Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
A feleségem nagyothalló, de nem ismeri el fogyatékosságát, megromlott köztünk a kommunikáció, mit tegyek?
Természetes, hogy valaki jól hall. Ha valaki tök süket, azzal a társadalom segítőkész, előzékeny. Azonban ha valakinek csak félig működik a hallása, azt hülyének nézik. Feleségem is ilyen: el kell ismételni neki sokszor, hangosan, és akkor talán meghallja. De nagyrészt teljesen másra válaszol, mint amit kérdeznek. Ő mindig csak mondja a magáét, nekem jó a hallásom, én meghallom, de amit én mondok, az szinte sose jut el hozzá. Így egy irányúvá vált a kommunikáció köztünk, amit ő szerintem nem bán, mert neki sokkal fontosabb az, amit ő akar mondani. Nem hajlandó hallókészülőket hordani, mert hogy néz az ki, meg majd megszólják miatta. Már lassan teljesen elveszik a kapcsolata a világgal, a boltos, az orvos stb. már nem szívesen beszél hozzá mert az egész környezete belefáradt a folyamatos ismételgetésbe. Persze mindig mások a h*lyék, véletlen sem ő, hogy nem kezd semmit a problémájával. Én folyamatosan próbálkozom elérni nála, hogy hordjon hallókészüléket, vagy szánjuk rá a pénzt valami műtétre, hátha segítene valamit. Ráadásul lenne is itt Miskolcon egy kiváló specialista, aki fogadná őt. De ezt mindig támadásnak veszi, azt mondja hogy én "degradálom" őt. Abszolút nem látja meg a segítő szándékot bennem. Ha ötödjére, torkomszakadtából ismétlek valamit mert tényleg fontos és el akarom hozzá juttatni az infót, akkor neki áll feljebb: "Jó van nah, nem vagyok én süket, mit kell itt bunkóskodni?"
A zenehallgatás, a TV nézés kvázi megszűnt otthon, mert őt idegesíti összes hang ami körülötte van.
Kb. csak telefonon tudunk beszélni, mert azt hallja. De hát vagy telefonközelben van, vagy nem.
Mit tanácsoltok? Nincs valami megoldás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az a baj, hogy ilyen esetben valóban az emberben kell eljönnie annak a pontnak, amikor el tud vele menni orvoshoz, amikor segédeszközhöz tud nyúlni. Amikor lelkileg fel tudja dolgozni, hogy már eljutott odáig, hogy igen, szüksége van rá. Hogy igen, ez után az emberek szemébe úgy kell néznie, úgy kell emberek közé mennie, hogy segédeszközt visel.
Ilyenkor talán többet nagyon nem is lehet tenni, mint hogy megismertetni vele a lehetőségeket, és várni. Várni, hogy magától akarja azokat igénybe venni.
Minden bizonnyal tudja ő, hogy alig hall. Tudja ő, hogy folyamatosan romlik a hallása. Épp ez az! Ezt nem tudja feldolgozni.
Ilyenkor kicsit olyan, mintha a segédeszköz használata realizálná, véglegesítené a problémáját.
Meg amit írtam, egyszerűen nehéz maga és más emberek előtt is elfogadni, felvállalni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hallókészüékeket szerelek össze, ez a munkám.
Nem látszik. Főleg az a fajta, amit a fülbe kell behelyezni. Ettől nem kell tartania.
Még csak nem is korral jár: sajnos gyerekek is vannak a vevők közt.
Viszont nagyon profi cuccok is vannak: például össze tudod hangolni a mobillal vagy az okostévével, és közvetlenül a hallókészüléken át hallod.
Egy hallásvizsgálat nem fáj, mondd meg, hogy egyszer menjetek el mindketten, és utána békénhagyod.
De rendesen fül-orr-gégészhez, ne halláscentrumba!
Persze, tudja ő a problémát, csak kisebbíti, relativizálja. "Akinek valami fontos, úgyis közli velem" - mondja gyakran, csak nem érzi, hogy már milyen kellemetlen ez az egész környezetének. Amúgy a probléma erősödésével egyre zárkózottabb is lett, már engem küld el mindenhova, csakhogy ne kelljen érintkeznie senkivel. Persze a callcenteres reklamálással nincs gondja, azt intézi, mert azt hallja.
Fülzúgása is van már 20 éve folyamatosan, de már elengedte az egészet, beletörődött.
Üzemorvosnál beköpni nem szép dolog, főleg, hogy az állásával is játszhat ha nem hall rendesen. Az üzemorvosnál mindig teszi-veszi az agyát, kérdez valamit a doki, majd védekezésképp elkezd hosszan, monológszerűen sztorizni, hogy elérje a dokinál, hogy beleunjon, ne kérdezzen többet és inkább kizavarja a rendelőből.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!