Miért nem érdekelnek engem mások? Ez miatt nem tudok szoc.kapcsolatokat kialakitani. Csak párkapcsolatot
Hallgatom a szomszédot mert hasonlo lany mint en
Hallom hogy orákat képet beszelgetni akár egy kertészbacsival, takaritonővel, oreg szomszedokkal, szerelőkkel, van bnője aki peches sikertelen nem kell a pasiknak, csunya is, unalmas is, de megis baratkozik vele, van egy csicska mulya pasi aki neki udvarol de nem akar tőle semmit de azert azzal is képes baráti kapcsolatot tartani, órakat beszél, magyarán minden emberrel nemhogy szoba áll de rendesen beszélget kapcsolatokat apol es tart fennt.
Es igy zajlik nála az élet vagy a bnoje vagy ez a csicska srác van nála vagy valamelyik oregasszomy vagy lemegy beszelgetni akár a szemkozti boltban az eladoval stb.
Én képtelen lennék leállni pl egy oregasszonnyal a kerti virágokrol értekezni, meg ilyenekre. Kb azt a kínt érzem, hogy ne tartson már fel, hagy menjek már tovább.
Es nálam nem is zajlik az élet.
Mert szinte senki nem érdekel.
Ellenben ha van barátom, vagy pasi aki tetszik, akkor megnyilok, meghallgatom, mindent tudni szeretnék rola, erdekel, imádom a társaságát, boldog vagyok, oda vissza élettel teli pezsgő kommunikácio megy.
Munkahelyen is a kollektívábol nekem bőven elég a szakmai csevej, képtelen vagyok többre.
De tettem már ellene.
Akaratom ellenére kiprobaltam azt hogy mindenkit meghallgatok,mindenkivel kommunikálok kapcsolatot tartok.
Es tele lettem olyan emberekkel akik nem érdekelnek kesobb sem.
De folyamatosan beszelgetunk csetelunk vagy találkozunk es ugy érzem még ma is, hogy de amugy barmikor tiltanám is egyik sem hiányozna.
8-as
Najo de kinek van erre még ideje és energiája, hogy fejlessze magát? Az átlag ember szerintem örül, ha jól rosszul el tudja végezni a szakmáját, megkapja érte a pénzt, haza esik fáradtan stb de szerintem arra már keveseknek van igénye, hogy át lássa a világ nagy összefüggéseit, komplexen gondolkodjon, kritizáljon.. Hogy teremtenéd még erre az igényt?
A teljes közoktatás reformjával.
Ha gondolod kifejtem pár mondatban. Ha szeretnéd.
10: nincs azzal semmi baj, ha introvertált vagy - ha ez önmagadban nem okoz kognitív disszonanciát.
(1-es voltam)
15 # igen!!
Informáciotlan abszolit felesleges tarsalgás az amit nem bírok viselni. Vagy ha plane még érdekem sem kapcsolódik a small talkhoz!
Ez az!itt a baj bennem.
Hogy sem értelmét nem látom es csak az időmet rabolja es az a kín. Szabályosan már izzadok verejtekezek, hogy hagy mehessek már, de megbantani sem akarom.
Kedves 14-es válaszoló!
Ami az általános (felső) és középiskolai oktatást illeti.
Az informatikai technológiák térnyerése, hasznossága miatt én interaktív adatbázisokat hoznék létre, így a közölt tárgyak anyaga teljes egészében fent lenne a neten is úgy, hogy az átlagos képességű ember is megtudja érteni.
Suliban is elég lenne a tablet és a pencil.
Ami a tantárgyakat illeti, a cél a sikeres és boldog életre való felkészítés lenne. Ehhez pedig életszerű tananyag kell, tehát az életből vett példákon keresztül sajátítaná el a diák a:
- matematikát,
- fizikát,
- kémiát,
- földrajzot,
- biológiát,
- embertant,
- történelmet,
- környezetvédelmet megfelelő tanulásmódszertan által.
Ez lenne a hétköznapi tantárgyhasznosítás. Azért, hogy az adott tudomány nyelvezete által képes legyen a hasznosító (tanuló) életének biológiai, kémiai, földrajzi, történelmi, fizikai szereplőit jellemezni, összehasonlításokat végezni, keresni, kérdezni, megismerni, tájékozottnak lenni, stb.
Ha valakit jobban érdekel (mélyebben) az adott tantárgy, mert egyetemre szeretne menni, mehet a külön felkészítés.
Ami a sorrendet illeti:
1. Lelki gyakorlat és szokások tantárgy nélkülözhetetlen, hogy egészséges lelkületű, önbizalommal teli, érzelmileg- és gondolkodásban tudatos, bátor, tettre kész, erkölcsös, lelkiismeretes, közösségszerető, illemtudó, megfelelő időgazdálkodással rendelkező, megoldásokban- és felelősségteljesen gondolkodó, önmegújuló, önfeláldozó, szeretni-, örülni-, akarni- és kitartani tudó fiatalok lépjenek ki az életbe.
2. Magyar nyelv
Cél a szövegalkotás, szövegértés, esszéírás, beszédművelés, érvelés mestersége. Hivatalos, egyéb levelek írása. Szövegértésnél az adásvételi-, banki-, munka-, biztosítási-, jogi szerződések értelmezését is gyakoroltatni kell.
3. Gondolkodási módszerek
Ezen (gondolkodás) nincs mit szépíteni, ennek természetesnek kell lennie. Szükséges oktatni az életből vett példákon keresztül, mint
- intelligencia fejlesztés,
- kérdezés tudománya,
- Pólya módszere,
- “hat sapka” módszer,
- űrlap módszer,
- értékelemzés,
- siker és sikertelenség okainak elemzése,
- variáció,
- elmetérkép,
- lista módszer,
- statisztika,
- tudományos gondolkodás és módszertan stb.
