Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Kinek van igaza az alábbi...

Kinek van igaza az alábbi helyzetben? Jogosan fizettették ki velem 2 hónap elteltével az ételt?

Figyelt kérdés

December elején vettem egy gyrososnál egy gyrost. Bankkártyával fizettem, nem volt semmi gond, utána távoztam. Eltelt két hónap és most is ott voltam. Meglepődtem mert mondták, hogy tartozok 4 ezer Ft-al (ennyibe került az étel) mert decemberben a kártyaleolvasójuk hibája miatt nem vont le a terminál pénzt a kártyámról, sőt még vissza is utalt nekem 4 ezer Ft-ot. Tehát egyrészt 4 ezer a kaja, másrészt a hiba miatt még 4 ezer a téves plusz utalás tőlük.

4 ezret kifizettem, mert nekem megért ennyit a nyugalmam. Később gondolkodtam, hogy vajon ebben a helyzetben jogosan fizettetik ki? Hiszen akkor azt mondták rendben van a fizetés. Az ő felelősségük a terminál. +egy vendéglátó egység 4 ezer Ft-on rugózik?


2023. febr. 10. 20:49
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
40%

11, csak nem arról szólt a kérdés, hogy érdemes lett volna erről valami bizonylatot kérni, hanem arról, hogy jogos volt e a visszafizettetés.

Hogy a kérdező mennyire volt észnél, az már az ő baja, attól még az étterem miért nem szólhatna neki, hogy tartozik, és rendezni kéne?

És valószínűleg pont az összeg pitiánersége miatt nem akartak akkora ügyet csinálni belőle.

Meg nem is kell.

A gyrosos normálisan, emberi kommunikációval szólt a problémáról, a kérdező meg visszafizette, ügy lezárva.

Akiben felmerül ilyen, hogy akkor most az a büfé elindít valami behajtást hogy lehúzza a vendégét, az egy pszichopata. Gondolkozzunk már emberek! Hol van ilyen?

A másik, meg akkor lenne tajtékzás, meg dühöngés, ha a 4000 ft-ot még hivatalos útra is terelte volna az étterem.

2023. febr. 10. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
91%
"Hol van ilyen" Mindenhol, ez a munkám, naponta több tucat tranzakciót sztornózok, tévesen küldött összeget vonok vissza, le nem vont összeget vonok le. Elég hozzá a kártyaszám, az meg a terminálos fizetéseknél ismert, akkor is, ha sikertelen volt a tranzakció. Nem kell hozzá semmiféle eljárás, néhány kattintás az egész. Ha meg a vásárlót éri kár, pl duplán megy át a tranzakció, véletlenül egy számmal többet ütnek be stb, akkor neki küldjük vissza a pénzt.
2023. febr. 11. 05:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 NTBS ***** válasza:
45%
Erkölcsileg helyesen jártál el.
2023. febr. 11. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
0%

13!

"Hol van ilyen"

Most komolyan a saját magad által leírtakat kell megmagyaráznom?!

Vagy abba próbálsz rendkívül szánalmasan belekötni, amit én leírtam?!


Na akkor még egyszer, hangosabban, hátha így átmegy:

HOL VAN OLYAN, HOGY 4000 FT MIATT AKARNA EGY ÉTTEREM MEGLOPNI VALAKIT?!


Te mit csinálsz naponta több tucatot? Lopsz? Vagy hibás tranzakciókat javítasz ki, jogosan? Komolyan ekkora az értetlenség, hogy egy mondatot 5 másikkal kell megmagyarázni?

2023. febr. 11. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
36%

Mondom én, hogy valami elképesztően döbbenetes az értetlenség.

16-os!

"(ennyibe került az étel)"


Nem hangzott el olyan, hogy csak gyrost evett, vagy hogy egyáltalán azt evett, vagy hogy 1 adag gyros kerülne ennyibe. Komolyan mondom, olyan ez a világ, mint a Hülyék paradicsoma film, mikor a hülyék röhögtek az értelmesen.

2023. febr. 11. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
49%
A "Dolgok, amik soha meg nem történtek..." mai epizódjában:
2023. febr. 11. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
80%
#15 "Akiben felmerül ilyen, hogy akkor most az a büfé elindít valami behajtást" - erre reagáltam. 50 Ft különbözetet is jeleznek, ez nem behajtás, hanem a tranzakció korrigálása. Behajtás ilyenkor nyilván nincs, de nem is ez a megoldás rá. Amit leírtam, az úgyanúgy jogi út, csak más. Lopásról nem írtam egy szót sem, te vagy az, akinek szemlátomást kínai mind a good faith, mind a chargeback fogalma.
2023. febr. 11. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
36%

"Mi a garancia arra, hogy 4 év múlva nem jelentik fel a kérdezőt, mondván 4 évvel ezelőtt tévesen utaltak és ő nem adta vissza a pénzt?"


" én ott kifizetem neked a károd, aztán 2 hónap múlva feljelentesz, hogy nem fizettem meg a károdat. "


EZ a lopás, vagy csalás, nevezd ahogy akarod. Ezeket te írtad le, te hoztad fel példának.

Erre mondtam, hogy ilyen nincs! Ha egy reteknek meghúzod az autóját, és csinálsz benne 300.000-es kárt, ott előfordulhat.

Egy étterem, 4000 ft-ért, nem csinál ilyet. Az a garancia rá, hogy ahogy mondtam, nem pszichopaták vezetik az éttermet.

Te beszélsz good faith-ról, mikor alapból azt feltételezed egy étteremről, egy 4000 ft-os tételnél, hogy majd le fognak vele húzni 4 év múlva?! Saját magad teszed nevetségessé!

A chargeback meg az ellenkező irányba működik.

Nem tűnsz szakértőbbnek attól, hogy angol kifejezéseket használsz, ha nem jól használod őket, csak magadat égeted be.

2023. febr. 11. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
0%
#19- ugye nem baj, hogy azt a hozzászólást nem is én írtam amit idézgetsz. :D Én csak a 12-es voltam, három ember kommentjeit mixeled egybe, te észlény. Tudom, a mixelés sem magyar kifejezés, biztos van rá magyar szinonima, ellenben a good faithre nincs, az egy szakmai kifejezés.
2023. febr. 11. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
77%

#20

Én speciel nem a 19-es vagyok, sőt eddig egyik sem voltam, de a mixelésre (keverés) és a good faith-re (jóhiszeműség) is van magyar kifejezés.

Lehet, hogy angol nyelvterületen az utóbbi szakmai kifejezés, Magyarországon nem.

32 éves banki pénzügyes múlttal elmondhatom, hogy a JÓHISZEMŰ téves utalásoknál van jogorvoslat. Az sem évekre visszamenőleg, csak 1 évre, mivel utána a követelés elévül. Kivéve, ha az ügyfél felszólítást kapott, mert a felszólítás dátumától kezd ismét ketyegni az 1 év.


Kérdező!

Veled nem az elfogyasztott ételt fizettették ki, hanem a JÓHISZEMŰEN tévesen utalt összeget. És ehhez joguk volt. Az más, hogy nem papíroztátok le a visszafizetést - ez leginkább a te hibád, de főleg érdeked lett volna - de nem valószínű, hogy többször fogják tőled kérni!

2023. febr. 11. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!