Kiábrándulni az iskolából, valakivel volt már hasonló?
Egyszerűen rájöttem, hogy nagyon kevés haszna van az iskolának (középiskola). Két résszel van bajom; egyik a tananyag, a másik az osztálytársak.
Tananyag; egy része annyira felesleges, hogy elmondani nem lehet, csak bemagoljuk, majd elfelejtjük, és kb csak akkor használná az ember (ilyen részletesen) ha az adott tárgyat tanítaná. Sok felnőttet kérdeztem, senki nem használ olyan dolgokat mint pl a földrajzból a monszunok, meg az ásványok, áramlatok stb. csak az aki vagy földrajztanár lesz, vagy geológus, meteorológus, de ez nem az átlag. Ez csak egy példa. Az, hogy valaki humán vagy reál beállítottságú azt abszolút nem nézik, tehát aki nagyon vágja a matekot meg a fizikát és lehetne mondjuk valamilyen mérnök, annak ugyanúgy be kell magolni a biológiát, történelmet stb. mint annak aki orvos vagy jogász stb. lesz. A készségtárgyak meg az agyamra mennek, legtöbbször egyest vagy ötöst lehet kapni pl tesiből de ott egyformán nézik az atléta élsportolót mint a duci alacsony lányt.
Iskolatársak; Én bemagolom a felesleges dolgokat ők meg kinézik telefonról és lehet, hogy jobbat is írnak mint én, de amíg én azokat tanulom addig ők szórakozna, sportolnak stb. amit én is szívesebben csinálnék, de bennem van, hogy tisztességesen akarom megcsinálni.
Veletek volt már hasonló?
Én nem azt írtam, hogy az iskolarendszer úgy jó, ahogy van, hanem hogy amit leírtál a kérdező, önmagában szerintem nem indokolja, hogy ne működhetne ilyen alapokon egy okatási rendszer, ahol igenis sokféle ismeret elsajátítása az igény. Viszont kevesebb rideg adat, és több élet kellene az iskolába. Néha én magam is ledöbbenek a gondolattól, mennyi üres szabályt képesek megtanulni a diákok, persze tudom, hogy az életre készteném fel őket, de marha nehéz absztrakt tananyagot visszafordítani valami valóban használhatóvá. Ugynakkor a diákok sajnos már előbbihez szoktak hozzá, és ezért is nagyon nehéz újítani.
Egyébként angoltanár vagyok.
"Most középiskolában, még mindig az egyszerű jelenidővel tökölünk angolból, pedig ezt már ötödikbe is vettük"
- Azért megkérdezném a tanárt is, miért van így. Én 10-es, emelt óraszámú osztályt kaptam, gondoltam két hét után egy kis dolgozat a jelen időből rájuk fér az ismétlés után, erre 15-ből 12 egyes született. Szóval nem biztos, hogy a tanár hibája ez.
Sajnso nekem sokszor kellett megtapasztalnom, hogy a s***t kell más tanárok után összelapátolnom.
12: Az oktatási rendszer úgy elavult, ahogy van. Sokkal több értelme lenne workshopos módszerekkel oktatni, kis csoportokban, korszerű eszközökkel. Ha pedig még gyakorlatiasabb is lenne, annak még jobban örülnének a diákok.
Az angoltanárokat mindig csíptem egyébként. Bennük volt meg egyedül az, hogy ők valóban tanítani akarnak (még a német tanáraimban sem volt ez meg) és igyekeztek akkor is a lehető legtöbbet kihozni belőlünk, ha nagyon rosszul viselkedtünk. Az összes többi csak elment tanárnak, mert valamit kellett választani és nem zavarta őket, hogy amúgy utálják a gyerekeket.
Egyébként lehet, hogy az angolok is csak a kis csoport miatt mentek ilyen jól. Voltunk talán 10-en?
Én nem érzem feleslegesnek a biológia, a történelem, vagy a földrajz oktatását egy mérnöktanonc, vagy egy leendő sportoló életében.
Ha az oktatási rendszerünk szar is, ez a része jól működik. Szakmai tantárgyak emelt óraszámban, "mellékes", de alap műveltséghez szükséges tantárgyak pedig heti 3-4 alkalommal.
Ha kifejezetten egy területre lenne kihegyezve a középiskolák tanterve, sorban "gyártanák" a szakbarbár, műveletlen embereket magukból. Lásd: sztereotípikus egyesült államokbeli oktatás.
Rengeteg diplomás, de a kontinenseket sem tudják felsorolni, a térképen tájékozódásról, vagy az alap biológiáról nem is beszélve. A legjobb, mikor az általános iskola alatt szerzett kémia tudás ellenére összeöntenek házi mosogatószerként minden szart, és balul sül el.