4. A már feljebb közölt tárgyak (fizika, matematika, stb.) oktatása.
5. Szervezés és vezetés
Azért szükséges, hogy a fiatal képes legyen kezébe venni élete irányítását, jó döntéseket tudjon hozni, előre is gondolkodni, képes legyen a hibákra, veszélyekre is figyelni, kezelni őket, optimalizálni (legjobb állapotra törekedni, fenntartani), stb. Tehát oktatni és gyakoroltatni kell:
- döntéstudományt,
- irányítástudományt,
- szervezéstudományt,
- rendszertudományt,
- optimalizálást.
6. Informatika
A piaci igények miatt az office csomagokon kívül szükséges a programozási nyelvek és hálózati ismeretek látásmódjával, alapvető folyamataival tisztában lenni gyakorlatias módon.
Internetes keresés- és információszűrés szabályait is gyakoroltatni kell életből vett példákon keresztül, veszélyekre is felhívva a figyelmet.
7. Idegen nyelv
Angol és német nyelv nem csak kétnyelvű módszertanon alapuló elsajátítása. Meg kell ismertetni a tanulókkal az egynyelvű tanulási módszereket is.
Lásd: beszeljangolul.com
8. Párkapcsolat és családi élet
Sajnos úgy kerülnek ki a fiatalok az életbe, hogy nincsenek felkészítve a párkapcsolatra és családi életre. A szülők legnagyobb része sincs a helyzet magaslatán. Kell oktatni:
- felkészítés a párkapcsolatra,
- gyakorlati erkölcstan,
- férfi és női szerepek,
- illemtan,
- vitakultúra,
- igényelemzés,
- felkészítés a családi életre,
- szeretkezés alapelvei és következmény ismeret,
- anya és apa szerep,
- háztartástan,
- dietetika,
- ápolástan,
- relaxációs módszerek,
- vásárlástan,
- főzéstan,
- szórakozás- és biztonságtudomány,
- szakmaválasztás (fizetés, egészségügyi tényezők, trendek, távolabbi kilátások, igények, stb.),
- állásinterjúra való felkészítés.
9. Közgazdaságtani és pénzügyi ismeretek
Alapvető dolog a piac, cégek működésével tisztában lenni, illetve a pénzügyeket tudatosan kezelni. Lásd:
- N. Gregory Mankiw: A közgazdaságtan alapjai
- youtube: Kiszámoló akadémia
10. Politika ismeret és érdekérvényesítés
Az előző rendszerben kizárták az embereket a politizálásból, így nem alakulhatott ki valódi, demokratikus gondolkodásmód, nem jöhetett létre demokratikus embertársadalom. Gondolatébresztőnek:
- Parlament és a hozzá kapcsolódó intézmények funkciója, ismerete.
- Jogszabályalkotás menete, ismerete és hatásai.
- Kérdezés tudománya a politikusok felé.
- Kritikai gondolkodás és információkutatás. Információhasznosítás.
- Propaganda ismeret. Mit jelent manipulálni, az érzelmekre hatni, félrevezetni, eltitkolni, hazudni, elhalgatni, elrejteni, stb.?
- Megbízhatóság és minőség vizsgálat a politikusok beszédeinek, munkájának elemzésénél.
- Mit jelent a kampány program? Lépésről-lépésre hogyan csinálnák meg az adott programot? Konkrét módszertan? Honnan, miből teremtik elő a pénzt?
- Miért nem alkalmazzák az értékelemzés módszerét?
- Mit jelent a teljes átláthatóság vizsgálat az összes párt működésénél? Ideológia, pénzmozgások, működési költségek elszámolása? Pártnyilvántartás?
- Miért kellett a mentelmi jog? Miért csak nekik?
- Mit jelent a politikusok családfájának nyilvánosságra hozása? Ügynökakták? Miért szükséges ez? Miért nem hozzák nyilvánosságra?
- Miért szükséges bevezetni a szakmai alkalmassági vizsgálatot, pszichológiai- és hazugság vizsgálatot a parlamentben dolgozó emberek felé?
- Miért szükséges eltiltani a politikusokat az üzletelési “közügyektől”?
Miért nem elég nekik a fizetésük? Mit jelent a teljes vagyonosodási vizsgálat a politikusnál, családtagoknál, holdudvarnál?
- Mit jelent a hazaárulás?
- Mit jelent kiszolgáltatni a népet külföld, stb. felé? Mik lehetnek ennek a veszélyei?
- Miért nem használják ki Magyarország természeti, stb. adottságait a nép érdekében?
- Mi a szakmai erkölcs? Miért ismeretlen fogalom ez a parlamentben?
- Mik a célok valójában?
- Mik a lehetséges veszélyek?
- Mik a tennivalók?
- Mik a megítélési szempontok?
- Mik a tudnivalók?
11. Testnevelés
Itt a cél az egészségmegőrzés lenne. Lásd:
- gerinctorna,
- Alexander-technika,
- Autogén tréning.
Ha valakit érdekel az adott sportág, fogyni, erősíteni szeretne, biztosítani kellene neki az adott egyesülethez való csatlakozást, ingyenesen, tanórán kívül.
Úgy gondolom, hogy a fenti tárgyakkal, naprakészen tartva, világelső lehetne a - Magyar - közoktatás. De ehhez a felsőoktatást, tanárképzést is át kell alakítani, tanárokat megválogatni, motiválni, folyamatosan képezni, stb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!