Miért olyan elfogadott az, ha valaki reál tantárgyakból rossz és miért bűn, ha a többiből az?
Most te leírtad a saját szempontodat, ami végül is érthető, viszont senki olyat nem fogsz meggyőzni, akinek nincs készsége a reál tantárgyakhoz. Mert hogy azt nem elég tanulni, ha nincs érzéke hozzá az embernek, akkor rojtosra tanulhatja az agyát, csak bemagolni fogja, de a logikát nem látja a dolgokban és így utálni fogja az egészet.
Aki humán beállítottságú, az ritkán látja a szépséget a matekban.
Mert magolni mindenki tud, de logikája nem mindenkinek van. (pl. egy jogi egyetemet az is el tud végezni, aki egész életében csak bukdácsolt matekból)
Szerintem is nehezebb törit meg magyart tanulni, de ez csak a mi véleményünk.
Akiknek nincs logikájuk, azok el sem hiszed, hogy mennyire megszenvednek egy egyszerű matek példával is.
Plusz ugye középsuliban már a fizika és a kémia sem olyan gyerekes mint általánosban, így az összes feladat olyan mint egy szöveges matek feladat.
Kiszedni a lényeget, valamit kiszámolni, hogy utána tovább tudj lépni (nem csak szimplán egy bemagolt képletbe helyettesíteni a végeredmény reményében).
Tehát röviden. Reál tantárgyakat elsősorban nem tanulni, hanem érteni kell, ehhez pedig logikai képesség kell. Valakinek van ilyen vagy nem. Szorgalommal be lehet gyakorolni tételeket, feladatokat, de az más.
Olyan meg nincs, hogy valaki hülye a törihez.
Azt vagy megtanulod vagy nem.
Én úgy tudom a matekot-a fizikával szokták egybekötni
Kémia az más vegyületek stb.amúgy fura mert nekem pont a kémia ment a legjobban
Durva hogy egy kémiára specializálódott szakközép idáig jut. De mostanában mindenhonnan azt hallom, hogy a neves iskolák is egyre lejjebb csúsznak. Ahová én jártam technikus képzésre, az is egy vegyész suli volt és az idősebb tanárok mindig meséltek arról, hogy régen mi minden volt az iskolában ami manapság már nincs. Sok dolog a pénz miatt nincs, de van ami kifejezetten azért nincs már, mert a diákok már nem olyan jó képességűek, mint néhány generációval korábban, és már nem lehet lenyomni a torkukon az érdekesebb részeket, mert nem értik meg!!! Örülnek, ha az éppen csak kötelezőt le tudják úgy adni, hogy ne bukjon meg mindenki!
Törődj bele, hogy most már a szakközepekben is elsősorban az érettségi a fontos és a szaktárgyak lassan az énekóra szintjére süllyednek. Így az is lazán odamegy, akit maga a szakma nem érdekel.
Utolsó, ez nálunk is igy van, régebben a mi iskolánkban 9. osztályban már simán dolgoztak erős savakkal meg lúgokkal a diákok, nálunk meg a 9. azzal telt el, hogy meg kellett tanulnunk egy nagy rakás ilyen kis szabályt, olyanokat, hogy hogy kell mérni egy mérleggel, aztán irtunk ezekből vagy 5 dogát, aztán mikor végre beengedtek minket a laborba, akkor is mit csináltunk? 3 órán keresztül kis kémcsövekbe kellett vizet töltenünk, aztán melegiteni őket és csodálkozni azon, hogy nőtt a térfogata. Ja meg néha hajtogattunk ilyen kis papircsónakokat, amikbe a tanár mindenkinek belerakott x kanálnyi sót és meg kellett mérni kb 20x egymás után csónakkal meg csónak nélkül a tömegét, aztán átlagot vonni a kb 20 tök egyforma számból -.- És ezek után még a tanárok csodálkoznak, hogy bénák vagyunk. Mondjuk vannak olyan emberek, akik után megértem őket, mert a mi osztályunkban is van olyan gyerek, aki 10. második félévkor, ionvadászat közben elkiáltotta magát, hogy "Valaki nem tudja, mi a szódabikarbóna vegyjele?" Tiszta szégyen, ami mostanában folyik szerintem...
Bocsi a regényért xd Csak már engem idegesit a többiek hülyesége. Egyébként köszi az eddigi válaszokat, jöhetnek még :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!