Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Egy jó tanár milyen tulajdonsá...

Egy jó tanár milyen tulajdonságokkal kell hogy rendelkezzen?

Figyelt kérdés
Idén érettségiztem és úgy döntöttem hogy matek-fizika tanár szeretnék lenni. Milyen készségektől/képességektől/tulajdonságoktól lesz jó tanár valaki?

2014. júl. 29. 03:58
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Szia,nekem volt egy nagyon jó matek tanárom,szigorú volt,következetes,de órákon sokat viccelt.

Türelmes volt a lassúbb diákokkal is.

Órán kívül meg úgy viselkedett,mint egy barát.

Amúgy akár szülő,főnök vagy tanár esetén is számomra olyan legyen,mint egy jó"hadvezér"aki azt az elvet vallja,hogy utánam! nem azt,hogy előre!

Nagyon fontos dolog a példamutatás,mert ez teszi hitelessé a csoport előtt a vezetőt.

2014. júl. 29. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Legyen elég energiája és elhivatottsága. Legyen következetes és széles látókörű. Értsen az emberekhez ,ne csak a gyerekekhez,mert sajnos a szülőkkel és más tanárokkal is meg kell küzdeni. Tehát diplomatikus is legyen. Legyen kreatív.
2014. júl. 29. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Szerintem a tanárnál a legfontosabb a szakmai felkészültség. Hisz ez mindennek az alapja. A második az, hogy kiforrott személyisége legyen. Ez azért kell, mert ha tisztában vagy magaddal (erősségeiddel/gyengeségeiddel) akkor ez magabiztossá tesz. Nehezen találnak rajtad fogást és könnyebben tudod kezelni az esetleges konfliktusokat. Fontos az empátia, következetesség és a szigor. Legyen meg mindennek a helye és ideje. Ha a tanár kivívja a diákok tiszteletét akkor onnan nyert ügye van.
2014. júl. 29. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nos, én most megyek 11.-be egy erős suliban, ezért hátha tudok hasznosan válaszolni, mint diák, a saját tapasztalatomból.


A tudás tényleg nagyon fontos, ugyanis nálunk vannak olyan tanárok, akik egyszerűen csak annyit tudnak, mint amennyi a könyvben van. Viszont néhány diák, akiket nagyon érdekel a tantárgy többet tudnak ennél, mivel utánaolvasnak a legújabb dolgoknak, érdeklődésből. Így többet tudnak, mint a tanár az adott témában, aki a kérdéseikre nem tud válaszolni, azt se tudja, miről beszélnek. Nos, a tisztelet itt már elveszett.

Tehát szerintem fontos a felkészültség az új dolgokból is, és hogy lássák a diákok, hogy tényleg érdekel, amit tanítasz.


A másik a fegyelmezés. Azzal, hogy szaktanárival fenyegetőzik, meg üvölt a tanár, azzal aztán semmit nem ér el. Ezért kell valami hatásosabb fegyelmezést találni. Persze ha tisztelnek, akkor már nem igazán kell fegyelmezni sem, de mindig fog akadni 1-2 diák, aki sz*rik magasból rád is, és a tantárgyadra is, és esélytelen, hogy motiválni tudd őket. Nekem van egy tanárom, aki ezt úgy kezeli, hogy néhány óra után ültetésirendet csinált. Aki többet beszél, azt csendesebb gyerek mellé ültette. A másik pedig az, hogy fogalmazásokat irat. Késésért, vagy ha valaki még így is nagyon sokat beszélne. Amúgy meg vicces tanár, van, hogy beszélgetős órákat is tartunk, csak elvárja a fegyelmet.


A másik tanár, aki még elég nagy fegyelmet tart, nála bontva vagyunk, kb. 15-en egy csoportban. Nos, az ott lévők többségét érdekli, amit tanít, csak néhány gyereket nem. Először próbálta motiválni őket, aztán amikor rájött, hogy ez esélytelen, akkor azóta hagyja, hogy hátra üljenek . Elvárja természetesen, hogy jegyzeteljenek, nem beszélhetnek, nem telefonozhatnak, de nem nagyon szólítja fel őket, ha rajzolnak/másik órára tanulnak/akármit csinálnak, nem érdekli, amíg csendben vannak, és írnakis mellette. Amúgy ennél a tanárnál minden dogát ki lehet javítani, ugyanis szerinte a tudás a fontos, és jobb később, mint soha. Sőt, mindig van egy időpontot, amikor lehet menni, és kérdezni tőle.


Szerintem a fent említett 2 módszer nem rossz. Persze a cél a tisztelet, hogy mindenki motivált legyen, de ezt soha nem lehet minden gyereknél elérni.

2014. júl. 29. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Én is tanár leszek, és én szerintem a következők fontosak:


1. Érdekeljen az, amit tanítasz.

Tapasztalat, hogy kín szenvedés annak a tanárnak az órája (nem csak a diáknak, a tanárnak is), aki olyasmit tanít, ami saját magát se érdekli. Nekünk volt ilyen biosz tanárunk. Olvasta a könyvből az anyagot, unott volt, inkább más történeteket mesélt néha. Nála senki sem mert emelt biológia érettségire menni, mert egyszerűen semmit nem tanított meg normálisan. Ide számít a szakmai tudás is, hogy mondj érdekességeket, és ne csak azt tudd, amennyi a könyvben van.


