Kiábrándulni az iskolából, valakivel volt már hasonló?
Egyszerűen rájöttem, hogy nagyon kevés haszna van az iskolának (középiskola). Két résszel van bajom; egyik a tananyag, a másik az osztálytársak.
Tananyag; egy része annyira felesleges, hogy elmondani nem lehet, csak bemagoljuk, majd elfelejtjük, és kb csak akkor használná az ember (ilyen részletesen) ha az adott tárgyat tanítaná. Sok felnőttet kérdeztem, senki nem használ olyan dolgokat mint pl a földrajzból a monszunok, meg az ásványok, áramlatok stb. csak az aki vagy földrajztanár lesz, vagy geológus, meteorológus, de ez nem az átlag. Ez csak egy példa. Az, hogy valaki humán vagy reál beállítottságú azt abszolút nem nézik, tehát aki nagyon vágja a matekot meg a fizikát és lehetne mondjuk valamilyen mérnök, annak ugyanúgy be kell magolni a biológiát, történelmet stb. mint annak aki orvos vagy jogász stb. lesz. A készségtárgyak meg az agyamra mennek, legtöbbször egyest vagy ötöst lehet kapni pl tesiből de ott egyformán nézik az atléta élsportolót mint a duci alacsony lányt.
Iskolatársak; Én bemagolom a felesleges dolgokat ők meg kinézik telefonról és lehet, hogy jobbat is írnak mint én, de amíg én azokat tanulom addig ők szórakozna, sportolnak stb. amit én is szívesebben csinálnék, de bennem van, hogy tisztességesen akarom megcsinálni.
Veletek volt már hasonló?
"egy része annyira felesleges, hogy elmondani nem lehet, csak bemagoljuk, majd elfelejtjük"
- Az a Te hibádm, ha magolsz, és a tanáré, ha megelégszik azzal, ha valaki csak magol ahelyett, hogy megértené az anyagot.
"és kb csak akkor használná az ember (ilyen részletesen) ha az adott tárgyat tanítaná. Sok felnőttet kérdeztem, senki nem használ olyan dolgokat mint pl a földrajzból a monszunok, meg az ásványok, áramlatok stb. csak az aki vagy földrajztanár lesz, vagy geológus, meteorológus, de ez nem az átlag."
- Azért ne mond már, hogy nem gazdagítja mindez a világról való ismeretünket és képünket. A sok dologból valami rád akad, amitől már egészen más módon csodálkozol rá a világra, mintha teljesen tudatlan lennél. ÉS persze nem tudhatod 14 évesen, hogy mit tanulnál később.
" Az, hogy valaki humán vagy reál beállítottságú azt abszolút nem nézik"
- Hála a jó égnek. Attól még, hogy jobbkezes vagy, a balt is használnod kell.
"A készségtárgyak meg az agyamra mennek, legtöbbször egyest vagy ötöst lehet kapni pl tesiből de ott egyformán nézik az atléta élsportolót mint a duci alacsony lányt."
- Ne az iskolát okold, ha rossz pedagógiai elveket vall egy tanár.
"Én bemagolom a felesleges dolgokat ők meg kinézik telefonról"
- Én meg az utóbbiaknak egyest adok. Nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy ne vegye valaki észre a puskázást.
Igazából szerintem is haszontalan volt a középiskola. Ugyan az én időmben még nem voltak az okos telefonok annyira elterjedve, de mi is igyekeztünk a lehető legkisebb ellenállás felé haladni. Később az egyetemen meg egyedül a matematikának vettem hasznát, és egy kicsit talán a fizikának/kémiának. Minden más tantárgy felesleges időpazarlás volt. Még rajzolni is később tanultam meg igazán, mert a középiskolában "tanultak" mehettek ki az ablakon.
Ilyen szempontból a technikusinak ezerszer több haszna van, de még az is tök felesleges a későbbi karrier szempontjából.
A tesit viszont ne szídd. Nem vagyok egy sportember, de imádtam focizni és más játékokat játszani. A mozgás pedig nem árt. A zenével meg úgy vagyok, hogy a jelenlegi állapotában totál felesleges, viszont ha lennének hangszerek, máris máshogy állna hozzá az ember.
Egyébként készülj; az egyetemen nincs ember aki ne puskázna. Még a legszorgalmasabbak sem tanulnak meg mindent. Főleg a mai világban, amikor már egy wiki cikkből kipuskázható az anyag.
3: Ezek szerint tanár vagy. Mit tanítasz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!