Ha büdösnek ítélitek meg az étteremben kapott húst, akkor visszakülditek?
Ebben az esetben igen, visszaküldtem volna. Az érvelést, miszerint nő vagyok, tehát nem tudom megítélni egy darab húsról, hogy büdös-e, élből visszautasítom.
Ettem már érlelt marhahúsból készült valódi amerikai steaket, az sem büdös, tökéletesen elkülöníthető a romlott hústól. Egyébként ha ilyen vita kezdődik, bátran lehet hivatkozni a fogyasztóvédelemre ill. a NÉBIH-re, arról nem is beszélve, hogy az az étterem, ahol a minőségi kifogást a vendég lehülyézésével próbálják kezelni, távolról sem tartozik a jobbak közé. Minőségi kaját viszonylag sok helyen lehet már enni, a színvonalat nemcsak ez, hanem a vendéggel való bánásmód, üzleti kultúra határozza meg.
Egy magára valamit is adó étteremben nem oktatják ki a vendéket, nem tesznek sem a nemére, sem az étkezési szokásaira, sem a nemzeti hovatartozására megjegyzéseket. A kifogásolt ételt szó nélkül visszaviszik, még akkor is, ha valóban csak ízlésbeli különbözőség miatt kifogásolta a vendég.
Kétszer jártam meg marhahússal, egyszer "túlérett", azaz büdös volt a steak, akkor szóvá tettem, a pincér 5 perc múlva visszajött, elismerte a kifogást, és kezét-lábát törte, hogy mivel tudna kárpótolni.
A másik étteremben nem is tettem szóvá, csak otthagytam a tányéron a nem romlott, "csak" cipőtalp keménységűre sütött húst. Fizetéskor a tulaj elnézést kért, és nem számolta fel, mivel szerinte is ehetetlen volt.
És ezek nem puccos éttermek, hanem családias vendéglők voltak.
Szerintem így lenne normális, ha azt akarja a tulaj, hogy visszajárjanak a vendégek.
Aranyos, körbevezet a konyhán, és megmagyarázza, hogy hülye vagy!!!
Először:
- kérd a panaszkönyvet, és ott írd le, hogy milyen magyarázatokat kaptál a panaszodra.
- ezek után kérd a számlát, szépen kifizeted, majd azzal együtt vidd a terméket az ANTSZ-hez!
Ha igazad volt, az ANTSZ egy életre elintézi őket!
Ezek után dumáljon, hogy te nő vagy, stb. stb.
4-es vagyok!
Ha visszaküldöd a romlott ételt, visszaküldöd a bizonyítékot!!! És az üzlet változatlanul romlott kajákat fog továbbra is árulni, és a rengeteg pénzt másoktól is kicsalni.
Az hülyeség, hogy egyben kell kóstolni, önmagában is jónak kell lenni a húspogácsának, szóval az érvelése alapból sántít.
Ami még lényeges, mennyit ettél belőle, mikor szóltál, és kárpótoltak e valami mással?
Mert ha keveset, és adtak mást, akkor tulajdonképpen fölösleges köröket futottatok.
Ami az előző válaszokat illeti:
A magyarok túlnyomó rész tényleg nem ismerik a jó hamburgerhúst, ami tényleg nem romlott, viszont egyáltalán nem "tökéletesen elkülöníthető" a romlottól, tekintve, hogy a fehérje bontó enzimek puhítják a húst, az konkrétan már a romlási folyamat része.
Ami a kioktatást illet, valóban nem szokás, leginkább azért, mert tök fölösleges.
Van az a mondás, hogy a vendégnek mindig igaza van, ... abban az esetben, ha igaza van. :)
Ha nincs igaza, rá lehet hagyni, de ha esetleg az étterem jó híre a tét, és tényleg alaptalan a kritika, akkor minden további nélkül nyugodtan le lehet vezetni a kedves vendégnek, hogy miért hülye, mivel alaptalanul kötekedő vendégekre pont semmi szüksége nincs egyetlen étteremnek se.
A fogyasztóvédelem az ég világon semmit nem kifogásolhat az ügyben, mivel nem szakértő, nem tud szakvéleményt mondani, megkárosítás pedig nem történt.
Az ÁNTSZ-nek gyakorlatilag semmi hatásköre az ügyben, magasról szarják le.
Az állat egészségügyi hatósághoz, vagy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági hivatalhoz lehet fordulni.
Ha az megállapít ilyen téren valami oda nem illőt, akkor megbüntetik az éttermet, de az igazadat akkor se tudod bebizonyítani.
Mivel, mint említettem, az autentikus hamburger pogácsában beindul a fehérjebomlás, és a magyar szabályozásban semmiféle megengedhető határérték nincs.
Tehát maximum szagról tudnak mondani valamit, de szám szerint, mérhetően bizonyítani nem lehet, hogy épp beért, vagy túlérett, vagy romlott.
Magyarországon maga az eljárás a tilos, úgy ahogy van, mindenestől.
Ne érts félre, nem voltam ott, tőlem akármi is történhetett, a leírtak alapján mindkettőtöknek lehetett igaza.
És mindkettőtöknek lehet tanulni is az esetből.
Neked azt, hogy ha elvársz valamit, akkor előre kérdezz, hogy milyen eljárással készül valami, és ha nem ismered, akkor ne kérd.
A vendéglátónak meg azt, hogy jobban kéne tudatosítani, hogy nem szokványos magyar eljárással készül,
nem odaadni, ha tényleg romlott
és hogy atom fölösleges magyarázkodni, mert azzal senki nem lesz elégedett.
Meg kell mondani mi miért történt, (nem föltétlenül igazat adva, hiszen azzal akár egy jogtalan panaszt is elismerne) aztán meg kell hívni a vendéget egy ebédre, és le van tudva.
Ja, átvette. A '90-es évek közepén.
Azóta meg tőle átvette az állat egészségügy, azoktól meg egy részét átvette, illetve vele fedésben dolgozik a nébih.
Az ántsz rég nem foglalkozik ilyenekkel.
Lehet, hogy azt mondják, de gyakorlatban nagy ívben szarják le.
Van helyettük másik 2 hatóság, ami ezzel foglalkozik. Nem mellesleg, a régi ántsz-esek kb 90%-a dolgozik az említett 2 másik hatóságnál, úgyhogy majdnem ugyanazt csinálják, csak más a hatóság neve.
...az előzőt pontosítva, az állategészségügyet bekebelezte a nébih, és kiterjesztették a hatáskörüket .
Ők foglalkoznak ezzel, de mint elhangzott azóta, a mintavételnek megvannak a maga szabályi, úgyhogy ez így nem működik.
Bejelentést lehet tenni, és kimennek vizsgálódni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!