Egyetemisták! Mi a titka a lazaságotoknak (a tanulás terén)?
Akárkit ismerek - akár a BME-ről is vagy az ELTE-TTK-ról is -, heti több nap szórakozik, hétvégén nem tanul egyáltalán, utolsó egy vagy két délután tanul zh-ra. Meg azt mondják sokan, elég megérteni az anyagot, már vissza is tudják adni.
Én sajnos nagyon tanulós típus vagyok. :(
Egyrészt alapból nem szeretek (nem is igen bírok) egyszerre sokat tanulni, ezért több napra el kell osztanom.
Ha csak egy nap nézem át, másnap nem fogok emlékezni, ezért ülepednie kell és több nap át kell néznem.
Attól hogy értek valamit, nem tudom "szakszerűen" visszaadni, csak konyhanyelven, szakszavak nélkül vagy épp kifelejtek olyan dolgokat, amik fontosak ahhoz, hogy az adott dolgot pontosan körülhatárolja az ember. Az a gond, hogy attól még, hogy egy definíciót elolvasok, megértem, hogy az adott tárgy micsoda és miért úgy kell meghatározni, ahogy - attól még magamtól nem fogom tudni meghatározni. Saját szavaimmal meg konyhanyelven, ami "támadható" :(
Ha tudom, hogy 3 nap múlva zh, akkor nagyon ideges vagyok, ha elő se veszem az anyagot.
Ha tanulok, tehát érzem, hogy megtettem, amit tudtam az ügy érdekében, akkor én se stresszelek, vagy csak normál vizsgadrukk van bennem. Amikor becsuktam aznapra a jegyzetet, akkor becsuktam aznapra a jegyzetet, tehát totál mással foglalkozom és másra gondolok (szerencsére vannak hobbijaim, amik lekötnek) :)
Én is vagyok emberek között, heti többször én is eljárok ide-oda.
Tehát szórakozok és megvan a saját stresszoldási mechanizmusom. Nomeg a testmozgás is megvan pl, ha nem is annyi, amennyi kellene :/
Mégis nyilván nekem is az lenne a jobb, ha zh előtt három nappal még nem is gondolnék rá, meg elég lenne egyszer megérteni... :(
Hogy csináljátok? Egyszerűen jó a rövidtávú memóriátok?
Hogyan tudtok ennyire lazák, lusták lenni? (Most nem a rossz értelemben értem, amúgy minden hasznos találmányt a lustaság szült :D ) Erre tényleg születni kell és én így jártam?
Mindenkinek más az agya, más a tanulási szokása és más mértékben izgulós.
Én ha az előadáson figyeltem és értettem hogy miről volt szó, plusz rendesen jegyzeteltem (csak a sajátomból voltam képes tanulni) akkor a zh előtt anyagmennyiségtől függően 1-2 napot kellett tanulnom.
Volt aki folyamatosan és rendszeresen tanult, az aznapi/heti anyagot, neki ez volt a módszere. Volt aki alig járt be, csak a vizsgaidőszakban tanult, azt is más jegyzeteiből, de az olyan felszínes tudás is volt.
Az egész vizsgázásnak amúgy nem az a lényege, hogy pont azt a tételt tudod-e amit kérdeznek. Ha nem tudod a tételt, a tanárnak az jön le, hogy a témával kapcsolatban totál sötét van a fejedben és lehet hogy más témában is. Szúrópróba szerűen ellenőrzi a tudásodat. Ha így szemléled, sokkal másabb a tanulás/felkészülés lényege.
Miért más, ha valaki tudatosítja, hogy szúrópróba-szerű a számonkérés?
Amúgy ezt első óta tudom, sokszor volt már mázlim írásbelinél is és szóbelinél is.
Én olyanokkal találkozom, mint Te, akiknek kb elég figyelniük és 1-2 napot tanulni.
Nem értem én ezt, de nagyon irigyellek!!!! ;)
Igen, ez a heti anyag tanulás... Bizony van tárgy, aminél én is hétről-hétre tanulok. Egyébként nekem nagyon sokat segít.
No én pont BME-s mérnöktanonc vagyok. Ez már a mesterképzésem, úgyhogy van némi tapasztalatom, ha visszatekintek.
Most pl. 6 zh-m lesz a héten, de nem aggódok. Hogy miért? Mert tudom, hogy ennyi tárgyra lehetetlen úgy felkészülni, ahogy illene!! Ez akkor sem lesz máshogy, ha agyon aggódom magam. Eddig nem volt időm rájuk, mert másra készültem, a féléves házikat fejeztem be, hogy legalább ezzel ne kelljen már foglalkoznom a véghajrában.
Kapásból vannak olyan tárgyak, amik nem érdekelnek (pénzügy, menedzsment, anyámkínja), ezekkel úgy vagyok, hogy a kettes legyen meg, a többi nem érdekel. Nem is tanulok rájuk, csak egy-egy délutánt, ami megragad megragad, ami nem, nem. Ha átmegy pár zh pótlási hétre, akkor átmegy, legalább lesz időm rájuk tisztességesen felkészülni.
