Kik hisznek még mágikus, spirituális dolgokban??? És ha igen, akkor mikben?
Szerintem ez egy nagyon érdekes téma, és még akik hisznek is valamiben azok közt is vannak eltérések a mágiával kapcsolatban, és kiváncsi vagyok a ti gondolataitokra ez ügyben, hogy tágítsam a látásmódomot ebben a témában, bár nekem egyedi, összevont gondolatom van erről! Kérlek csak kúltúráltan beszéljünk erről, és NE ESSÜNK a másiknak ha ellentétesek a nézeteink!
Köszönöm!
De pont ezt szeretném én is tudni, hogy az emberek mit tekintenek minek, és miben hisznek azon belül is!
De hogy válaszoljak is, én spirituálisnak, az inkább nem megnyilvánuló, szellemi, érzéki dolgokat fogalmaznám meg, és mágiának amik már nem ezt fedik le. Például szertartások, a különböző praktikák, és jóslások, és minden ami már tárgyakat, vagy élőlényeket igénylő dolog!
Szia!
Én ugyan nem vagyok spirituális, de érdekel a téma.
Ha van kedved beszélgethetünk erről. C:
16/L
A mágia az okkult, és misztikus tanítások gyakorlati alkalmazása. A vallási szertartásoktól a népi varázslásig bezárólag minden beletartozik, ami gyakorlati elemeket is tartalmazó filozófiai, vagy más módon szellemi tanítás.
A spiritualitás tágabb fogalom, minden szellemi fejlődést, felemelkedést célzó tanítás, vagy gyakorlat ide tartozik. Ami lefelé visz, rombol, az emberi lét alapszintje alá szorít, az a spiritualitás ellentéte, még akkor is, ha spiritualitásnak nevezi magát.
Engem erdekel a téma és gyakorlom is. Bár még viszonylag kezdő vagyok, de sok tapasztalatot nyertem már és amit próbáltam viszonylag rögtön sikerült.
Az aura látás az egyik alap szint. :3
22/f
Szia,
Katolikus vagyok es az egy Szentharomsag Istenben hiszek, hiszem hogy vannak bukott angyalok, demonok, akik felre akarjak vezetni es bunre vinni az embereket, illetve céljuk hogy ne higgyen senki Istenben vagy bennuk ugy, .. vagy rosszul higgyen egy torz kep szerint, kepesek szemfényvesztésre es egyeb mas dolgokra is embereken keresztul, ha azok hallgatnak a rosszra..
Hiszem hogy Isten Fia eljött es megvaltott minket es orok eletet adott, ha kovetjuk a tanitasat es, hogy mindenkinek őrangyala van, aki vedelmezi ot. Hiszem hogy imaban Isten meg tud segíteni mindig akkor csoda formajaban is, vagy nevezzük "varazslatnak", de azonban abban is hogy a demonoknak is van hatasuk az emberekre es a dolgokra, foleg ha hallgatnak rájuk és a szemfenyvesztesukre..
Az angyalokrol itt tudsz olvasni, ha erdekel..
