Kezdőoldal » Ezotéria » Egyéb kérdések » Miért hisz az emberek többsége...

Miért hisz az emberek többsége a szabad akaratban? Miért hisznek a 'lélekben', és abban, hogy többek vagyunk puszta bonyolult gépeknél?

Figyelt kérdés

Fizikus hallgató vagyok, viszonylag kimagasló IQval, és nem találtam eddig semmi olyat, ami azt sugallná, hogy van lélek, hogy van Isten, hogy van értelme az életnek, hogy többek vagyunk bonyolult, de fizikailag majd egyszer esetleg leírható gépeknél.

És Occam borotvája azt sugallja emiatt, hogy ezek a dolgok mind nem is léteznek. Gépek vagyunk, nincs Isten, nincs lélek, nincs értelme az életnek.

Nem túl pozitív ebben a megyőződésben élni, és nem hagy nyugodni a kérdés.

Hozzászólások?

Nektek mi a véleményetek?

Kérlek amit írtok, azt indokoljátok meg. Pl. az is elég hogy "nem tudom racionálisan megmagyarázni, de hiszek Istenben, és érzem hogy létezik". De az pl. nem elég hogy "Van lelkünk, hülye vagy, miért ne lenne??"

2019. febr. 8. 00:11
1 2 3 4 5
 31/49 anonim ***** válasza:
42%

#30, Igen és amit írsz definíció szerint az nem létezik.

Egyszerűen nem tudod befolyásolni sehogyan sem a véletlent. A végső döntési kimenet (50-50%-nál) nem a 100 milliárd neuronodtól függ, hanen egy kósza iontól.

Jelenlegi álláspont szerint amúgy nem lehet definiálni a szabad akaratot. Semmilyen tudományos definíciót nem lehet kitalálni. Mivel az természetfeletti lenne!

Ha a döntés természettudományosan magyarázható, akkor a szabad akarat csak és kizárólag természetfeletti definíció lehet, így nem is foglalkozunk vele.

2019. febr. 8. 12:31
 32/49 anonim ***** válasza:

"amit írsz definíció szerint az nem létezik"

Igen, lehet, nem állítottam az ellenkezőjét. Az is lehet, hogy a definíció eleve cáfolja önmagát, de ahogy már írtam, nem bizonygatni akarom a létét, csak próbálom megfogalmazni.