Kezdőoldal » Ezotéria » Egyéb kérdések » Istennek nem volt ideje...

Istennek nem volt ideje megteremtenie a világot, így spontán jöttünk létre. Igaza lehet a tudósoknak?

Figyelt kérdés

"Az ősrobbanás előtt nem létezett az idő, tehát Istennek nem lehetett ideje megteremteni a világot". Ezen elgondolkodtam. Igaz, hogy akkor az ősrobbanás sem lenne, hiszen ahhoz is idő kell, hogy az azelőtti "őskáoszból" bekövetkezzen egy ilyen táguló robbanás. De ezt Hawking megoldja azzal, hogy felír pár egyenletet és mormog valami tudományos bullshitet, azonban Isten teremtése kizárható. Arra nincsenek egyenletek.


Igaza lehet a tudósoknak? Hamar lezajlott az ősrobbanás, így nem is volt ideje Istennek megteremteie a világot? https://www.youtube.com/watch?v=GAVF0eR0QDs



2023. aug. 10. 13:43
1 2 3 4 5
 21/45 Grimfox ***** válasza:
48%
Tom Benko, az indiai filozófiában az isten kívül, vagy belül lévőségének problémáját feloldják. Nem az isten van a világban, hanem a világ jött létre az istenen belül. A világ a rész, az isten az egész. A világ nem rendelkezik minden tulajdonsággal, amivel az alkotó. A dévákon keresztül, akik teremtett istenszerű szellemek és az eredeti isten részei, az eredeti isten a teremtett világban is jelen van. Ez a hinduknál elég fontos tanítás, a buddhistáknál már kisebb rajta a hangsúly, a különösen ezoterikus irányzatokon kívül többnyire csak filozófiai szinten foglalkoznak a témával.
2023. aug. 12. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 Tom Benko ***** válasza:
51%
@Grimfox: Ez esetben az isteni lény része az univerzumnak.
2023. aug. 13. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 Grimfox ***** válasza:
67%

Igen. Oda-vissza érvényes. Mivel az isteni lény előbb volt, és a léte nem korlátozódik kizárólagosan csak a tapasztalható univerzumra, ezért inkább az univerzum a része az isteni lénynek.

A hindu tanokban két nagy elméleti irányzat van. Az egyikben csak a teremtő istenséget ismerik el, aki aktívan létrehozta a világot, így a világ, és az istenség azonos-bár itt is meg kell jegyezni, hogy ez esetben is értelmezik a világ szellemi részeit, amik semmilyen anyagi tulajdonsággal nem bírnak, a másik irányzatban az istenségnek van egy univerzumon teljesen kívül eső "része", ami sosem nyilvánult meg az univerzumban, egyfajta tétlen szemlélő, míg a saját megnyilvánult része ugyanúgy az univerzumalkotó, mint az első esetben.

Néhány ezer éve ők is vitáznak, hogy melyik igaz, közben átmeneti elméletek is születtek, de a mai napig léteznek ezek a külön gondolatok a valláson belül. Az egész igazából ott csapódik le, hogy kell e, érdemes e imádni a legfelsőbb istent, vagy teljesen fölösleges, mert csak az alacsonyabb megnyilvánulásai vesznek részt bármiben is aktívan.

Akik a hiten keresztül igyekeznek felfelé jutni, azok az imádható, megnyilvánult istent tekintik legfelsőbbnek, a filozófia felé hajlók inkább a másikat.

Valójában a végeredményben nincs különbség. Tényleg csak a vallási élet, és a személyes megszabadulás tesz különbséget. A lényeg mindig ugyanúgy az, hogy az istenség mindent áthat, és minden belőle jött létre. Ez azt a paradoxont is oldja, hogy a semmiből teremtett valamit az, ami létrehozta a világot, ami több vallásban is jelen van, viszont ismereteink szerint nem lehetséges.

2023. aug. 13. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/45 Tom Benko ***** válasza:
100%
Mivel az unuverzumnak van kezdete, ezért a teremtőnek vagy azon kívül kell lennie, ezért a léte jelenleg nem vizsgálható. Vagy az univerzummal egyszerre kellett létrejönnie, és így rá ugyanúgy vonatkoznak a világ törvényei, tehát része a világnak.
2023. aug. 14. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 Grimfox ***** válasza:
76%
Amennyiben csak a fizikai dimenziókban gondolkodunk, igen. De az isten léte eleve feltételezi, hogy nem csak a négy fizikai dimenzió létezik. A meg nem nyilvánult istent például a védanta szútra úgy írja le, hogy nem tulajdonsága a tér, és az idő. Ez azt jelenti, hogy nem kell kívül, vagy belül léteznie bármin is, mert maga az, hogy valahol elhelyezkedik, nem értelmezhető. Ilyen szempontból valóban kívül esik a világon, mert csak akkor vesz fel tulajdonságokat, amikor megnyilvánul. Amikor megnyilvánil, a saját szabályai rá is érvényesek, nem hághatja át azokat a törvényeket, amik alapján az univerzum működik. A meg nem nyilvánult istenséget mindig is tisztán szellemi úton vizsgálták, ez ugye egyéni tapasztalat. A megnyilvánult istenség pedig azonos az univerzummal, ezért amikor az univerzumot vizsgálja valaki, a megnyilvánult istent vizsgálja minden esetben. Az indiai filozófia nem elégszik meg azzal, hogy az isten tulajdonságait egy írásból megállapítsa, és elfogadja, folyamatosan vizsgálja a hogyanját, és miértjét. Ugyanígy tesz a világgal is, mert a kettőt bizonyos értelemben azonosnak tekinti. Ez a filozófiai vizsgálat a vallásos szövegeken alapul, de azoktól független filozófiai fejtegetés.
2023. aug. 14. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 Tom Benko ***** válasza:
79%
Ha több dimenzió létezik, az univerzum vagy azokat is tartalmazza, vagy azok semmiképpen nem leheznek hatással a létezésére. Erről pont a húrelmélet és kiterjesztései adnak számot. Szóval még mindig ott tartunk, hogy a teremtő vagy része a világnak, és akkor nem lehet teremtő, vagy rajta kívül van, akkor pedig nem lehet hatással rá.
2023. aug. 15. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:
79%

Na erről beszélek én mikor azt mondom hogy agyalós emberként nem tudok ilyen nagy kérdésekkel foglalkozni

Nem tudom hogy mások hogy csinálják anélkül hogy ne kezdenének beleőrülni a túl sok megválaszolatlan kérdésbe.

2023. aug. 15. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 Tom Benko ***** válasza:
100%
@27: Úgy, hogy nem esünk kétségbe a válasz hiányától.
2023. aug. 16. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 anonim ***** válasza:
73%
Pedig minél többet agyal az ember annál többet akar tudni
2023. aug. 16. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 Grimfox ***** válasza:
69%
Attól, hogy része a világnak, lehet teremtő. A világ az ő része, nem fordítva. Ha a hindu elméletet veszed alapul, akkor önmagából teremtette a világot, és a teremtés aktusa hozta létre a teret, időt, és az anyagot. Ettől eltérő állapotot nem tudunk megtapasztalni, ezért nem ismerjük azt az állapotot, amiben a teremtés előtti isten volt. Ha ennél "szakszerűbb" választ akarsz erre a témára, tudom ajánlani a Védanta Szútrát. Esetleg az Upanisadokat. A vallási rítusoktól eltekintve a tisztán filozófiai részek elég részletesen tárgyalják ezt a problémát, és elég jó gondolatmeneteik vannak.
2023. aug. 16. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!