Kezdőoldal » Emberek » Társasági élet » Szexista a tévéreklámok egy...

Szexista a tévéreklámok egy része?

Figyelt kérdés
Hallottam valahol, hogy reklamáltak azért (nem tudom, kik, gondolom, különböző szervezetek), hogy a reklámokban például mindig a nők gondoskodnak a gyerektől, ők takarítanak és főznek, a férfi meg csak megjelenik háttérben, de a sörreklámban meg ilyenekben, amikben a kikapcsolódás van, ott férfiak vannak. érdekes gondolat. mit gondoltok róla?
2015. júl. 13. 19:09
1 2 3 4
 11/34 A kérdező kommentje:
A terhesvitamin nem szexista,mert azt senki nem várja el, hogy változtasd meg a saját biológiai összetételedet.
2015. júl. 13. 23:08
 12/34 anonim ***** válasza:

Persze, hogy a terhesvitamin nem szexista, nem is mondtam! :) A terhesvitamin célközönsége a nők. A mosogatószerek célközönsége a nők. Se a terhesvitamin, se a mosogatószer nem szexista. A reklám sem, ami a célközönséget célozza.

Ha valaki elvárja egy nőtől, hogy ő vegye meg a mosogatószert és ő mosogasson, mert nő, az már szexista.

2015. júl. 13. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 anonim ***** válasza:

"A legtöbb cég nem szexista, egyszerűen nyereséget akar."


Nem is a cég a szexista, hanem a reklám. A cég akkor szexista, ha egyetért a reklámban szereplő társadalmi nemekkel. Ha nem ért egyet, akkor csak önző és nem szexista.


"És bizony hivatkozhatnak marketingre, mivel ha a fogyasztóbázisból való szereplővel készítik a reklámot, kimutathatóan sikeresebb a termék. A marketing egyik alapja ez. De nem csak nemenként van marketing, hanem korosztályonként is."


Szerintem ez nem igaz, de a kérdés szempontjából lényegtelen.


"Egy női dezodort férfi reklámozzon? Vagy ne is legyen női dezodor?"


Szerintem ne legyen női dezodor, hívják máshogy és nemtől függetlenül reklámozzák.


"Akármilyen pózban lehet akármilyen nő, lesz legalább egy férfi, aki szexinek fogja találni. Pont erről beszélek, ha akarja az ember, mindenre ráhúzza, hogy szexista. És ha a férfit azért rakják a mosószerreklámba, mert férfi?"


De nem azért szexista a félmeztelen nővel reklámozott motorfűrészes reklám, mert nő szerepel benne, még csak nem is azért, mert félmeztelen, hanem azért, mert a készítőknek az volt a célja, hogy a férfiak farka majd áll és akkor jobban veszik a fűrészt. Ha az lett volna a céljuk, hogy megmutassák milyen jól vág és csak egy félmeztelen nőt találtak hozzá, akkor nem szexista. Most persze megkérdeznéd, hogy milyen hülyeség az, hogy két ugyanolyan reklám közül az egyik lehet szexista a másik meg nem. De ez máshol is így van, például a rasszista állásinterjúnál. Kinézetre ugyanolyan az, ahol nem veszik fel és ahol felveszik az illetőt, mégis az egyiknél fel lehet jelenteni a céget, a másiknál nem.


"Kérlek, mutass valakit, aki nem nő és van méhe."


Interszexuálisok között vannak sokan akik tudnak szülni.

2015. júl. 14. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 anonim ***** válasza:

"Nem is a cég a szexista, hanem a reklám. A cég akkor szexista, ha egyetért a reklámban szereplő társadalmi nemekkel. Ha nem ért egyet, akkor csak önző és nem szexista. "

Akkor bizony a cég által csinált reklám sem szexista. Vagy véletlenül gyártanak szexista reklámot?

Nem önző, hanem profitorientált. Különben csődbe megy.


"Szerintem ez nem igaz, de a kérdés szempontjából lényegtelen. "

Igaz, nem igaz, kérdezz meg egy marketingszakembert. Szebben elmagyarázza, mint én.


"Szerintem ne legyen női dezodor, hívják máshogy és nemtől függetlenül reklámozzák."

Oké. Semmit se nevezzünk nőinek vagy férfinak. A mosdót se.


"De nem azért szexista a félmeztelen nővel reklámozott motorfűrészes reklám, mert nő szerepel benne, még csak nem is azért, mert félmeztelen, hanem azért, mert a készítőknek az volt a célja, hogy a férfiak farka majd áll és akkor jobban veszik a fűrészt. "

Sosem vettél még motorfűrészt, ugye? Senki sem fog azért motorfűrészt venni, mert egy lenge ruhában lévő nő van rajta.


" Ha az lett volna a céljuk, hogy megmutassák milyen jól vág és csak egy félmeztelen nőt találtak hozzá, akkor nem szexista"

Mint olvasó, átlapozol egy ilyen katalógust. Mi alapján döntöd el, hogy épp kit találtak? Ha félmeztelen férfi, akkor meg a női bázist célozták meg, mert biztos jobban veszik a nők majd a motorfűrészt?

Amúgy a katalógusban mindenki jól néz ki. A nő is csinosnak van ábrázolva, a férfi is. Ruhában is. Ha a nő ruhában van a katalógusban és csinos, az szexista? Mert van, akinek már arra is feláll.


"De ez máshol is így van, például a rasszista állásinterjúnál. Kinézetre ugyanolyan az, ahol nem veszik fel és ahol felveszik az illetőt, mégis az egyiknél fel lehet jelenteni a céget, a másiknál nem."

