Ki és mi alapján dönti el hogy egy boltban minek mennyi legyen az ára?
Az üzletvitelért felelős személy/ek. Kisboltnál a tulaj adott esetben, vagy az üzletvezető, stb.
Nagy multiknál pedig az árazásra szakosodott osztályok, ami jellemzően a marketingen belül helyezkednek el.
Ja, és a központilag meghatározott képletek alapján. Ez nyilván titkos és egyébként rendkívül bonyolult. De sejtheted, hogy a lényeg az hogy nyereséges legyen az üzlet.
Az amikor látod, hogy a sör 219 forintba kerül, adott esetben akár több száz ember közreműködésével kialakított szám.
Általában az gyártók vagy a nagykereskedések.
Adott egy árú, amit vagy itthon gyártanak, vagy behozzák, nyilván az előállítási árra teszik a hasznot a kereskedők. Ha valamiből túl sokat gyártottak, akkor azt akciózzák, hogy hamarabb a pénzükhöz jussanak a vevők, ne járjon le a szavideje és ne kelljen kidobni. Ha valaminek szezonja van, azt tudják kicsit drágábban adni, ha leárt az szezon akciózni kell, hogy elvigyék.
Ha valamiből kevesebbet gyártottak, mint a kereslet, akkor drágábban is adhatják.
A kereskedők és az importőrök, vagy egyes gyártok megegyeznek a boltokkal bizonyos kodíciókban, amiben nem csak a termék ára van benne, hanem adott esetben ki fizeti a hirdetés költségeit, milyen juttatásokat kaphat vissza a bolt, ha sokat vásárol.
A nagy importőrök, mint például a procter&gamble, aki az Ariel mosóport forgalmazza többek között, vagy a Henkell, aki meg a Persilt konkrétan megadja azt a minimum árat amiért árulhatod a boltodban a terméket, mint nagykereskedő.
Szóval elsősorban a kereslet-kínlat határozza meg a termék árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!