Egy büfészakos egyetemi diploma valójában semmivel sem ér többet egy érettséginél?
21
Semmilyenbe. Maximum a gyakorikérdéseken.
21
Ezt csak a büfészakosok állítják, de igazából nem így van. :D
24
Tapasztalatból beszélek. 18 évesen kezdtem egy call centerben (800 euró), 1 év alatt átkerültem a cég pénzügyi részére (1200), majd másfél év után vissza CC-be supervisor pozícióra (1500 euró). Most 23 vagyok, két éve egy szoftverfejlesztő cég tulajdonosa, ezen kívül kriptobefektető, illetve a közeljövőben indítom a második cégemet. Azt azért fontos megemlítenem, hogy csak érettségivel rendelkezek, a szoftverfejlesztéshez pedig elméleti szinten értek. Az előző cég ajánlott egy magasabb pozíciót is (country manager), ott már sokkal magasabb fizetről lett volna szó, de az alkalmazotti munkaviszony számomra csak azért volt jó, mert tanulhattam a cégvezetésről.
26
Az a nagy gond a szakkal, hogy mindenbe csak belekóstol az ember és minden munkát más szakember tud igazán jól elvégezni. A 11 iskola is nagyon sok. Állásbörzéken jó, hogy ki nem röhögtek. Most meg, informatikai tanulmányokkal 3 méterenként megállítanak.
Ahol én végeztem, ott nevetséges volt a színvonal. Itt az oktatás minőségére és a szak könnyűségére is gondolok.
Könnyűipari suli, a környezetmérnöki töltelékszak. A tanáraink egy része könnyűipari szakember volt, a másik fele innen-onnan hozott mérnöktanár(?) és csak 1 vagy 2, aki a környezetvédelemhez értett igazán, abból az egyik alig tudott magyarul, a másik borzalmasan rosszul tanított.
Nevetségesen könnyű volt az egyetem. Például tök kevés volt az óraszámunk, amikor legtöbb volt, akkor is napi 2-3 másfél órás óra, de a végefelé napi egy vagy kettő. Szakmai tárgyak, mint levegőtisztaság-védelem, vízminőség-védelem váltották egymást, tehát kéthetente volt egyik, kéthetente másik. Zaj-rezgés-sugárzásvédelem gyakorlat is.
Műszaki kémia I-ből (első féléves tárgy) szóbeli volt, beugró kb 6 oldalnyi, hullakönnyű alapfogalmak, tételek kb. 25 oldal volt kézzel kidolgozva, hulla könnyű gimis anyag.
Nem mentünk igazán bele az áramlástanba, a levegőtisztaság-védelemben volt kb. 3 kémiai képlet, gyenge volt az analitikai kémia tanítása, úgy általában a kémia oktatása, pedig ezen a szakon Kisded-óvó. Tisztában vagyok azzal, hogy nem azt és úgy használja az ember, ahogy az egyetemen tanulja, de szerény véleményem szerint kellenek a szakmai alapok, az alapvető szemléletmód, gondolkodásmód. Továbbá aki buta ÉS lusta is, az bocsánat, de NE!! kapjon diplomát, főleg ne csupán 1 év csúszással. Vagy legyen lusta, de okos, vagy buta, de szorgalmas, vagy szorgalmas és okos is, de érdemelje meg a diplomát!!
Most estin vagyok máshol. Esti is, sokat könnyítettek ezen a képzésen, de még így is ezerszer komolyabb, minden téren. Nehezebb is, darabra is többet kell teljesíteni. Nem engednek át két zh-val, amiken ÖSSZESEN 40%-ot kell elérni, ugyan zömében 40% itt is, de külön-külön, beadandó, vizsga van, esetleg heti szintű röpzh vagy online kvíz is. Több a tanárok között a hozzáértő, vagy épp senior szakmabeliek tartják a gyakorlatokat (és szerintem sokszor igen jól). Ugyanakkor a matekosabb, számolósabb tárgyakból rengeteg a gyakorlási lehetőség, még az égből is kidolgozott példák lógnak.
Vizsgaidőszakban néha visszasírom, hogy a környezetmérnökin matekból nem volt elmélet meg már január 10-én végeztem az összesen 3 hótkönnyű vizsgámmal ötösre... :D
Mi a hulladéklerakót bemagoltuk, beadandó talán környezeti gazdaságtanból vagy miből volt, egy környezeti hatástanulmány és egy pályázat megírása. Talán még valamiből, nem akarok hazudni.
Matek I-II volt, csak gyakorlat, bukás előfordult, de másodikra már mindenki átment.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!