Mi a véleményetek az alábbi történetről?
Szent Brúnó, a karthauzi rend megalapítójának életében találunk egy olyan eseményt, melyet a tudós bollandisták (a szentek életével foglalkozó tudós jezsuita atyák) alaposan tanulmányoztak, és amely a történelmi hitelesség összes kritériuma szerint még a legszigorúbb kritikával szemben is megállja a helyét. Az esemény Párizsban világos nappal játszódott le, több ezer tanú jelenlétében. A részleteket róla kortársak jegyezték fel. Ezenfelül a történtek még egy új szerzetesrend alapításához is vezetett.
Párizsban meghalt egy híres egyetemi tanár, Raymond Diocres. A tudóst mindenki csodálta, és ezért tanítványai nagyon szomorkodtak, amikor tanáruk 1082-ben meghalt. E kor egyik kiváló tudósa, Brúnó, aki egész Európában ismert volt tudománya, tehetsége és erényei miatt, a haláleset idején éppen Párizsban tartózkodott négy kísérőjével, és ezért kötelességének érezte, hogy a nevezetes halott temetésén részt vegyen. A holttestet a Notre Dame mellett a kancellária nagy termében ravatalozták fel, ahol hatalmas tömeg vette körül a ravatalt, amelyen a holttest az akkori idők szokása szerint egy egyszerű vászonlepellel leterítve feküdt. Abban a pillanatban, mikor a halotti zsolozsma azon részét kezdték el énekelni, mely így kezdődik: „Responde mihi – válaszolj nekem, mily nagyok és mily sokszámúak vétkeid”, a lepel alól egy síron túli hang szólalt meg és az összes jelenlevő e szavakat hallotta: „Isten igazságos ítélőszéke elé idéztek.” A közelállók azonnal a ravatalhoz rohantak, felemelték a leplet, de a halott ott feküdt mereven, mozdulatlanul, teljesen élettelenül. Az egy pillanatra félbeszakított szertartást újra folytatták, de a jelenlevők továbbra is döbbenten és a félelemtől reszketve álltak ott. Újra elkezdték az officiumot és újra elértek ahhoz a bizonyos sorhoz: „Válaszolj nekem.” Ezúttal a halott minden szem láttára felült és az előzőnél még erősebb, még érthetőbb hangon ezt kiáltotta: „Isten igazságos ítélőszéke elítélt”, majd élettelenül visszahanyatlott.
Az emberek riadalma tetőpontjára hágott. Az orvosok ismét megvizsgálták a holttestet és újra megállapították a halált. A holttest hideg és merev volt. Senkinek nem volt mersze a szertartást folytatni és az officiumot a következő napra halasztották. Az egyházi méltóságok nem tudták, mi tévők legyenek. Egyesek azt vélték: „Ez egy elkárhozott, nem méltó az Egyház imáira.” Mások azt mondták: „Nem, mindez kétségtelenül ijesztő ugyan, de végülis, nem leszünk-e mindnyájan, úgy ahogy vagyunk, először megidézett és aztán megítélt Isten igazságos ítélőszéke előtt?” A püspöknek is ez volt a véleménye és így másnap ugyanabban az órában újra megkezdték a halotti szertartást. Brúnó és kísérői, csakúgy, mint előző nap ott voltak, s ezúttal az egész egyetem és egész Párizs ott szorongott velük a Notre Dame-nál. Az officium tehát újra elkezdődött. A bizonyos sornál: „Válaszolj nekem”, újra felegyenesedett doktor Raymond teste és leírhatatlan iszonyattal, mely az összes jelenlévőt a rémülettől megbénította, ezt kiáltotta: „Isten igazságos ítélőszéke elkárhozásra ítélt”, majd visszahanyatlott és mozdulatlanná vált.
Ezúttal nem volt több kétség. Erről az oly nyilvánvaló és borzasztó csodáról már tanakodni sem volt többé szükség. A káptalan püspöke parancsot adott, hogy a holttestet ott helyben fosszák meg jelvényeitől és kitüntetéseitől, és adják át Montfaucon közigazgatásának.
A nagy teremből való távoztában határozta el az akkor 45 éves Brúnó visszavonhatatlanul, hogy elhagyja ezt a világot. Kísérőivel a Grenoble melletti Grande-Chartreuse magányában kereste az elvonultságot, hogy biztosan munkálkodhasson üdvözülésén, hogy így nyugodtan készülhessen fel Isten ítéletére.
Igen, minden bizonnyal, itt magunk előtt látunk egy elátkozottat, aki „visszajött a pokolból”, de nem azért, hogy azt elhagyja, hanem, hogy a pokol létezéséről megvesztegethetetlen bizonyítékkal szolgáljon.
És még tudok pár ilyent.
Ezt sajnos csak ő tudhatja, hogy miért lett kárhozatra ítélve. Meg kellett volna tőle kérdezni, és megtudtuk volna.
De van egy pár sejtésem.
Én sosem hittem abban, hogy a pokol és menny a két lehetôség számunkra a halál után. Természetesen, ha van miért, akkor bûnhôdünk halálunk után valamilyen módon, hiszen az máshogy nem lenne igazságos. Emberünk pedig elkövethetett olyan dolgokat,amiért elkárhozásra ítéltetett, de nem hiszem, hogy ez feltétlenül a poklot jelenti. De nekem eleve más a világnézetem és nem szeretnék ezáltal vitákat szülni. Ahány ember annyi felfogás.
Viszont a történet igazságértékét nem cáfolom, valóban érdekes eset.
Köszönöm 4-es a hozzáállásod! :)
Biztos, hogy lehetne vita tárgya a pokol létezése, de én se szeretnék senkit győzködni, hogy létezik vagy nem.
Úgyis mindenki saját maga dönti el, hogy hisz vagy nem hisz, a hitet nem lehet senkire sem ráerőszakolni. :)
Még egyszer köszönöm a válaszokat!
Érdekes történet. Csupán ennyi.
Ha igazság tartalomról van kérdésed, nem az.
Történetek ahol pokol van s nem szimbolikus, kamu.
Pokol nincs.
Ha komolyan érdekel a téma, én tudok néhány magyarázatott adni, több olyan személyt is ismerek aki átélt néhány dolgot és hallottam élőben rengeteg személyes a tapasztalatot, a menny és a pokol témájával kapcs!
írj privit :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!