Miért nem érdekelnek engem mások? Ez miatt nem tudok szoc.kapcsolatokat kialakitani. Csak párkapcsolatot
Hallgatom a szomszédot mert hasonlo lany mint en
Hallom hogy orákat képet beszelgetni akár egy kertészbacsival, takaritonővel, oreg szomszedokkal, szerelőkkel, van bnője aki peches sikertelen nem kell a pasiknak, csunya is, unalmas is, de megis baratkozik vele, van egy csicska mulya pasi aki neki udvarol de nem akar tőle semmit de azert azzal is képes baráti kapcsolatot tartani, órakat beszél, magyarán minden emberrel nemhogy szoba áll de rendesen beszélget kapcsolatokat apol es tart fennt.
Es igy zajlik nála az élet vagy a bnoje vagy ez a csicska srác van nála vagy valamelyik oregasszomy vagy lemegy beszelgetni akár a szemkozti boltban az eladoval stb.
Én képtelen lennék leállni pl egy oregasszonnyal a kerti virágokrol értekezni, meg ilyenekre. Kb azt a kínt érzem, hogy ne tartson már fel, hagy menjek már tovább.
Es nálam nem is zajlik az élet.
Mert szinte senki nem érdekel.
Ellenben ha van barátom, vagy pasi aki tetszik, akkor megnyilok, meghallgatom, mindent tudni szeretnék rola, erdekel, imádom a társaságát, boldog vagyok, oda vissza élettel teli pezsgő kommunikácio megy.
Munkahelyen is a kollektívábol nekem bőven elég a szakmai csevej, képtelen vagyok többre.
De tettem már ellene.
Akaratom ellenére kiprobaltam azt hogy mindenkit meghallgatok,mindenkivel kommunikálok kapcsolatot tartok.
Es tele lettem olyan emberekkel akik nem érdekelnek kesobb sem.
De folyamatosan beszelgetunk csetelunk vagy találkozunk es ugy érzem még ma is, hogy de amugy barmikor tiltanám is egyik sem hiányozna.
21-es.
Az a baj, hogy te is olyan vagy, mint a többi tudatlan leszavazó, aki fel sem tudja fogni, amit írtam. Érvelni sem tud, hogy miért nem jó, miért nem életszerű, amit közöltem.
Mondjuk nem is az tudatlan fajtádnak szól a válaszaim, hanem az értelmesebbjének. Amiből, sajnos egyre kevesebb van.
Kedves 20-as!
Köszönöm a részletesen kifejtett közoktatási reform tervet. Őszinétn szólva nagyon jól hangzik, szívesen kezdeném újra, teljesen elölről a tanulmányaimat egy ilyen rendszerben. Nyilván még sok egyéb dologgal lehetne árnyalni, pl a magyarnál(hozzám ez áll a legközelebb) mindenképp át kéne alakítani a kötelező olvasmányok listáját, maga cél az legyen, hogy a diákok megszeressék az olvasást és mindegy legyen, hogy szépirodalmat vagy fantasy-t olvasnak, aki szeret olvasni, lehet magától amúgyis eljutna egyszer mondjuk az Aranyemberig..
Illetve mi a helyzet az osztályozással? Egyáltalán van-e erre szükség?
A nyelvtanulás is lehetne még rugalmasabb, legyen lehetőség egy vidéki iskolában is különlegesebb nyelv tanulására, sőt akár lehetne külföldi táboroztatás, ahol a gyerekek mondjuk Olaszországban ismerkednek meg a nyelvvel és amit utána itthon is tudnának tanulni.
Nagyon jó gondolatok minden téren. És igen ehhez az egész tanárképzést is fel kell frissíteni. De ha valaki ilyen jó alapokkal végzi el a középiskolát, akkor természetesen az egyetemi oktatást is át kell szabni, mert ez is nagyon elavult. Nekem az a tapaszatalom, hogy itt se tanítják meg a diáknak, hogy jol keresse az információt, ha valamivel elakad. Kevés az igazán segítőkész oktató, a legtöbben elintézik annyival, hogy ott a könyvtár meg az internet, szóval a felső oktatás is el van maradva. Szép erről beszélni, még szebb lenne megvalósítani, de ehhez meg kell teremteni az igényt is.
