Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » Jó lenne ez így? (főzés)

Jó lenne ez így? (főzés)

Figyelt kérdés

KEZDŐ VAGYOK !!

DE, Szeretnék én főzni valamit.. 16L

Van itthon száraztészta, mascarpone krémsajt, burgonya, répa, fűszerek, alap dolgok amik egy háztartásban vannak, egy kis pizzakrém (bár lejárt 12.25-én :D )

Arra gondoltam főznék ki tésztát,és arra valami szósz ezekből.

Lehetőleg ízre is jónak kellene lennie.

Nem vagyok jártas az ilyen szósz-os dolgokban, sőt a tészta kifőzésében sem...

Burgonyával jól elvagyok, kifőzni, megsütni- sütőben, olajban.

Valami egészséges dolgot szeretnék.

Segítsetek.. :))))

Köszönöm.

2014. jan. 5. 15:37
 1/5 anonim ***** válasza:

Hát, elég nehéz így, mert amik vannak sokak szerint nem egészségesek :)

lehetne egy jó paprikáskrumpli, krumplistészta, de ezek nem "reformkaják".

Talán, ha tésztát kifőzöl, a mascarpónét összekeverd egy kis pizzakrémmel (nincs annak még semmi baja ) és azzal összekevered lenne valami szószos tésztád.

semmi húsfélét nem írtál, azzal könnyebb lenne, mondjuk egy kis sárgarépás ragut összehozni és tésztával, a z előbbi szósszal meg lehetne enni.

Tésztákra rá van írva a kifőzési útmutató (vagy piktogram)

de általában bő sós, lobogó vízbe teszünk (neked 12-15 deka bőven elég, 2-3 lt vízben.) 4-5 percig kell főzni az újraforrástól számítva, közben megkeverve. utána félrehúzni és pár percig fedő alatt hagyni még dagadni. közben meg lehet kóstolni, ha nem kemény , akkor le kell szűrni, leöblíteni, kis olvasztott vajra, vagy egy kanál meleg olajra szedni.

a vízbe is érdemes egy kanálnyi olajat tenni, így biztos nem tapadnak össze.

2014. jan. 5. 16:23
 2/5 anonim ***** válasza:

első kérdésem: milyen tészta? durumlisztes olasz típusú vagy tojásos magyar/közép-európai? szerintem alapvetően másra jók elsősorban.

Így hirtelen ezt dobta elém a gép:

[link]

Egyébként meg a mascarpone+spenót kombináció hangzik még jól...

pl:

[link]

[link]