Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » Jó lenne ez így? (főzés)

Jó lenne ez így? (főzés)

Figyelt kérdés

KEZDŐ VAGYOK !!

DE, Szeretnék én főzni valamit.. 16L

Van itthon száraztészta, mascarpone krémsajt, burgonya, répa, fűszerek, alap dolgok amik egy háztartásban vannak, egy kis pizzakrém (bár lejárt 12.25-én :D )

Arra gondoltam főznék ki tésztát,és arra valami szósz ezekből.

Lehetőleg ízre is jónak kellene lennie.

Nem vagyok jártas az ilyen szósz-os dolgokban, sőt a tészta kifőzésében sem...

Burgonyával jól elvagyok, kifőzni, megsütni- sütőben, olajban.

Valami egészséges dolgot szeretnék.

Segítsetek.. :))))

Köszönöm.

2014. jan. 5. 15:37
 1/5 anonim ***** válasza:

Hát, elég nehéz így, mert amik vannak sokak szerint nem egészségesek :)

lehetne egy jó paprikáskrumpli, krumplistészta, de ezek nem "reformkaják".

Talán, ha tésztát kifőzöl, a mascarpónét összekeverd egy kis pizzakrémmel (nincs annak még semmi baja ) és azzal összekevered lenne valami szószos tésztád.

semmi húsfélét nem írtál, azzal könnyebb lenne, mondjuk egy kis sárgarépás ragut összehozni és tésztával, a z előbbi szósszal meg lehetne enni.

Tésztákra rá van írva a kifőzési útmutató (vagy piktogram)

de általában bő sós, lobogó vízbe teszünk (neked 12-15 deka bőven elég, 2-3 lt vízben.) 4-5 percig kell főzni az újraforrástól számítva, közben megkeverve. utána félrehúzni és pár percig fedő alatt hagyni még dagadni. közben meg lehet kóstolni, ha nem kemény , akkor le kell szűrni, leöblíteni, kis olvasztott vajra, vagy egy kanál meleg olajra szedni.

a vízbe is érdemes egy kanálnyi olajat tenni, így biztos nem tapadnak össze.

2014. jan. 5. 16:23
 2/5 anonim ***** válasza:

első kérdésem: milyen tészta? durumlisztes olasz típusú vagy tojásos magyar/közép-európai? szerintem alapvetően másra jók elsősorban.

Így hirtelen ezt dobta elém a gép:

[link]

Egyébként meg a mascarpone+spenót kombináció hangzik még jól...

pl:

[link]

[link]

A pizzakrémet felejtsd el (lejárati időtől függetlenül), a krumpli meg nem fog passzolni ehhez.

Ha viszont van krumpli, paprika, és a tészta az nem ilyen olasz típusú, akkor jó megoldás a krumpli tészta szerintem, bár az nem a legegészségesebb, de a fenti hozzávalókból csodát tenni nem lehet. :)

----

És az olasz tészta főzése: elvileg annyi liter vizet, ahányszor 10 deka tésztát főzöl (tehát fél kiló tésztához 5 liter víz, de én mondjuk simán a 3-4 literes lábosban szoktam főzni a fél kilós csomag tésztát), JÓL megsózod, felforralod, amikor forr, belerakod a tésztát, és rendszeresen kevergeted, hogy ne ragadjon össze a tészta. A tészta csomagolásán rajta van, hogy hány perc a főzési idő, én kóstolgatni is szoktam, és amikor már ÉPPEN nem nyers belül, akkor átöntöm egy szűrőbe, lerázom, és kész, lehet keverni a szósszal. A főzővízbe nem kell olaj, a végén meg nem jó leönteni a tésztát hideg vízzel. Ennyire egyszerű. :)

2014. jan. 5. 16:30
 3/5 anonim ***** válasza:
itt kettes: sokszoros kísérletezés, meg a témában utánaolvasás eredménye az, hogy az olaj a főzővízben nem akadályozza meg a tészta összeragadását, az egyetlen megoldás szerintem a rendszeres kavargatás. De persze ártani sem árt az olaj, tehát akár rakhatsz is bele. :)
2014. jan. 5. 16:32
 4/5 anonim ***** válasza:

Egyébként amikor nagyon lusták vagyunk itthon, és csak egy egyszerű kaját akarunk összedobni, akkor a spagettihez paradicsomkonzerv + gombakonzerv + valamilyen kék/márványsajt + fetasajt + bazsalikom és egyéb fűszerek kombinációt csinálunk, ami igen egyszerű, és jó is.

Másik, ami egyszerű és jó: olívaolaj (mármint extra szűz, a többi nem ér) + csilipaprika + fokhagyma kicsit összesütve, és máris keverhető a tésztával.

2014. jan. 5. 16:39
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos tippeket :)

Végül nem "főztem " semmit, szerintem jobban is tettem :)

Nem egyszerű a háziasszonyok dolga szerintem...

És , ha belegondolok hogy anyának , nap mint nap ki kell találnia mit főzzön amit megeszünk, és unalmas se legyen ...

Hát eldobom az agyam :D

Igen, az ilyen bolti pizzakrém, nem igen jó.

Csak leírtam, nagyjából én mit látok...

Hús lett volna, csüngőhasú disznóból, de én nem szeretem a disznót :D, kakashús is van még, de azt sem szeretem..

Szóval nehéz főzni, számomra.

A tésztafőzős tippeket, megfogadom, ha esetleg rám jönne , megint a tenni akarás :)

Köszönöm, sziasztok :)

2014. jan. 7. 18:09

Kapcsolódó kérdések:

Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!