Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Miért hiszik azt a tanáraim,...

Miért hiszik azt a tanáraim, hogy hülyének tettetem magam?

Figyelt kérdés

Általános iskolában is ez volt, gimiben is, most egyetemen is.

Szimplán csendes vagyok, nem tesz boldoggá a pozitív visszajelzés, így nem aktivizálom magam látványosan, ha nem származik belőle érdekem, pl egy ötös, vagy csak az, hogy beleszámít a gyakorlati jegybe. Akkor válaszolok órán kérdésre, ha senki más nem teszi meg, és kínossá válik a helyzet, ha kifejezetten engem kérdeznek, vagy ahogy említettem korábban is, ez a jól felfogott érdekem. Egyébként magamban válaszolok, elhangzik órán a jó válasz, ha ez egyezik az enyémmel, akkor örülök, és így ennyi.

Aztán utólag mindig megkapom a tanáraimtól, hogy nem értik, hogy miért tettetem magam hülyének, amikor versenyen eredményeim vannak (gimi végéig ez volt a jellemző), dolgozatok, zh-k max pont közeliek, vagy miért nem szólok hozzá a témához órán, amikor az a kutatási területem, nyilván tudom a választ a teljesen triviális kérdésre. Mindig az a következtetés, hogy hülyének tettetem magam, és nem értik miért. Miért olyan hihetetlen, hogy vannak emberek, akik nem igénylik a verbális buksisimit, és mellé csendesek is? Egyszerűen nem fogom fel, hogy arról, hogy valaki csendes, de nem szorongó, miért feltételezik azt, hogy hülyének tetteti magát, amikor ráadásul még csak nem is olyan a közeg, hogy menő legyen hülyének lenni, mert azért a megyei top gimi, meg az egyetemi közösség nem ez a kategória.


2023. nov. 28. 23:10
 1/5 anonim ***** válasza:
14%

Tényleg csak hiszik? Vagy inkább tudják, hogy direkt csinálod?


Inkább mutasd meg nekik ezt az irományt és akkor teljesen letisztáztad ezt a kérdést, és többet nem kell hallgatnod a nyafogásukat.


Ennyi.

2023. nov. 28. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

De miért esik bele a hülyének tetteti magát kategóriába az, hogy ha valaki nem kíván megszólalni, ha nem érzi indokoltnak? Miért elvárás, hogy boldog-boldogtalan pofázzon folyton, ha kell, ha nem? Egyetemen, főleg a kis létszámú gyakorlati óráimon az van, hogy "ha tudod a választ, akkor mondd, ne jelentkezz, nem kell megvárni, amíg a tanár szólít" tehát vagy öten egyszerre mondják ugyanazt. Miért kéne nekem, vagy bárki másnak az x+1. embernek lennem, aki elmondja ugyanazt, egyszerre a többivel? Semmivel nem hasznosabb, ha 5 helyett 10 ember "kiabálja be" ugyanazt a választ.

Nekem egészen mást jelent a hülyének tetteti magát kifejezés. Azok a volt osztálytársaim, akik időhúzásból tök egyértelmű dolgokra kérdeztek rá, soha semmit nem csináltak a kötelezőkön kívül, soha nem kapták meg, hogy hülyének tettetik magukat.

2023. nov. 28. 23:29
 3/5 anonim ***** válasza:
62%
A legtöbb tanár komolyan mondom mintha csendesfóbiás lenne.
2023. nov. 29. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nyilván a tanár érdeke, hogy a diák reagáljon, válaszoljon a kérdéseire, mert neki ez a munkája, a diákok visszajelzései alapján tudja értékelni a saját munkáját, kell a reflexió.

Te azon szerencsés emberek közé tartozol, akinek stabil a belső önbecsülése, nincs szüksége külső megerősítésekre, tisztában vagy a saját értékeiddel. Ez ritka. A tanáraid többsége talán el sem tudja képzelni, hogy ilyen van, mert az az általános nézet, hogy aki csendes az szorong. Ezért szeretnének szóra bírni.

Egy munkatársam jutott rólad eszembe. Én is tanár vagyok és amikor a mi iskolánkba került ez az ember, mindenki azt hitte, egy csendes, visszahúzódó gátlásos valaki. De a gyerekekkel zseniálisan bánt, Waldorf pedagógus volt, ezeket a módszereket alkalmazta. Nekem felkeltette az érdeklődésemet, idővel összebarátkoztunk. Ö mesélte többek között azt is, hogy a Waldorf pedagógia figyelembe veszi a gyerekek személyiségét, temperamentumát. Ő például flegmatikus temperamentum és nem beszél feleslegesen csak akkor ha szükséges.

jan. 15. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Szerintem te egy nagyon szerencsés ember vagy. A diáknak feladata az órán aktívan részt venni. Kötelessége. Nálunk az ilyet beskatulyázták és 3,4-gyel ment végig általánosban és középiskolában is. Középiskola másodiktól lettem aktív részt vevője az óráknak és 4,7-4,9 átlaggal abszolváltam mindent. Apám szólt, hogy a továbbtanuláshoz ez az érdemjegy kevés.

Te mázlis vagy, ha nem pontoznak, feleltetnek és szivatnak szét, hogy csak hármas-négyes legyél.

jan. 16. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!