Egy élelmiszergyártónak miért jó hogy egy népszerű termékének csökkenti a minőségét?
Pl. nutella, 20 éve minden háztartás spájzában megtalálható volt. Azóta sokszor romlott a minősége, mára már teljesen íztelen barna massza lett, persze jó drágán. már a boltokban sem nagyon lehet megtalálni mert senki sem forgalmazza, mert így senki sem veszi meg.
A pilóta keksz, vaniliás karika dettó, íztelen förmedvény lett- senki sem veszi meg - kikerül a forgalmazásból.
Most két nagyon népszerű terméken vettem észre hogy változott a recept és ihatatlanok lettek, az egyik a soproni ipa a másika coca cola. Ráadásul mindkettőnek az ára is emelkedett az elmúlt 1 év alatt.
Miért csinálják ezt?
Valószínűleg a minőségi csökkenés olcsóbb előállítással is jár, ez lehet az oka.
Egyébként az általad felsoroltakon kívül én még a négercsókon, és a Mikulás- ill. nyuszicsokikon vettem észre, hogy már messze nem olyan finomak, mint gyerekkoromban.
A nutella változásában én csak annyit vettem észre, hogy nem olyan krémes és nyúlós mint régen. Mikor Németországba voltam és ott kóstoltam meg hihetetlen volt, sokkal másabb állagú,de azért az itthoni is ehető. Nem tudom hogy érted, hogy itthon nem lehet megtalálni, eddig akármelyik szupermarketbe mentem, mindenhol találtam :D
Pilóta kekszbe és vaníliás karikába változást nem vettem észre, nagyon szeretjük mindannyian. Sörről nem tudok nyilatkozni, ahogyan a coláról sem, ezeket nem fogyasztom.
Gondolom hogy a gyártó nem szándékosan rontja a minőséget, csupán nem jut hozzá olyan minőségű alapanyaghoz, ami megfelelő lenne.
Mindet fogyasztom a sör kivételével és mindnek ugyanolyannak találom az ízét, mint 10 éve is. :)
Az ember ízlelése/ízlelése is változik az évek folyamán. Ha úgy lenne, ahogy te állítod, senki nem venné ezeket a termékeket. De már egyből hazugsággal indítasz, mert igenis van forgalma mindegyiknek, milliónyian szeretik, ezek azok a termékek, amik soha nem mennnek ki a forgalomból.
Én ugyanúgy iszom a kólát, eszem a Nutellát, Milkát, Pilóta kekszet. Nekem ugyanolyan jó most is.
3: de megveszik, mert "lassan főzött békák" a fogyasztók.
Nem egyszerre szedik ki az összes minőségi alapanyagot a cuccokból, hanem szép lassan, fokozatosan....
Brand építés hosszú és költséges, viszont leépíteni is nehéz egy már jól felfuttatott brandet. Főleg, ha a a konkurencia csak alulról próbál előzni árban, és minőségben még akkor sincs igazi vetélytársad, ha lejjebb adsz a sajátodból.
Legalábbis nutellánál ezt tapasztalom, annyira lent van a többi minőségben, hogy bőven van hova csökkenteni még a nutelláét.
A milka viszont lehet, hogy rá fog fázni, mert bőven van már olyan, ami minőségben veri.
A soproni IPA pedig... ott szerintem nincs konstans romlás, viszont nagyon változó főzési tételenként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!