22: mea culpa, nem tudok ilyen szellemi magasságokba feljutni... :_D :-D :-D
Miért érzel kényszert, hogy ezt a rakás bullshitet minden kérdés alá bemásold????
Kedves 23-as válaszoló.
Igazad van a könyvválasztással kapcsolatban.
Szabadabb könyvválasztás (lektorálva), hogy a tanuló, a hasznosító, a történet szeretetén keresztül sajátítsa el a szövegértés csínját-bínját. Természetesen felügyelet mellett.
Te vagy eddig az első, akinek voltak értékelhető, hasznos gondolatai.
Köszönöm!
Te is láthatod, hogy az irány adott, de még nem kiforrott.
Az is nyilvánvaló, hogy a mindenféle képességű, részképesség zavarral küzdő fiatal miatt, kell a vezérpedagógus és mellé legalább 5-6 asszisztens, akik ugyancsak pedagógiai végzettséggel rendelkezik.
Az is nyilvánvaló, hogy a tanárnak nagyon kell szeretnie a tanítványait, a legjobbat kell nekik adni, ezért a tananyagát is nagyon kell szeretnie.
A tanárnak pozitív, motiváló, lelkesítő példaképnek kell lennie. Lásd Rátz tanár Úr!
Amúgy, a különbféle olvasási technikákkal is meg kellene ismertetni a tanulókat, mint
- elemző,
- kérdező,
- extraszensz,
- szemezgető,
- átfutó-passzív,
- gyorsolvasás, mint Dr. Dezső Zsigmondné - A gyorsolvasás programozott tankönyve stb.
Ami a nyelvtanulást illeti, természetes az adott országban lenne érdemes elsajátítani az adott nyelvet, de erre sokaknak nincs lehetősége.
De már az is nagy segítség lenne, ha a leendő tanárok 1-2 évre kimehetnének tanulni, illetve lennének anyanyelvi vendégtanárok.
Őszinte leszek, a piacnak főként angol és német nyelven beszélő emberekre van szüksége, mert Magyarország állapota, Németország helyzetétől függ.
Angol meg világnyelv.
Ami az osztályozást illeti, eltörölném a jelenlegi rendszer és annyit tennék, hogy:
- megfelelt,
- figyelj oda, adj bele mindent.
Szokatlannak tűnhet, de óriási pszichológiai szerepe van.
A többi a tanárra, tanulóra, szülőre tartozik.
Mert egy 135-ös %-val rendelkezőnek a maximum pont természetes, de egy alacsonyabb értelmi képességű embernek nem feltétlen fog menni.
Viszont, ha ez a fiatal lelkes, belead mindent, szereti, akarja, a legjobbra törekszik, élvezi, kihozza magából a legjobbat, csak ez számít igazán. A szándék!
A többire meg ott lesz a fejlesztő pedagógusi gárda, mert a cél a lelki béke, őszinte szeretet, fejlődés, törődés, az adott helyzetből való maximum kihozása.
Ez nagyon lényeges, mert a magyarok nagy része önző-egoista, akinek csak saját maga, a kenyér meg a cirkusz számít. Ezért fontos a közoktatás rendbetétele. Mert nevelő szerepe is van.
A felsőoktatás is ugyanolyan rossz, alacsony hatásfokú.
Nem gyakorlatorientált,
- elavult tananyagok,
- eszköz hiány,
- kiégett, lelkileg-mentálisan sérült, rosszindulatú tanárok.
Tisztelet a kivételnek. Szükséges lenne náluk is a pszichológia felülvizsgálat.
De ezt te is tudod már.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!