Hogy lehet egy étterem forgalmát megnövelni?
Menüztetés, napi akció, hétvégente élő zene?
Nálunk az egyik helyi étterem, minden vasárnap 50% engedményt ad, és minden pénteken olcsóbb a pizza. Vasárnap telt ház van. Arra a napra amúgy, külön étlepot csinált, nyilván a nagyon drága kaják nem szerepelnek rajta.
Általában kell valami plusz, valami egyedi dolog, ami máshol nincs. Ez PR tevékenység, arculat kialakítás, utána pedig reklám kérdése.
Azt se árt tudni, miért nincs forgalom.
Túl csóró környéken van? Kevesen tudnak róla? Sok a környékbeli konkurencia? Nincs konkrétan megcélzott vendégkör?
Egyáltalán hol van? Inkább szezonális, vagy egész éves? Stb...
...egyébként a jó étel alap, mostanra ebben a válságban leginkább csak azok maradtak fenn, ahol jó a kaja, (ahol nem, az nem is megy) így önmagában az, hogy jó a kaja még nem ok arra, hogy bemenjen valaki, mert az a másiknál, harmadiknál, meg a harminckettediknél is jó.
És ami jó az jó, azt nem is lehet jobbá tenni, ezért kell valami karakterre ráállni, ami máshol nincs.
Mostanában elég sok hely szenved a Balcsi-parton.
Igaz, mostanában már nem járok le, de szezonoztam vagy 10 évig (szakács vagyok) van pár ismerősöm, és nincs az a veszett nagy dübörgés.
1 helyről tudok, ami megy mint az állat, az menüztet. Vagy vagy 20-25 féle menü, különböző árkategóriában.
Ilyesmivel még meg lehetne próbálkozni, pl 1 féle menü, nyilván nem bélszínnel telerakni egy svájci tányért, hanem valami oda illőbbel, nyomottabb áron, és rámenni a sok kicsi sokra megy elvre. Csak agyon kell reklámozni, mert ott mindig frissül a vendégkör, hogy mindig tudjanak róla.
Nem is kell belőle rettenetesen sokat csinálni, csak legyenek bőven a teraszon. A többi vendég már úgyis megy a tömegre, ha meg már bemennek, úgyis fognak enni. :)
A kis, de friss/szezonális választék a lehető legjobb szerintem, én kimondottan az ilyen helyeket keresem, ahol bízhatok abban, hogy nem a romlott maradékot basszák elém.
A leírtak alapján szerintem nem is kell kimondottan olcsónak lennie a helynek, és inkább érdemes a minőségre ráfeküdni, és azzal eladni a helyet, nem nyomott árakkal. De a napi menü jó ötlet, érdemes ellesni, hogy hogy csinálják a napi - általában 3 fogásos - menüt a jobb éttermek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!