Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mit kellene változtatni az...

Mit kellene változtatni az oktatási rendszeren, ahhoz, hogy jól működjön?

Figyelt kérdés

Szerintem kicsit irreálisan sok óra van gimiben például. Tizedikesen harminchat óra iskolába és ha valaki kollégista mellette ott is vannak órák. A kollégiumi órákból pedig tizenötnek meg kell lennie. (Nálunk ebből pusztán tizenkettő tanszoba mondjuk) Ha ezeket összeadjuk akkor az egy héten ötvenegy munkaóra alsó hangon egy átlagos 16 évesnek és ehhez még nem adtuk hozzá, hogyha mondjuk valakinek több készülés mint egy átlag kollégiumi szilencium ideje.

Aztán ott vannak a kötelező olvasmányok, amik nem aktuálisak, nem is annak a korosztálynak vannak feladva, akinek való (főképp általánosban). Emlékszem negyedik felé a Kincskereső kisködmön kész szenvedés volt nekem. Nem sokat értettem belőle, amit meg igen az megrázó volt. (Plusz nem az oktatás hibája, de velem mindig veszekedett a maximalista anyám, és nem magyarázott meg semmit, amit nem értettem, de azért kiabált velem, hogy miért tart sokáig felfogni. És szerintem ez nem alakul ki, ha például valami átlag harmadik-negyedik osztályosnak való könyv lett volna helyette) A kötelezők listája konkrétan a lassan nyolcvan éves nagymamám óta nem igazán változtak, legalábbis az ő elmondása alapján. És az ő idejében sem volt különösen élvezetes a legtöbb kötelező, csak akkor még nem volt ott az az opció, hogy neten elolvassa az ember a rövidítettet.

Meg ott van a feleslegesen sok tesióra. Sok iskolában nincs hozzá normális körülmény, az meg nem értem miért segíti elő a sportolást, hogy pl van szekrényugrás, egy valaki csinálja, húszan lessük, és várunk a sorunkra. És egy csomó ilyen tanáraink elmondása alapján tantervben előírt dolog van, ami azzal jár, hogy kevesen tudják csinálni egyszerre a feladatot, addig a többi meg max lesni tud. Már optimális esetben, amikor befér az adott osztály a tornaterembe és mondjuk nem a lépcsőn futkos, ami egyrészt veszélyes, másrészt behallatszik a többi terembe és zavarja az órákat. Ráadásul egy csomó tesitanár szadista, aki élvezi ha megalázza az ügyetlen és/vagy a kövér diákokat. Legalábbis eddig én nem tapasztaltam kedves, normális tesitanárt, a különböző sulikba járó ismerőseim beszámolói alapján pedig máshol is ugyan ez a tendencia.

Na meg ott van az etika és a technika óra, esetleg ha valaki olyan osztályba jár, mint én pl (mondjuk AJTP) akkor van önismeret, kommunikáció és tanmód, amiken semmit nem csinálunk ami ezekhez kapcsolódóhatna, max filmezünk, vagy más órára készülünk, általában az a tanár kapja meg az utóbbi két-három tárgyat (ami egyébként részt vett/nem vett részt skálán van osztályozva), akinek nincs meg az óraszáma és ki kell tölteni. Technikai órám utoljára általánosban volt, de állítólag tizenkettedikben is lesz (volt szobatársam elmondása szerint) és azon sem történik semmi értelmes. Általánosban néha alaprajzokat másoltunk könyvből a füzetbe, meg esetleg leírtuk dolgokat, szobatársamék pedig gimiben törivel foglalkoztak inkább, ami mondjuk hasznos, csak nem az a célja eredetileg az órának. Az etikával sincs jó tapasztalatom. Alsóba még azt mondom oké, esetleg hatodikig, de utána, meg gimiben ráadásul utolsó két évben semmi értelme nincs. (Max az hogy könnyű belőle az érettségi) 4-6 év elegendő szerintem, hogy illemet magyarázzanak, meg ilyenek, ami meg akkor nem a koruknak megfelelő az inkább később osztályfőnöki órán előjöhetne, mert egyébként a tantárgy nagyrésze olyan, ami oda is simán beleférne. Nekünk például a nyolcadikos etika kész vicc volt. Kezdjük ott, hogy nulladik órában volt, a tanár pedig rendszeresen harminc perceket késett akár. Másrészt mindig olyan feladatokat adott ahhoz véleményt kell fogalmazni, de ő mindenkinek lehúzta a jegyét, akinek a véleménye eltért az övétől. Valakinek konkrét arra adott rossz jegyet, hogy céljának azt írta, hogy bekerüljön a gimibe ahová menni szeretne. Volt olyan akinek a külföldön elhelyezkedési céljaira adott rossz osztályzatot, mondván, hogy ez egy rossz cél, egyébként a banya nyíltan hangoztatta narancssárga politikai meggyőződéseit.

