Milyen lehetséges indítókérdésekkel kezdeményezhetnék beszélgetést egy magányosan álldogáló lánnyal szünetben az iskola folyosóján?
Megálltam a lánytól kicsit távolabb, hogy gondolkodjak rajta, de semmi értelmes, működőképes forgatókönyv nem jutott eszembe. Szívesen megismerném azt a lányt.
Valami olyan kellene, ami nem hangzik furcsának és indokolatlannak, illetve nehéz őket megválaszolni pár szavas tőmondatokkal.
Esetleg valami kifogást, hogy elnézést, nem tudod mennyi az idő? Csak aztán meg nem tudnám, hogyan folytassam...
Kérlek, legyetek elfogadóak és megértőek irányomban. Én később kezdtem megtanulni kommunikálni másokkal, mint a kortársaim, és mégis itt vagyok, helytállok, nem adom fel. Szeretem elkerülni az internetes ellenségeskedést.
(Végzős gimis diák vagyok.)
Minél több példát mondtok, annál hálásabb leszek. A válaszokat előre is köszönöm.
Kérdések, beszédtémák, javaslatok, bármi jöhet.
Nem kell, hogy úgy tűnjön, hogy nem ismerkedni akarsz. Pont az a cél, hogy ez világos legyen és eldönthesse érdeklődik e. Ahol ha nem akkor fura lesz, de ez benne van.
És nem az a lényeg mit mondasz, hanem hogy hogyan.
Ismeretlenül előre forgatókönyveket gyártani elég nehéz...
Odamész, ráköszönsz, megkérdezed, hogy van, új-e (ha végzősként nem ismered, valószínűleg), ha pl olvas valamit mit olvas / tanul, milyen órája lesz stb. Ha kicsit is nyitott, a válaszai majd adják a következő kérdést.
4. vagyok. Csak hülyéskedtem (ámbár még ez is bejöhet, ha vevő rá).
De pl. legyen nálad valami, mondjuk egy könyv. "Nektek nem volt ez javasolva? Tudnál róla mondani valamit?"
"Téged tanít ez az XY? Nálatok is olyan jó fej?"
" Láttad errefelé az XY-t?"
" Bocsi, de te a 9.A-ba jársz? Ismered ... "
"Valami olyan kellene, ami nem hangzik furcsának és indokolatlannak, illetve nehéz őket megválaszolni pár szavas tőmondatokkal."
Nem, nem kell, hogy mindjárt olyan legyen, amit nem lehet röviden megválaszolni. Nem szabad nyomulni, az elrettentheti. Elsőre az pont elég lehet, hogy hány óra, meg amiket az 5. ír, és tényleg ne arra számíts, hogy majd elsőre sikerül őt megnyitni. Ha úgy érzed majd, hogy nem sikerült, ne keseredj el, és ne add fel azonnal. Ha türelmes vagy, nagyon sokat segíthetsz neki már csak azzal is, hogy időnként szólsz hozzá (nem úgy, mint mások).
Sok sikert!
Aztán majd mesélj, hogy hogy megy! :)
Nagyon szépen köszönöm az összes javaslatot.
Amit még kicsit helyesbítenék a leírtakon, hogy forgatókönyv alatt sokkal inkább 2-3 tartalék beszédtémát a zsebben (hogy biztonságban érezzem magam), illetve a beszélgetés néhány potenciális irányának, ágának fejben történő átgondolását értem, nem pedig előre megírt, másodpercre kiszámolt, betűre pontos szkripteket.
Ami az én elmémet hatástalanította, az volt, hogy nem láttam a lánynál, illetve a lányon semmi olyan tárgyat, jelenséget vagy viselkedésformát, amit megemlíthettem volna beszélgetésindítóként.
Egy lányt, aki könyvet vagy papírt tart a kezében, nem nagy tudomány megszólítani, a kérdésemben említett helyzet viszont kívül esett az eddigi az ismereteimen.
Csak ott állt és nézett. Tudtam, hogy azért van így, mert idéntől nem szabad telefont vinni az iskolákba, előtte pedig mindig azon gamerkedett. Kicsikét antiszocnak tűnt nekem korábbi futó pillantásokból kiindulva. Ő sem beszélget másokkal, mások sem beszélgetnek vele. Alapvetően nem tűnik olyan embernek, akivel lenne bármi közös érdeklődésem vagy személyiségvonásom (nagyon távol áll tőlem a gamerkedés); egyszerűen csak kíváncsi vagyok rá. Felkeltette az érdeklődésem. Szeretném megérteni, milyen helyzetben van benne, miért magányoskodik, stb. Persze nyilván nem egyből szeretném ezeket megtudni, hanem csak egy alapszintű ismeretség kialakítása után.
Ami tényleg új, hogy az a lehetőségeim közé tartozik, hogy megkérdezem, nem tudja-e, hol van a 7-es terem, és továbbállok.
Sok mindent nem érek el vele, de ártalmat sem szenvedek.
Alapjáraton mindig igyekszem valami kisebb párbeszédet kialakínani, ez meg ugye csak egy nyúlfarknyi kis interakció, ezért nem jutott ilyesmi eszembe.
A konkrét példák közül ez hangzik a legműködőképesebbnek a helyzetenet illetően: "Bocsi, de te a 9.A-ba jársz? Ismered ... "
Azt hiszem, egy osztálytársával jóban is vagyok, akitől kérdezhetek a lányról ezt-azt, ami segíthet.
De az is jó lehet, ha kivárom, míg lesz nála valami, amiből lehet kicsit kevésbé indokolatlan beszélgetést kovácsolni. (Egy „Szia! Bocsi. Nem tudod mennyi az idő?”-nél kicsikét hosszabb beszélgetést.)
„Csak ott állt és nézett. ”
Még egy kis pontosítás: Nem engem nézett, hanem a szemközti padló és fal érintkezése közelében tanyázó nagy semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!