Diákok, ti miben változtatnátok az oktatáson, ha lenne beleszólásotok a politikába?
Mondják, hogy milyen rossz az oktatás, és hogy a kormány miért nem csinálja meg végre a tanárok által régóta követelt reformokat. Valaki meg úgy gondolja, hogy inkább a tanárokkal van baj, mint a kormány oktatásügyi intézkedéseivel, hiszen intézkedésektől függetlenül egy jó tanár jó tanár marad, egy idióta pedig idióta, akárki is lesz kormányon. tehát az oktatás "csődje" a tanárok hibája is (efelé hajlok én is).
Épp ezért most arra vagyok kíváncsi, hogy TI DIÁKOK milyen változtatásokat szeretnétek, akár általános iskolában, akár középiskolában, akár főiskolán, egyetemen. TI miket szeretnétek, és nem pedig a tanárok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Vannak jó ötletek itt előttem, de én inkább bemegyek 7-re, hogy végezzek 14-kor, mintsem, hogy bemenjek 9-re, és végezzek 16-kor.
A 45 perc ebédszünet pedig szerintem sok, főleg annak, aki nem ebédes. Én nem vagyok, és halálra unnám magam, főleg, mert tudom, hogy a saját szabadidőmből megy az idő feleslegesen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Közoktatás:
1. Az írás-olvasás megtanulása után csak választható órák legyenek és sokkal nagyobb választékban, hogy egyénre szabott és hatékony legyen az oktatás.
2. Egységes közoktatás kell, nincs értelme közben iskolát váltani.
3. Az iskola a tanulásról-tanításról szóljon ne a számonkérésről.
4. Iskolától független állami vizsgarendszer legyen, sokféle választható tárgyból, amiket különböző szinteken lehet teljesíteni. Érettségit az kapjon, aki különböző műveltségi területeken megfelelő pontszámokat összegyűjtögetett, bármikor letehető állami vizsgákból.
Egyetem:
1. Nagy kurzuskínálat, csak választható tárgyak.
2. A különböző diplomák feltétele, az adott szak által előírt tárgycsoportokból kellő számú kredit teljesítése + diplomamunka védés, amit sokkal komolyabban vennék.
3. Egységes egyetem, karok, szakok nélkül. Helyettük mintatantervekkel, mint ajánlásokkal.
4. Egyetemek közötti teljes átjárhatóság.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#23
Aki szeretne énekórákat meg technikaórákat, az menjen kifejezetten egy olyan suliba menjen tanulni, ahol ilyeneket is tanítanak. Vagy akár a suli egy olyan "szakát" válassza (lásd A, B, és C osztály). Nálunk a B-osztályosoknak volt a legtöbb énekórájuk. Akkor a többi osztálynak minek volt énekórája? Semmi hasznát nem vették, aki meg énekelni akar, az jelentkezzen a B-be. Tejesen korrekt lenne így.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na ez a válaszom lehet,hogy nagyon hosszú lesz.Annyit érdemes tudni,hogy 12-es vagyok általános tantervű gimiben,elég jó tanuló vagyok,elég sok tanár tanított már és a szüleim tanárok,sőt én is tanárnak készülök.Amiket megváltoztatnék:
1) Heti 5 tesi helyett elég 3(vagy 2+rendszerese sportszakkörök)
2) Alsó tagozatban minimális óraszám,írás,olvasás,alap matek tanítása+gondolkodtató,érdekes dolgok
3) Az érettségi követelményrendszer átalakítása
4) A tantervek és tankönyvek és tanórák a megfelelően átalakított érettségi követelményrendszerhez igazodjanak
5) Ének,rajz 8.-ig kötelező,utána fakultatív
6) Technika órán hasznos gyakorlati dolgok tanítása(pl.:alap otthoni barkácsolás,alap víz és villanyszerelés)
7) Életvitel,vagy hasonló óra 5.-től kezdve(pénzügyi,politikai,társadalmi ismeretek,stb.)
8) Nagyobb tanszabadság,a diákok viszonylag hamar maguk dönthessék el,hogy mit szeretnének nagyobb óraszámban tanulni
9) A tanárok nagyobb szabadsága az oktatásban
10) A tanárok fizetésének emelése
11) Normális tankönyvek
12) Kevesebb lexikális anyag,több gondolkodás
13) Tanár-diák viszony megfelelő jogi tisztázása
14) Kisebb csoportos oktatás
15) Tanárok kisebb kötelező óraszáma
16) Tanárok adminisztrációs munkájának csökkentése
17) Kevesebb,de hasznosabb házi feladat
18) Ha megoldható,kevesebb tanóra,vagy jobban beosztva
Kb. ennyi jutott most eszembe
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én általános iskolában nem feltétlenül tárgyakban gondolkodnék. Valahol én is teljesen feleslegesnek érzem, hogy különválasztjuk pl. az informatika oktatást. Mennyire értelmetlen olyan dokumentumok sorköztávolságát mérni, amiket utána elmentesz és soha nem veszed újra elő. Ennyi erővel akár értelmes szöveget is formázhatnál.
A kémia magában, nem érthető, hacsak nem jössz olyan háttérrel, ezért szerintem valamilyen formában össze kéne olvasztani a többi tárggyal.
Én úgy gondolom, hogy az utolsó 2-4 évben fölösleges mindenkit beültetni az összes órára, elég azoknak bejárni, akik érettségiznek a tárgyból.
És rendes nyelvórákat tartanék kisebb csoportokban, hogy ne forduljon elő mással, hogy 6 év angol tanulás után jut el először a múlt időhöz (ami az első tanult igeidő), miközben a véletlenszerűen szétosztott osztály másik fele már 2 év után veszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!