Ha te tanár lennél, mit csinálnál másképp, mint a te korábbi tanáraid, és mit csinálnál ugyanúgy?
Interaktivabb orak. Nem csak leadni az anyagot, hanem foglalkozni vele. Kerdesek, feladatok.
Nem hasonlitanam a diakot az idosebb testverhez. 12 evvel kesobb still hurts. :(
Ami jo volt:
-Neha voltak csoportos feladatok.
-Biztat dolgokban ami nem feltetlenul tantargy. Dijaz kreativitast, gratulal ha valami elismerest kapsz masik targybol, vagy iskolan kivul.
-Elerheto oran kivul.
Volt egy nem igazán tanárnak való ofőm alsóban, így az ő helyében vagy én se mennék tanárnak, vagy nem tanítanék nyugdíj előtti pár évében. Lehet, hogy fiatal korában remekelt, de mi nagyon sokat szívtunk miatta.
Tőle eltekintve nem tudnék rosszat mondani az alsós, felsős tanáraimról. Az akkori eszközökkel, lehetőségekkel szerintem remekül éltek, jól is tanítottak.
A gimis tanárok már más tészta. Az ő helyükben több interaktív feladatot végeztetnék a diákokkal, főleg, hogy kötelezően volt számítógép, okostábla minden teremben. Mégis a legtöbb helyen csak dísz volt. Órán is jobban odafigyelnék a csoportmunka fontosságára, ha nem is minden órán, de a legtöbbjén vinnék be kis agyalós, csoportban végezhető feladatokat, ahol néha ők, néha én választanám ki, hogy mi legyen a felállás. Ppt-ket is csináltatnék velük, de előtte megmutatnám, hogyan is kell azt szakszerűen elkészíteni, előadni.
Két tanárom volt (bár egyikük sajnos csak egy évet tanított), akik nagyon otthon voltak az interaktív feladatok terén, volt Zanza Tv, Kahoot! is, az utóbbit főleg imádtuk, még a lustább, rendbontóbb osztálytársak is próbáltak nyerni. Ami sokat elárul.
Amin viszont változtatnék; nem hasonlítgatnám, még véletlenül sem, az aktuális diákokat egyik családtagjukhoz sem, ha valaki visszahúzódóbb, próbálnám bátorítani, de nagyon figyelnék arra, hogy ne menjen át az egész cs.esztetésbe. Ha látom, hogy nem készült fel a diák a számonkérésre, és épp a táblánál felel, nem alázom, szívatom meg az egyesért sem. Volt olyan tanárom, aki ilyenkor nagyon bepipult, és képes volt akár 30-35 percen keresztül piszkálni a diákot, mindenki előtt. Következetesen osztályoznék, ha lenne is kedvenc diákom, nem kivételeznék vele, nem adnék neki "csakazértis" jobb jegyet.
Egyetemen meg voltam elégedve a tanáraimmal, egyedül az elérhetőség körül adódtak gondok, de az is inkább csoporttársaimnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!