A nyelvoktatással kapcsolatban: Mi 4 év német tanulás után 8. osztályban leraktuk az alapfokú nyelvvizsgát, ami nekünk akkor nagy szám volt. Tavaly heti ~20 angol óránk volt, mégsincs az alapfok közelében sem a diákok többsége. Összesen én, és 4 osztálytársam nyelvvizsgázott a 33 diákból, és mi sem iskolában tanultuk a nyelvet.
Valami nagyon el van cseszve a nyelvoktatással kapcsolatban, ez nem kérdés. Én nem azt tapasztaltam, hogy a tanárokkal, vagy a módszereikkel van baj. A diákok egyszerűen leszarják a nyelvtanulást, mert lusták.
Heti 20 angol óra után, az utolsó hónapban filmet néztünk angolul, angol felirattal, és szinte az egész osztály mérgelődött a magyar felirat hiánya miatt. Nem akarnak gondolkodni, tanulni, esetleg használni a megszerzett tudást.
Az oktatási rendszerrel kapcsolatban nem vagyok tájokozott, nem tudom, ki felelős a jelenlegi változásokért, de azt minden nap tapasztalom, hogy nem jól működik.
Heti 5 testnevelés, naponta 8-9 tanóra, kevés szabadidő. Ha csak 3 testnevelés óránk lenne hetente, máris lehetne 2 lazább napunk, amikor nem kell d.u 4kor, fáradtan a padban szívni.
A kötelező úszás, önvédelmi oktatás, néhol lovaglás bevezetése pedig szarul van megszervezve, kivitelezve. Reggel, 13 fokban, kültéri, hideg vízes medencében pancsolni nem épp egészséges a diákokra nézve. Ha nem jelensz meg, igazolatlan óra. És ezért még pénzt is kérnek! Beülhetne egy erkölcstan órára aki kitalálta ezt, nem hiszem hogy etikus pénzt kérni az oktatásért egy állami intézményben, majd megbüntetni a diákot, ha nem perkál.
Azzal konkrétan a fszom kivan, hogy egy könnyített testnevelés órai felmentésért 2 orvostól, 4 helyre kell beadnom a papírokat, és még így is én vagyok a gci, mert nem veszek részt az órán.
Mindent leírtam, csak a kérdésedre nem válaszoltam: Igen, ábrándultam már ki az iskolából. Rossz szakot választottam.
Van egy úgynevezett általános intelligencia, aminek része, hogy reál és humán tárgyakat is megfelelő mélységig oktassák. Mivel középsuliban jársz, gondolom nem mélyedtek el olyan szinten, mint egy gimiben. Én is szakközépbe jártam és a szaktantárgyak, gyakorlatok voltak előtérben, illetve az érettségi tárgyak, valamint az idegen nyelv.
Gimnáziumokat én is feleslegesnek tartom, mivel semmihez sem értenek úgy konkrétan, csak mélyebb szinten tanulják az egyes tantárgyakat, de ha nem megy tovább felsőoktatásba, vagy nem veszik fel, akkor semmihez sem ért, csak van egy érettségije.
Szakközépben azért szakmai alapokat is kaptunk és szakközépből több kimeneti lehetőség is van, pl. szakirányú technikusi vizsga, vagy felsőoktatás, esetleg munka.
Magolni felesleges, a dolgokat meg kell érteni. Pl. műszaki tantárgyakból vagy gyakorlatokból egy digitális áramkör összeállítását nem lehet bemagolni, mindegyik más elemekből áll, stb. sorolhatnám. Pont azok nem viszik sokra, akik nem látnak a dolgok mögé, nem értik meg a tananyagot és bemagolják. Ők felejtik el a dolgokat. Amiket az ember logikusan megért, azok a fejében maradnak.
Nálunk szerencsére az érettségi tárgyakat, idegen nyelv és műszaki elméletet és gyakorlatot nyomatták ezerrel, a többi "tölteléktárgyat" nálunk csak felületesen oktatták
Én is így vagyok vele. 4 kib#szott éve """tanulok""" infót, de eddig tényleg nem tanultam igazából semmit. Infó terembe természetesen a gépek olyanok, hogy netezni alig lehet. Teljesen nevetséges az egész. De természetesen az irodalmat, matekot stb. tudnom kell, mert az érettségi kell, de bazze infóból semmi, pedig elvileg infós osztályba járok...
Valaki meg végigcsalja az egészet, jobb jegyei lesznek sokkal, mint nekem, érettségit megcsinálja aztán szevasz megy el, de a tudás nagyjából ugyanannyi lesz, mert ezeket úgy is hamar felejti az ember. Bárhogy is nézzük, akkor is szar az egész ahogy van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!