthon.
Ez csak az egyik fele. A másik maga a folyamatos munkarend. Nincs rendszer az életedben, nincs pihenő, nem lehet normálisan megszervezni bármit, mint átlagembernél, akinek szabad a szombat-vasárnap. Persze, előre megvan a beosztás, de ez azt jelenti, hogy egy átlag nagybevásárlást is egy hónappal előre meg kell szervezni, nemhogy közös programot, netán családi kikapcsolódást... Ha a másik fél normál munkarendben dolgozik, akkor ez még kínzóbb.
Nincs vasárnap, nincs ünnepnap. Nincs semmi. Baromi nehéz ám ezt megszokni, és nem sokaknak megy.
(Persze ez nem csak vasutasokra, minden folyamatos munkarendre igaz. A mávosok legalább jó pénzt kapnak ezért, ha már mást nem. :) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!