(elnezest az ekezetek hianya miatt, nem magyar a billentyuzetem. Isten aldjon! )
Metodikáját tekintve a katolikus, görög katolikus mise is mágikus szertartás. A pap átlényegíti a bort, és a kenyeret(mostanában ostyát) Jézus vérévé, és testévé, azaz az "áldozati bárány" testévé, és vérévé, majd megeszi azt, avagy a hívek szájába teszi(pl elsőáldozók esetén). Ez rituális, áldozati mágia, a különbség az, hogy nem szellemeknek, démonoknak, vagy kereszténységen kívüli isteneknek mutatják be, hanem keresztény keretek között. Ettől még ugyanazt csinálja egy pap, mint amit egy mágus csinál. A rituálé felépítése, és elemei között nincs semmi különbség, csak az isten neve, akinek az áldozatot bemutatják. Le lehet engem ezért pontozni, de rengeteg rituálé leírását olvastam már, a szenteltvíz megáldásától a misén át nem keresztény rituálékig, és a szertartás menetében nincs valódi különbség. Ugyanígy az istenhez szóló imádságban való elmélyedés meditáció, és latinul így is hívták, és hívják még ma is gyakran, például a szerzetesrendekben, de valamiért az átlag hívők ezt sem szeretik hallani. Hiába jelenti a szó, meditáció azt, hogy elmélkedés, azonnal a keleti tanokra asszociál a kevésbé tájékozott keresztény, pedig istenen, Jézuson, a szenteken, a szentségeken, és még annyi mindenen lehet, és kell is elmélkednie a keresztényeknek....Ez mind egyszerű tájékozatlanság, és félelem. A mágia nem az ördög kreálmánya, hanem egy módszer, amivel az egyszerű ember eléri a magasabb hatalmakat. Márpedig egy keresztény szemében istennél nincs nagyobb hatalom. A szentmise a mágia, amivel a pap áldoz isten előtt(Jézusként megtestesülő isten előtt), az ima pedig meditáció istenen. Ha az ima kérés istenhez, akkor meg szintén nem meditáció, hanem mágikus cselekedet.
Természetesen ugyanezeket az eszközöket használhatják, és használják is ártalmas célokra, de csak a cél változik, az eszköz ugyanaz marad.
Idézet Fr. Gabriele Amorth, egykori vatikáni exorcista könyvéből:
A mágiáról
A mágia gyakorlata az emberiség egész történelme folyamán minden népnél megtalálható. Ma is sokan vannak, akik a mágia csapdájába esnek, miközben ennek veszélyét sok pap alábecsüli. Bár joggal bíznak Krisztus megváltó erejében, aki feláldozta magát, hogy bennünket a Sátán hatalmából kiszabadítson, azt figyelmen kívül hagyják, hogy az Úr soha nem mondta, hogy a Sátánra nem kell gyanakodni, vagy hogy nem kell küzdeni ellene. Ellenkezőleg, átadta a Sátán kiűzésének hatalmát, és az ellene való harc állandóságáról beszélt, valamint azt is világosan kijelentette, hogy két urat nem lehet egyszerre szolgálni.
A Biblia meglepően gyakran beszél a mágiáról és a mágusokról, mind az Ó-, mind az Újszövetségben. Ezért nagyon óvatosnak kell lennünk, mert a démon az embereket leggyakrabban a mágia, a babona eszközeivel köti magához: mind azokkal a praktikákkal, amelyek a Sátánnak közvetlenül vagy közvetve kultuszt kölcsönöznek. A mágia alkalmazói azt hiszik, hogy befolyásolni tudják a felsőbb hatalmakat, miközben a valóságban szolgálnak nekik. A boszorkányok a jó és rossz urainak tartják magukat. A spiritiszták és médiumaik a magasabb szellemek vagy a halottak szellemeinek megidézésére törekednek; a valóságban azonban testüket és lelküket démoni erőkre bízzák, anélkül, hogy sejtenék, hogy ezek ezt mindig saját romboló céljaikra használják fel.
Forrás:
Egy exorcista szájából(tollából) ez nem olyan hiteles, mint ha mondjuk egy pap, vagy egy szerzetes mondaná. Az exorcizmust nem véletlenül szabályozták mindig is nagyon szigorúan nem csak a vatikánban, hanem a kereszténység más régi ágaiban is.(pl ortodox) Pontosan azért korlátozták, hogy ki végezheti, és csak engedéllyel, mert a szertartás mágiának számít. Ha nem megbízható az exorcista, mert gyenge a hite, vagy hajlamos eltévelyedni a kijelölt útról, akkor a rituálé a keresztény egyház számára elfogadhatatlan mágiává válik. Ha tökéletesen csinálja, akkor is csak megtűrt mágia az exorcizmus, ellentétben az istennek való áldozással, és isten áldásának kiterjesztésével az emberekre, amit a papok tesznek. Ez utóbbi isteni eredetű mágia.
