Miért mennek össze a termékek?
Azért, mert ha úgy vesszük, ez is az áremelés egy módja. Talán amikor a termék ára átlépne egy lélektani határt, inkább a kiszerelés méretét csökkenti a gyártó (sok embernek fel sem tűnik, legalábbis egy ideig).
Amúgy a fordítottja is megfigyelhető, pl. a rendszerváltozás után jelentek meg a boltokban a nagy dobozos vagy vödrös tejfölök, gyümölcsjoghurtok, előtte csak 200 grammosat árultak, aztán jött a 200 gramos üveges Neszkávé, az egy kilós száraztészták, meg egy csomó más. Illetve az egyik német tulajdonú élelmiszerlánc üzleteiben most is gyakran lehet XXL méretű termékekkel találkozni.
Mert az nem elsőre feltűnő, mint ha az árat emelnék.
Ez már egy régi trükk.
Képzeld el, sok egyszemélyes háztartásban a nagyobb csomag fele megromlana, ezért igény van a kisebb adagokra. Akinek több kell, az több csomaggal vesz.
Mellesleg nekem vaniliás karikából vagy hasonló édességböl a 6-8- darab egy hétre elég, ha több van a csomagban, egy része megszárad, ehetetlen lesz.
A drágulás mellett van még egy szomorú szempont:
egyre inkább elszinglisedik a nép
és az LMBTQ terjedése miatt is egyre kevesebb család/gyerek lesz, nincs szükség annyi családi kiszerelésre, hanem csak kisebb falatnyi adagokra a sok magányos embernek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!