A rasszista állásinterjú gyönyörű példa! A szexizmus is kicsit olyan, mint a náci kártya. Persze, van aki szexista és van aki rasszista, de nem mindenki.

VISZONT! Egyes emberek szeretnek mindent ilyen dolgoknak beállítani, még ha köze sincs a dolognak valamihez. Egyszerűen lehet valami ellen harcolni, hát tegyük...


"Interszexuálisok között vannak sokan akik tudnak szülni."

Köszönöm, hogy mutattál! :) És azt is, hogy megmondtad, hogy szexista vagyok, bár erre utaló mondatot nem tudtál mutatni.

2015. júl. 14. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 A kérdező kommentje:

Én azért azt mondjuk túlzásnak tartom, hogy ne legyen női dezodor, vagy mondjuk külön női-férfi borotva, mert elhiszem, hogy a gyártók figyelembe vesznek egyes biológiai tényezőket, eltérő igényeket. Én a balkezes tollat ennél nagyobb hülyeségnek tartom.


Szerintem a fenti válaszoló arra utalt, hogy a reklámügynökség sokszor csak meg van bízva egy reklám elkészítésével, nem az X márka mérnökei fognak ezen agyalni, és próbálta a kettőt leválasztani egymásról.



Én még várok válaszokat, és csak olvasom a vitát, mert érdekes mindenki részéről. :)

2015. júl. 14. 12:19
 16/34 anonim ***** válasza:

Látod, van, aki már leüvöltené a fejed, hogy bizony milyen szexista vagy, mert külön borotvát akarsz! :D


Kisebb cégeknél valóban csak kidobják a dolgot a reklámcégnek, hogy gyorsan csináljon valamit. Komolyabb cégeknél azonban van piackutatás, vásárlói elégedettség vizsgálat, stb. Ott bizony nézik, hogy milyennek kell lennie egy reklámnak.

2015. júl. 14. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 anonim ***** válasza:

Akkor először egyezzünk meg abban, hogy mit jelent a szexista reklám. Szerintem ha egy reklám a szexista társadalomról van mintázva, akkor szexista. Szerinted mit jelent?


Ami meg a szexizmusodat illeti, az egész kérdés erről szól. Ha egy szexista reklámot nem találsz szexistának, akkor szexista vagy. Ha a reklámoktól függetlenül akarsz példát, az, hogy te ironikusan megjegyezted, hogy ne legyenek női mosdók szerintem szexista. Miben különbözik a két nem annyira, hogy nem tudnak ugyanabba a mosdóba menni? Ha meg nem volt szarkasztikus, akkor félreértettem.

2015. júl. 14. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/34 anonim ***** válasza:
Vagyis ironikus az utolsó sorban, csak a trágárságszűrő nem engedte kétszer a szarkasztikus szót és ezért kicseréltem ironikusra először.
2015. júl. 14. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 anonim ***** válasza:

"Szerintem ha egy reklám a szexista társadalomról van mintázva, akkor szexista."

Miből állapítod meg, hogy egy reklám arról van e mintázva? Egy reklám pár másodperc, lényegében általában egyáltalán nem mintázzák semmiféle társadalomról, egyszerűen beraknak egy szereplőt mosogatni. Ha nőt, akkor nőt. Ez nem szexizmus. Van olyan reklám is, amiben férfi van. A fűnyíróújságokban is van férfi és nő is. Sőt, néha még kutya is.


"Ami meg a szexizmusodat illeti, az egész kérdés erről szól. Ha egy szexista reklámot nem találsz szexistának, akkor szexista vagy."

Egy szexista reklámot, szexistának találok. Egy reklámot viszont, amibe szexizmust vizionálsz, azt nem. Nem véletlenül nem tudtál egy mondatot sem bemásolni tőlem.


"Miben különbözik a két nem annyira, hogy nem tudnak ugyanabba a mosdóba menni?"

Tudnak, csak nem akarnak. Szerinted már az is szexizmus, ha valaki nem akar a másik nem mosdójába menni? Mert akkor lényegében rég nem a szexizmusról van szó, hanem a vadfeminizmusról, amin rengeteg feminista is csak mosolyog.

2015. júl. 14. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 anonim ***** válasza:

„Miből állapítod meg, hogy egy reklám arról van e mintázva? Egy reklám pár másodperc, lényegében általában egyáltalán nem mintázzák semmiféle társadalomról, egyszerűen beraknak egy szereplőt mosogatni.”


Ez nem igaz. Ha csak egyszerűen beraknának egy szereplőt mosogatni, aki vagy férfi vagy nő, akkor a nagy számok törvénye alapján a reklámok nagyjából felében férfinak kéne mosogatnia. De ez nem így van. Azt, hogy melyik reklámba raktak szexizmusból nőt és melyikbe nem szexizmusból raktak nőt, azt nem lehet megállapítani a reklámból, de nem is dolgom. Arra nem válaszoltál, hogy szerinted mikor szexista egy reklám, de úgy tűnt, hogy elfogadtad, hogy egy reklám szexista, ha a szexista társadalomról van mintázva.


„Tudnak, csak nem akarnak. Szerinted már az is szexizmus, ha valaki nem akar a másik nem mosdójába menni?”


Ha tudnak, akkor minek két mosdó? Ha tudnak, akkor miben különbözik a férfi és női mosdó léte attól, hogy van mosdó bőrszín szerint? A másodikon még a konzervatívok is fel szoktak háborodni. Szóval igen, szexizmus az, ha valaki nem akar a másik nem mosdójába menni, csak azért mert a másik nem mosdója.

2015. júl. 15. 03:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!