2. Legyél következetes

Sok tanár, ha elég kemény fegyelmezésre kerül a sor, fenyegetőzik, de semmit nem csinál. Vagy dolgozatoknál, ha egy tanár megígéri, hogy ekkor meg akkor lesz, akkor azt illik betartani. A következetesség elég fontos, ez is hozzájárul a tekintély kialakulásához. Nálunk volt olyan, aki tele volt egyessel, rendetlenkedett órán. Majd amikor javítani akart év vége felé, a tanár egyszerűen azt mondta, hogy NEM. Eddig rendetlenkedett, nem tanult, akkor most se akarjon, vállalja a következményeket.


3. Közvetlenség, humor.

Ha egy tanár nagyon távolságtartó, vagy barátságtalan, idegenként kezeli még a saját osztályát is, vagy fapofával monoton egy hangon végig beszéli az órát, akkor az az óra senki számára nem lesz se érdekes, se motiváló, se jó óra. Az első pontban említett biosztanárnő például vicces volt, kedvelték a diákok emiatt, de lehúzta a már említett tulajdonsága.


4. Tekintély, fegyelmezés

Igaz, hogy egy jó tanárnak nem kell nagyon fegyelmeznie, de mindig lesznek olyanok, akik tojnak rá, és rendetlenkednek, beszélnek. Nos én szerintem határozottan rossz módszer az, amikor a tanár üvölt, vagy beírással fenyegetőzik. Volt egy tanárunk, aki nyugodt hangon közölte a csendben maradni nem tudó 2 lánnyal, hogy akkor következő órára kér egy 4 oldalas fogalmazást mindkettőjüktől, amit nem másolhatnak ki wikipediáról, stb. Ha észreveszi ezt, akkor 4 egyes. Ha nem egyes a beadandó, akkor sem írta be elsőre, mert ha tovább rendetlenkedtek, akkor áthúzta az egészet, és így írt be 4 egyest. Ez szerintem hatásosabb módszer. Utána ez a 2 lány egy szót nem mondott órán.


5. Hangulatosztályzás kiiktatása

Sajnos volt olyan tanárunk, akinek ha rossz kedve volt, tudtuk, hogy ötöst senki nem fog kapni. Ráadásul hangoztatta, hogy a diákok mennyire szeretik azt híresztelni, hogy a tanár kedvre osztályoz. Én is megtapasztaltam, milyen idegesítő, és igazságtalan az, amikor valaki csak a tanár rossz kedve miatt nem kaphat ötöst, és helyette kap egy négyest.



Még számtalan jó tulajdonság lehet, de talán ezek a főbb tulajdonságok. Remélem tudtam segíteni :)

2014. júl. 29. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A mi matek és fizika tanárunk nagyon jófej,nem ordít és kiabál velünk,ha nem értünk valamit türelmesen elmagyarázza.Emellett szokott viccelni is:pl:ennyi mindent ne mondj mert nem tudom kiválasztani a jó megoldásokat(ha valaki nem felel a kérdésére)Nem szabad hogy a gyerekek érezzék hogy engedékeny,meg hogy párszor rendetlenek lehetnek mert utána már nem lehet rendet tartani.Nem is kell túl szigorúnak lenni.A dolgozatokat nem muszáj mindig bejelenteni pl:ha sokszor rendetlenek.Persze tapasztalatot is kell szerezni.fontos hogy órán a gyerekek a tanárra figyeljenek.
2014. júl. 30. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem, ha jó tanár akar lenni valaki, akkor a következetesség az nagyon fontos, és hogy minél jobban törekedjen erre. Ha valamit megígér, akkor azt tartsa be. A bejelentett dolgozatokat, akkor irassa meg, amikorra mondta. Ha egy tanár következetes, akkor az ad már neki valamennyi tekintélyt, szerintem.

Legyen korrekt, mindenkit egyformán kezeljen, és ne kivételezzen senkivel. Legyen fegyelem az óráin.

A másik fontos dolog az érdekes előadásmód. Legyen humoros, lelkes, ne egyhangúan tartsa az órákat. Látszódjon a szakmai felkészültség, és az, hogy érdekli, amit tanít. Nálunk van egy tanár, aki eszméletlenül jó órákat tart: érdekes, vicces, tartalmas, és neki pl. fegyelmezni is alig kell -elég csak egy rászólás az illetőre- annyira remek órái vannak.:)

Szerintem az is számít még, hogy jól tudjon magyarázni a tanár (főleg egy matek-fizikás:P), rengeteg türelme legyen, ha kell többször/másképp magyarázza el a tananyagot, amíg a diákok meg nem értik.

És végül ami talán a legfontosabb, hogy szeresse a diákokat, legyen nyitott feléjük, segítsen nekik. És ne csak kényszerből menjen valaki tanárnak.

Fontos, hogy próbáljon jó példaképpé válni, akit a diákok tisztelni és követni tudnak.:)

2014. júl. 31. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 gago77 ***** válasza:
42%

Lehetoleg legyel szigoru, tekintelyelvu, utald a gyerekeket, minel jobban alazd meg oket, ha valamit nem tudnak, irj be egyest, ha nincs kesz a leckejuk, vagy nincs ott a fuzetuk, ha nem mondjak meg oszinten es lebuknak, akkor kettot irj be es feleltesd is le oket kapasbol hisz tutira mesz: biztosan nem keszultek, igy beirhatod a harmadikat is.. Ne feledd: fontos, h peldat statualj!! Minden aron!!! Akkor is, ha tonkreteszed ezzel egy fiatal ember jovojet!!!! Legyel konyortelen!!!


Ha nem vagy ilyen eselyed sincs, h "jo" tanar legyel..:)


Amugy meg: "Aki tudja, csinalja. Aki nem, az tanitja.."

2014. aug. 4. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!