Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » "Az iskola túlterheli a...

"Az iskola túlterheli a gyerekeinket, és nem az életre tanít"?

Figyelt kérdés

ki mit gondol erről a cikkről?

[link]

sztem van valóságalapja,túl terhelik a diákokat, olyan információkkal amikre sose lesz szüksége,esetleg nem is valós. valamint elég elavult a rendszer,évtizedek óta ugyanazok a kötelező olvasmányok,ugyanazokat a költőket tanulják stb..

a természettudományokat meg olyan formában tanítják,hogy véletlenül se élvezze a gyerek. pedig lehetne sokkal interaktívabban tanítani ,életszerű példákkal,színesen.


2015. okt. 1. 18:52
1 2 3 4
 11/34 anonim ***** válasza:
0%
tökéletesen egyetértek, ezen nincs mit magyarázni. amire igazán szüksége lenne az embernek az életben, azt nem tanuljuk meg az iskolában.
2015. okt. 1. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/34 anonim ***** válasza:
15%

Szerintem is olyan tárgyak kellenének aminek haszna is van. Igazából sose lesz szükségünk arra,hogy a bálna eleven szülő és borjúnak hívjuk az utódját.Történelmet is feleslegesnek tartom.Legyenek órák amikor erről olvashatunk,de minek megtanulni?

Én 23 éves vagyok 3 éve érettségiztem és semmire nem emlékszem,laza gimi volt,bár néha szívattak minket több TZ-vel meg röpidogákkal.Meg 100 szót tanulj meg másnapra németből,plusz még 5-6 tárgyból is tanuljál.


Fontos lenne a kommunikációval,társadalmi etikettekkel,idegen nyelv,állatvédelemmel foglalkozni,ami magába foglalja mennyire nagy felelősség egy kutya/macska milyen igényei vannak,honnan érdemes venni.Egyszóval felelősséget tanítani,mert sok fiatalban semmi felelősség nincs egy virágot nem lehetne rájuk bízni,de gyereket már csinálnak.

Számítógépes ismeretek is jók,ezekbe mélyebben is bele lehetne menni, videók,prezentációk készítése, Photoshop,honlap készítés.


Tényleg ezek a felkiáltó mondat,meg melléknév,főnév,igenév még is mire jó?


Szerintem egy alapot kell megtanulni,számolni (nem egyenlet,meg gyökvonás és mif.szom),helyes írni,helyesen olvasni.

De ettől több nem kell.


Nekünk sajnos csak nulladikban volt Lyons(nem tudom hogy írják) óránk. Ami csapat építésen alapult. Tök véletlenszerűen alakultak a csoportok,hogy a klikkesedést és kimaradást meg akadályozzák. Különböző nehézségű ügyességi,logikai és stb feladatok kellett csinálni.

Lényege,segítsük a másikat,ösztönözzük,mert volt,hogy egy embernek kellett most mondok vmit nem emlékszek mik voltak táncolnia egy számra.

Mivel sokszor olyanokkal voltunk egy csoportba akiket nem kedveltünk így meg is ismerhettük a másikat,segíthetünk,viszont segített. Nálunk ez nagyon jól össze hozta az osztályt!

2015. okt. 1. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 anonim ***** válasza:
86%

Alapjaiban ócska és rohad az oktatási rendszer! Csak ugye ,aki nagy nehezen túléli végigseggeli ,az utána legjobb öröm a káröröm alapon és másnak se legyen jobb címszóval, a most iskolába járóknak is azt kívánja ,hogy essenek túl a sok éves felesleges tanuláson,szívatáson, hiszen ők is kibírták. És a döntéshozók is ezt akarják,senki nem mer változtatni.


Semmi szükség arra az adathalmazra amit tanítanak. Soha az életben nem lesz szükség szögfüggvényre, verselemzésre, ezer éve letűnt uralkodók gyilkolászásainak időpontjaira, kovalens kötésre, le nem kötött elektronok számlálására. ja igen, most jönnek a hajánál előrángatott példák, hogy de mi lesz ha ez lesz a kérdés a legyenön is milliomosban 10 millióért... hagyjuk,köszi.


Írni, olvasni,gépelni!! alap számolás ,egyismeretlenes egyenlet,és számítógép- nethasználat ,pénzügyi alapok, vállalkozási ismeretek, alap jogi alapismeretek ,háztartási alapok .Ennyire lenne szükség, utána szakosodás!!


Aki fizikus akar lenni az ezerrel fizika-matek. Aki humán -az töri ,irodalom filozófia , aki programozó az matek és programnyelvek aki orvos az biosz ,kémia, aki szakmát tanul az gyakorlat és gyakorlat élesben , de az ezerrel és semmi sallang.


Ha a fiatalnak igénye van másra,akkor felvehet plusz órákat nem odaillő tárgyból,tanulhat autoditakta,de nem fog függni ettől az elhelyezkedése jegye.


Nem fog derékba törni egy humán érdeklődésű ember pályája mert vért izzad a matek képletek felett és így is csak kettes lesz neki,aztán nem veszik fel egyetemre. Nincs rá szüksége ,be kéne végre ezt látni. Szakosodás a lényeg,adott dologban profinak lenni.

