Hogyan lehet rendet, fegyelmet tartani testnevelés órán? Nehezen kezelhető, magatartás-zavaros gyerekekről van szó.
23 évesen kezdtem el SNI-s (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia, hiperaktív, egyéb magatartás és részképesség zavar) középiskolás diákok tanításával. Műszaki tanárként nem igen tértek ki a képzésünk során az ilyen diákok oktatására, saját magam tapostam ki az utat.
1. az elfogadás
2. türelem
3. empátia
Ezek a gyerekek nem tehetnek róla, hogy ilyenek és nem is szabad őket kiváltságosként kezelni, mintha mások lennének. Általában a sok tanulmányi és egyéb csalódások miatt nagy bennünk a félelem. Magasabb fokú az agresszívitás a körükben.
ha nyugodt légkört teremtünk, ők is megnyugszanak, többször el kell magyarázni nekik egyes dolgokat, le kell kötni a figyelmüket, olyan feladatokat kapjanak, amik érdeklik őket. Illetve a tanár részéről magasabb ingerküszöb szükséges.
Pl. én 23 évesen a 165 cm-mel bementem 25 fős fiú osztályba, ahol 17-18 évesek voltak, egy - két hónap után semmiféle olyant nem tapasztaltam, ami miatt idegeskednem kellett volna. Felfogtam, hogy egy hiperaktív gyerek nem képes végigülni 7*45 percet. Ezért tesi órán olyan feladatokat válassz, amitől kellőképpen kifáradnak!
Diszesekhez még annyi, hogy náluk jellemző a koordináció zavar, szóval próbálj olyan feladatokat csináltatni, ami nem okoz nekik gondot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!