Mit kéne változtatni az iskolákban (általános és gimi)? Mit változtatnátok ti?
Megtiltanám a tanítást azoknak, akik szerint a testi fenyítés elfogadható. A tanári munka nem arról szól, hogy a frusztrációt levezessük.
Csökkenteni kellene a felesleges terheket, illetve nagyobb, kiegyensúlyozottabb teret kellene hagyni a művészeteknek: abszurd, hogy tudni kell 20 verset Petőfitől, de senkitől nem várják el, hogy egy Cézanne-festményt megértsen, vagy az alapvető zeneelmélettel tisztában legyen.
Több teret kellene hagyni az olyan módszereknek, amelyeket tanulási zavaroknál a nemzetközi gyakorlat, nem pedig folyton felmentésekbe menekülni.
Ezek nem olyan problémák amiket gyorsan meglehet oldani alapjaiban gond van a rendszerrel mind tanulói mind pedagógus oldalról.Ezeken nem segít egy egyszeri tűzoltás jellegű megoldás Már maga a probléma is sokkal komplexebb minthogy itt neg lehessen vitatni. Megoldható dolgok ezek de évtizedek míg jelentős változás történik akik jelenleg most tanulnak azok már nem fognak változást tapasztalni.Pár dolog amivel középtávon is lehetne segíteni .
1.El kellene dönteni hogy mégis milyen pedagógiai módszerrel szeretnénk tanítani
2.Jogbiztonsággal, kiszámíthatóságal és fizetés emelésekkel alternatívává kell tenni a pedagógusi pályát a fiatalok számára, ezzel párhuzamosan miután sikerült feltölteni kellő számú emberrel az intézményeket kőkeményen el kell kezdeni válogatni hogy csak a legjobbak lehessenek a pályán.
3.A közmédia segítségével visszakell állítani a tanári pálya tiszteletét
4.sokkal nagyobb hangsúlyt kellene kapnia annak az oktatásban hogy bizony nem mi den diákot érdekli ugyanaz
5.felül kellene vizsgálni hogy melyek azok a területek a felsőoktatásban amik tényleges gazdasági hasznot hozznak az országnak és ezeket támogatni a többi szakra pedig megszüntetni az állami támogatást a fenmaradó anyagi forrásokat pedig ténylegesen az oktatás színvonalának fejlesztésére költeni.
Elnézést hogy ilyen hosszú lett van még bőven de meguntam az írást.
Ne legyen házi.
Több legyen a mozgással összekotott csqpatmunka edzés(a mozgaskoordinacio fejleszti az agyat)
Saját maguk is kibontakozhassanak. Penzugy vállalkozas adózási ismeretet is tanitsanak
Szélesebb látoszöget hogy meglássák az életben a lehetőségeket ne csak a tabla meg a könyv legyen es nem nezhetsz semerre az eletben
Nem a napi 8 as munkábol lesz pénz. Tehat napi 8 orat kéne ültetni őket.
Az egesz magyar oktatási rendszer gáz
-Valahol max. 15-20 fő körül húznám meg a létszámot, hogy ne 30-40 gyerek legyen egy osztályban.
-Nem fektetnék ekkora hangsúlyt a lexikális tudás bebiflázására, hanem előtérbe tenném az olyan feladatokat, ahol a kritikus gondolkodásé lenne a főszerep.
-Megnövelném az idegen nyelvi órák számát, és minőségét. Gyakorlat orientáltabb órákra van szükség, ahol a gyerekek is beszélnek.
-Iskola pszichológus kellene minden iskolába.
-Interaktívabb órákra lenne szükség, erre jó módszer lenne, mondjuk, a Kahoot, mi mindig imádtuk gimiben és egyetemen is, mivel szép mennyiségű pluszpontokat gyűjtöttünk be általa.
-Szinte teljesen átszabatnám a tanterveket; ezt pedig olyan emberrel tenném meg, aki amúgy ért is ehhez. Bizonyos tantárgyak óráját csökkenteném (pl. fizika, gimi közepén nálunk 3 volt egy héten, ami szerintem indokalatlanul sok volt), másikakat pedig növelném (nyelvek, informatika).
0. nem fantazmagóriák, meg filmek alapján döntünk társadalmi alapvetésekről.
1. Oktatási minisztérium
2. Finanszírozás
3. Szakmai vezetés
4. Szakmai konzultáció
5. Felelős edukáció a szülőségről is
Az 5. pontnál már talán érzed, hogy amit itt pár év alatt le lehet rombolni az több generáció lenne visszaépíteni
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!