2015. okt. 1. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 Sunshinedoll ***** válasza:
100%

Felsőoktatásban tanulok természettudományi karon, és nincs egy darab gyakorlati órám se ebben a félévben. Végzős vagyok. És akkor mondják nekünk, hogy a mi képzésünk költségtérítésesen azért ilyen drága, mert meg kell fizetnünk az anyagárat amit a gyakorlatokon felhasználunk. Kérdem én, milyen órán, milyen eszközt? A fogorvosoknál egy szék jut 10 emberre, pedig a külföldi hallgatóktól 8000 dollárokat kérnek el egy félévre, miközben szapulnak minket, hogy semmihez sem értünk.


A 8 éves unokatesómat környezetismeret órán megtanítják, hogy a kislány télikabátját pirosra, a kisfiú sapkáját kékre színezze, mert a hagyományos nemi szerepek meg a hetronormatív látásmód a tankönyv szerint fontosabb, mint az, hogy tudja hogy néz ki egy tölgyfa. Arról nem beszélve, hogy legalább 10kilós a táska, amit naponta iskolába cipel.

A testnevelés oktatás egy nagy sz-r, a nyilvános megszégyenítéshatásosabb óranév lenne, a dolgozatokhoz hasonlóan standardizált rendszerű, nem veszi figyelembe, hogy nem mindenki van azonos kondiban. Általános iskolában a porig voltam szégyenítve mert a derekam miatt nem bírtam felüléseket csinálni, és most már idősebb koromban tudom, hogy amúgy a felülés úgy szar ahogy van és derékbántalmakat okozhat, és az emberek 99%-a csak azért tud felülést csinálni, mert szarul csinálja.

Általános iskolában mikor a biológia tanárt megkérdeztük mi lányok 13-14 évesen, hogy ugyan segítsen már nekünk, hogy kell feltenni egy tampont, azt mondta, hogy nem tudom, és ennyiben maradt a válasz, minden szexuális jellegű kérdés elől szintén kitért, vagy a tapasztalat hiánya miatt rávágta, hogy nem tudja.

Úgy jöttem el középiskolából, hogy fogalmam se volt, hogy kell hivatalos ügyeket intézni, és rendesen pánikrohamom volt, mikor egyetemen mindent magamnak kellett csinálni, mert fogalmam sincs, mi hogy működött.


De hál istennek, szabadidőm sose volt, mert a házi felett ültem egész nap, és a hirtelen gyerekkori növekedés miatt és a nulla megfelelő testmozgás és az egy helyben seggemen ülés miatt minimális gerincferdülésem az lett.

2015. okt. 1. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 Sunshinedoll ***** válasza:
100%
Arról nem beszélve, hogy bármilyen hátrányos helyzetű (pl mentális zavarokkal küzdő, stb) gyerekkel nem is tudnak mit kezdeni a tanárok.
2015. okt. 1. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/34 A kérdező kommentje:

valóban tesin nem veszik figyelembe,hogy egyik gyerek se egyforma. annak aki hajlékony genetikailag,sokkal könnyebben mennek bizonyos feladatok(én az vagyok) de megértem,hogy más nem tud pl nyújtott lábbal ülni a földön és ráhajolni a cumbjára és megfogni a lábfejét..de ennek ellenére elvárta a tesi tanár és láttam hogy szenvednek a legsportosabbak is.

nekem ez könnyen ment, de pl kötelet életemben nem tudtam mászni,gyenge a felsőtestem is,és a techinkát se ismerem..épp ezért egyest kaptam tesiből minden évben.. és egy megszégyenítést,mert próbálkozni kellett osztályzásnál..sose mentem fel és ezt a tanár is tudta..de mégis ki kellett nevetettnem magam.. és még sorolhatnám.

2015. okt. 1. 20:53
 17/34 A kérdező kommentje:
énis TTK-s vagyok. gyakorlaton csak számolunk de labor vagy ilyesmi nincs a félévben
2015. okt. 1. 20:54
 18/34 anonim ***** válasza:
100%

A pedaógusok is eléggé túl vannak terhelve.


Anyukám tanít, volt szerencsém rajta keresztül belenézni egy kísérleti tankönyvbe. Anyukám fogja a fejét, hogy olyan dolgokat kell megtanítani az általános iskolás gyerekeknek a tankönyv szerint, ami nekik csak főiskolán volt tananyag. De ezek a tankönyvek, ezekből kell tanítani. Szerintem a legtöbb tanár ha tehetné, elhajítaná ezeket a könyveket, és maga állítná össze a tananyagot.

És akkor még ott a portfólió is, ami felér egy diplomamunkával...

2015. okt. 2. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 anonim ***** válasza:
100%
Még valami, több pedagógus ismerősöm szerint a készségtárgyakat (testnevelés, rajz, ének...) elég lenne szövegesen értékelni, mert senki nem tehet arról, hogy valamelyikben ügyes vagy ügyetlen. Csak ezt központilag kellene megváltoztatni.
2015. okt. 2. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 anonim ***** válasza:
100%
rajzot éneket be is szüntetném,nincs rá szükség. Aki akar az rajzolgat otthon,meg énekel a kádban, vagy menjen énektanárhoz ha a megasztárba készül. De semmi gyakorlati haszna ezeknek nincs az életben. Már lenne több szabadideje a gyerekeknek.
2015. okt. 2. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!