A vallási rituálék mágiának számítanak, lényegtelen, melyik vallásról van szó. Ez nem hitről, és meggyőződésről szól, hanem terminológiai kérdés. A mágia szellemi tudás gyakorlati alkalmazása. A keresztény tudás gyakorlati alkalmazása, amire a papok képesek, szintén mágia. A mágusok sem holmi varázslók voltak, akik kedvükre tettek, amit akartak. Ők is papok voltak(az ősi zoroasztrizmus papjai), és ugyanazt a szerepet látták el, mint amit a kereszténység papjai, méghozzá nagyon hasonló módon.
Tény, hogy a mágiát lehet csúnya dolgokra használni. Az is igaz, hogy aki így használja, az kiteszi magát olyan dolgoknak, amit egy keresztény az ördög, vagy démonok számlájára írnak. De az is tény, hogy a vallási szertartások is mágiának számítanak, metodikájukat, terminológiájukat tekintve, még akkor is, ha nem hívják így őket. Érthető az oka is, miért nem hívják így. Ha az egyház mágiaként ismerné el a szertartásrendjét-aminek a főpapság a tudatában van, természetesen-akkor az egyszerű hívek is kísérletezni kezdenének vele. Márpedig a papok nem véletlenül kapnak sok éves képzést, és pappá szentelést. Azért kapják, hogy megfelelően tudják alkalmazni a szertartásokat. Egy átlagos hívő hiába utánozná le tökéletesen a szentmise szertartását, nincs meg hozzá a tudása, hogy sikerrel járjon. Nem mondom, hogy a papok mágusok. Ez erős feszegetése lenne a fogalomnak. A mágus csak Ahura Mazda papjára használható hitelesen. Amit csinálnak, az viszont attól még mágia.
Ha csak, és kizárólag keresztény forrásokra hivatkozol, akkor nem fogod tudni, miért mondom azt, hogy a kereszténység is használ mágiát. Egyszerű hívőként lehet jobb is nem a felsőbb papság dolgába ártanod magad. Csak annyit érdemes belátnod, hogy a mágia egy tág fogalom, ami magába foglalja a leg elvetemültebb dolgokat, és a legszentebbeket is. Nevezheted bármilyen néven, ez nem fog változni.
Szia,
Abba kell hinni, ami az embernek a lelkében nyugalmat add és teljes békét - stabilitást..
..Az Egyház azért Egyház, mert Isten a Szentlélek segítségével segíti a szerény hivőket, Krisztus az apostoloknak, az első papoknak egyszer mutatta be az utolsó vacsorán a szentáldozatot, azaz az első szentmisét.. tehát csak egyszer látták a szentmisét..
és azután is a kereszthaláláig és feltámadásáig nem is értették igazán mit láttak..
Az apostolok halászok és egyszerű foglalkozású emberek voltak, semiképp sem tartoztak a felső tanult réteghez..
Krisztus Jézus választhatott volna a tanult akkori papok, zsidó mesterek közül is, akik a törvényeket jól tudták stb..de ő az egyszerű halászt, vámszedőt stb. választotta..
Egy katolikus papnál semmiképpen sem a tanultság a leglényegesebb, az is kell és kell néhány olyan is aki tanult, de sokkal fontosabb a szerénysége és az, hogy mennyire képes áldozatot hozni, szenvedni zokszó nélkül.. Krisztus fájdalommal és szenvedéssel váltotta meg az embereket a kereszten.. a papnak és az Egyház összes tagjának ebben van az útja..
Máté 16:24
Ezután Jézus így szólt tanítványaihoz: „Aki követni akar, tagadja meg magát, vegye fel keresztjét és kövessen.
Isten áldjon sok jóval!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!