Nagyjából ennyi a titkom. Amúgy általában zh-kra nem szoktam 2 napnál többet készülni, kivétel ez alól az, ha valami brutális tárgyról van szó (pl. matek). Igyekszek ésszel tanulni, nem versként bemagolni egy-egy anyagot és bár nem tökre konyhanyelvre butítom az egészet, de igen, sokszor úgy tanulom meg, ahogy nekem az logikus és könnyen visszaadható, nem úgy, ahogy a jegyzetben le van írva.
#4.
Az a szívfájdalmam, hogy nekem úgy nem megy, mint pl. neked. Azzal semmire se megyünk, hogy te is eldicsekedsz, hogy de laza tudsz lenni és de könnyen a fejedbe megy, maximum én még rosszabbul érzem magam!!!!
Soha nem magolok úgy, mint egy verset. Ezt sehol sem írtam.
Viszont attól, hogy megértettem, attól még el fogom felejteni, hogy mi az. Ha mégse felejtem el, akkoris kb hebegni-habogni tudok. Nekem kell, hogy a SZAKSZAVAKAT - és nem az egészet ahogy a jegyzetben van, nem a nyelvtani szerkezetet stb :D - bemagoljam, mert különben sehogyse fog menni.
Ilyen az agyam egyszerűen.
#5 Iszonyatosan irigyellek!!!
Én már kb csütörtökön tanultam volna ennyire... :(
Első vagyok. Azt értem az alatt, hogy ebből a szemszögből más a tanulás lényege, mert sok olyan csop társam volt, aki megtanulta mondjuk a tételek 2/3 részét, vagy amennyire a véghajrában volt ideje és utána imádkozott hogy azt húzza amit megtanult. Mivel a megtanulás az könyvből/jegyzetből való szószerinti, (számára) levegőben lógó mondatok bemagolása volt, ezért ha a tanár belekérdezett összefüggésekbe, vagy más tétel tartalmába, arról lila gőze se volt. Sokan szemétkedésnek vélték a vizsgáztató részéről, ha szóról-szóra felmondott tétel után még másba kérdezett (belekötött) és úgy értelmezték, hogy "direkt olyant kérdezett, amit nem tudok, mert az első tétel túl jól ment." Hát ez nem így van.
A kampányszerű tanulásnak hátránya, hogy kioltják egymást a megtanult anyagok. Hosszú távon nem marad meg és vért izzad a páciens mikor 2 év múlva szigorlatozni kell ugyanabból, vagy későbbi tárgy épül rá. A folyamatos készülés jobban rögzíti a dolgokat, amit később jobban fel tudsz idézni.
Tanár szakon végeztem, szóval biztos másabb a gondolkodásom e téren, mint aki "diák pozícióban" marad, tehát később nem oktat és nem is tanul pedagógiát és módszertant.
Nem tudom mennyire példamutató amit én csináltam, de az évközi zh-kat próbáltam jól megírni, hogy ne kelljen esetleg a vizsgaidőszakban pótlással bajlódni. A vizsgákat úgy vettem fel hogy egy hétre 2 essen. A vizsga estéjén (siker esetén persze) azért elmentünk a haverokkal ünnepelni, ez ki is takarította a fejemet és mire elmúlt a másnap, újult erővel tudtam tanulni.
Életem legnehezebb vizsgaidőszaka az volt, mikor fél év Erasmusos külföldi tartózkodás után, az itthoni tárgyakból is vizsgázni kellett. F*ngom se volt a leadott előadás anyagokról, más jegyzeteit kértem kölcsön, a tanárok elnézőbbek voltak ugyan, de volt amit képtelen voltam megérteni, egyszerűen mintha kínaiul lett volna. Nekem ennyit számít hogy ott voltam az órákon.
Nálunk sajnos kevés a jó óra.
De azokon számít, hogy ott vagyok.
Órán leírok egy-két dolgot, ami a kivetített dián - amit fel is rak a netre -nincs, mert úgy érzem, nekem majd tanulásnál kell a megértéshez. Erre tanuláskor, mikor a kettőt összegyúrom -ált Wordbe -, akkor úgy szoktam érezni, hogy már tudom is.
Amúgy tényleg jobb minden tételt legalább átolvasni.
Nálunk mondják is, hogy összefüggnek meg hogy belekérdeznek a másikba is.
Sajnos volt, amikor nehéz magolós tantárgy - tényleg az volt, kb. hol mi van szintű magolás, ebben nincs mit érteni - mellett nem volt elég időm a pont nem magolós tételre - vmi szervezet hogyan működik. Párszor átolvastam, kicsit magoltam azt is, majd kihúztam és mikor belekérdezett, azt se tudtam, mi van :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!