Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mi értelme volt a magyar...

Mi értelme volt a magyar irodalom óráknak? 30F

Figyelt kérdés
Sosem értettem. Verseket, könyveket "elemeztünk", pontosabban leírtuk amit a tanár mondott és azt magoltuk meg majd mondtuk el feleléskor vagy dolgozatkor. Verseket kellett megtanulni, de hogy minek... Okl. mérnök vagyok, mielőtt valaki lehülyézne. A kötelezőket sem értettem, mert az ilyen förmedvények teljesen elveszik a diákok kedvét az olvasástól, nekem elvette anno, de ma már több éve minden nap olvasok, heti egy könyvet kivégzek, ha jó akkor 2-3 nap :D.
2015. jan. 28. 10:56
 1/10 anonim ***** válasza:
50%
Egyetértek veled, pedig én magyar tanár vagyok! A legjobban a Walesi bárdokat utálom feladni, semmi értelme megtanulni azt a verset. Sajnos, amíg meg van kötve a kezünk a tanmenettel, addig így is marad és nem lesz pl. Harry Potter elemzés irodalom órán. De Pl. Petőfi verseit szeretik a gyerekek. Az a baj, hogy nem halad a világgal a magyarországi tanmenet. Ez elmondható szinte az összes tantárgyról. Pl. mikor használod a kétismeretlenes egyenletet a hétköznapokon?
2015. jan. 28. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Nekem egyedül a Walesi bárdok tetszettek irodalomórán :DD De azért azt sem tudom, mert csakazért sem tanultam meg...
2015. jan. 28. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Nekem is a walesi bárdok tetszik a legjobban,pedig én se vagyok nagy vers tanuló :)

17/f

2015. jan. 28. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Adam_Hack ***** válasza:
55%
Drága barátom, a világon semmi. Gyakorlatilag a valós életben hasznosítani nem tudod, taníthatnának értelmesebb dolgokat is, pl 3 ilyen b*zi semmitérő tantárgy helyett, csak egyet mondok,az egészségről!! és annak megörzéséről!!
2015. jan. 28. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
77%
Szerintem fontosabb lenne a hétköznapi életben történő érvényesülésre tanítani a gyerekeket. Hogyan kell ügyeket elintézni, döntéseket mérlegelni. Versek helyett lehetne például szerződéseket elemezni, megkeresni bennük az átverést. Ezzel a gyerekek megtanulnának gondolkodni és mindent kritikusan szemlélni. Ehelyett a jelenlegi oktatási rendszer arra épül, hogy az önálló gondolkodás helyett a fejükbe tömik, hogy a költő miért írta, amit írt, mit jelent az, azt szevasz... A gyerekek azt tanulják meg, hogy csak egy helyes válasz van: ami a könyvben le van írva - gondolkodni nem érdemes.
2015. jan. 28. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
44%

Az tény, hogy tényleg nem törekszik a mai irodalomoktatás arra, hogy a gyerek megszeresse az olvasást és javuljon a szövegértése stb. A kötelező olvasmányokat lehetne frissíteni, a mai gyerekek számára fogyaszthatóbb olvasmányokat feladni.


Viszont az már nem érv, hogy "semmi értelme nincs az irodalomnak, mert én utálok olvasni".


Egy jó tanár mindenféle olvasmányból ki tud hozni jót is. Max. rossz tanáraitok voltak.


És igenis van értelme az irodalomnak, mert gondolkodásra, szövegértelmezésre tanít - persze, kivéve azt, aki el sem olvassa a kötelezőket. Annak könnyű óbégatni, hogy nincs értelme az irodalomnak, amikor azt sem tudja, miről beszél...

2015. jan. 28. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
69%
A Köszívű... A kedvencem, annál unalmasabb könyvet én még nem olvastam
2015. jan. 29. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Ha korszerűsítenék a tananyagot, meg vinnének bele életet, annyi, a gyerekeket érdeklő, érintő problémáról lehetne beszélgetni, aminek abszolút van köze az élethez. és még anno kamasz lányként hiányoltam a női irodalmat, valamikor alsóban volt még két lotti és ezzel kifújt. Nekem nem sok közöm volt Nemecsekhez, meg Átshoz se mondjuk, ami esetleg egy fiúnak tetszhetett is akár.
2015. jan. 30. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Még ez lemaradt. Szerintem értelmetlen bemagolni mások elemzéseit egy általuk is ismeretlen költő, író művéről, ami lehet, hogy nem is úgy van. Mi is így tanultunk. A saját gondolatokat nem díjazták.
2015. jan. 30. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"pontosabban leírtuk amit a tanár mondott és azt magoltuk meg majd mondtuk el feleléskor vagy dolgozatkor."


Ez a baj. Az én tanárom nem ezt csinálta. Mi magunk beszéltünk, vitáztunk a könyvekről, max feltett provokatív, gondolatcsináló kérdéseket, ha elakadtunk.

2015. jún. 1. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!