A világ aktuális dolgairól pedig sem etikán se osztályfőnökin nem esik szó, vagy esetleg túl későn. Az internet veszélyeiről soha nem volt normálisan szó, hogy hogy kell tudatosan használni például. Felénk a menstruációról például nyolcadik legvégén esett szó először, amikor már az egész évfolyamnak megvolt. Szexuális felvilágosítás pedig csak tizedikben jött szóba, ami nálunk például előkészítős osztály lévén tizenegyedikes korosztály. A többség ilyenkor már javában szexel, barátja van, stb. Ráadásul aki az órát tartotta teljesen zavarban volt, nem merte kimondani a dolgokat, csak olvassátok/nézzétek meg a ppt-t, aztán jó gyorsan el is kapcsolt onnan, nehogy bárkinek is legyen ideje tényleg megnézni. Ezenkívül a szexuális felvilágosítás gyakran csak a terhesség megelőzéséről szól. Nem esik szó az azonos nemű párokról, sem a más "örömszerzési módokról" ami a vaginális közösülésen kívül esik. Még csak a lelki oldaláról sem esik szó. Nem beszélnek az online pornó hatásairól, stb. És nyilván ez a szülő dolga lenne elsősorban, de nem mindenütt van meg otthon a bizalmi környezet ezért jó lenne ha az oktatásban is lenne legalább valami érdemleges törekvés. Az alkoholról, a drogról is csak annyiról van szó, hogy rossz, fúj kerüld el. Pedig szerintem családon belüli alkoholizmusról, erőszakról is lehetne beszélni, meg ismét itt a függőségek lelki oldaláról, és nem lerendezni annyival, hogy kipróbaltad pl a füvet egyszer és erre tönkrement az életed.


És ez csak egy kevés példa az oktatási rendszerben, ami nekem eddig feltűnt benne, úgy hogy egyébként normális általános iskolába jártam, a gimi ahová járok meg "elitnek" számít.

Szóval szerintetek milyen változásokra lenne szükség?



2020. júl. 1. 14:18
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
78%
Bocs, de ezt nem tudom kihagyni. Meg kellene tanítani a kölyköket, hogyan fogalmazzanak tömören és lényegre törően.
2020. júl. 1. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
0%
Vissza kéne hozni a porosz oktatási rendszert.
2020. júl. 1. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
91%

Szerintem meg kéne változtatni a tanárképzést.

Meglepődve tapasztalom, hogy a tanárok nagy része ma is ugyanúgy akar tanítani, mint 30 éve. Megváltozott a világ és a diákok is. Amikor én gyerek voltam, már akkor is sokaknak az volt a szokása, hogy az ezer éves jegyzetét minden évben ugyanúgy leadta. Ez sajnos most sem változott.

Szerintem is sok óra van. Már nekünk is volt olyan napunk, hogy volt 8-9-10. óránk.

Viszont nekünk volt olyan óra, ahol sok érdekes témával foglalkoztunk, a világ dolgaival is. Ez volt a társadalomismeret.

A mozgás kell. De tényleg nem biztos, hogy a tesiórát kéne erőltetni. Főleg nem a jelenlegi rendszerben. Annak semmi értelme, hogy az agresszív tanár leüvölti a gyerek fejét, mert nem tud szekrényt ugrani. Nálunk volt ilyen bőven. Vagy nem tud felmászni a kötél legtetejére. Ezzel csak megutáltatják a mozgást a gyerekkel.

2020. júl. 1. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
93%

A magyar oktatás olyan 50-70 évvel van lemaradva. Németországban jártam gimnáziumba. Teljesen más az oktatás. Egyszerűbb, szakmaibb, gyorsabb, és nincs tele felesleges baromságokkal.

Tegnap megnéztem hogy általánosba mit tanult az öcsém. Az órák 70 százaléka nettó időpocsékolás.


Röviden:

Az egész oktatási rendszert érdemes lenne megváltoztatni.

2020. júl. 1. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
2%
Didn't read
2020. júl. 1. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
77%
Elméletközpontú oktatás van, már az én koromban is ez volt a gond, hogy leadták szövegben, de a gyakorlatban a gyerekek 90 %-a nem tudta alkalmazni. Nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az önálló gondolkodás fejlesztésére, a szókincsre, önkifejezésre, hogy mások előtt meg tudjanak a diákok szólalni, érvelni tudjanak, önbizalmuk legyen.
2020. júl. 1. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
68%

Ugyan én nem vagyok tanár, de vannak tanár ismerőseim, tőlük hallottam ezeket.

Túl sok jogot kaptak a gyerekek. A tanár ne szóljon rá a gyerekre mert az abúzus és téged vesznek elő. Ne adj rossz jegyet mert az is abúzus és még a szülők is a gyerek mellé állnak. Oda jutottunk, hogy szinte mindig a tanár a hibás a gyerek nem lehet. Áh... egész héten tanult és a gonosz tanár direkt megszivatta. A tanárok egy része ezért teljesen leszarja ami van, hülye lenne belekötni a gyerekbe, hogy csak őt basszák meg a végén.

Ott van viszont az is,hogy a gyerek szarrá unja a fejét, nem érdekli az adott tantárgy vagy a tanár teljesen alkalmatlan.Azok akik tanárnak akarnak menni azoknak nagy része csak a lógás miatt teszik, ugye nyári szünet milyen jó. Viszont ha a fizetés ilyen szánalmas ne is csodálkozzunk. Mekiben többet keres meg az ember. A gyakorló pedagógusok 3/4 alkalmatlan szakmailag , egyszerűen fogalmuk sincs a tananyagról, továbbá lusták és nem készülnek fel az órára.

2020. júl. 1. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
68%
Szerintem a szexről, menstruációról, párkapcsolatokról a szülőnek kéne a gyereknek beszélni, nem a tanárnak.
2020. júl. 1. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
75%

A NAT-ot sem ártana átbogarászni, mert a tanárok erre támaszkodnak, mit KELL kötelezően leadni.

Anyám fejlesztő pedagógus, ő ettől el tud rugaszkodni valamennyire, mert a fejlesztést gyerekekre kell szabni, és mindegyiknek más a nyűgje, így ő nyugdíj előtt nem sokkal is folyamatosan próbál új dolgokat tanulni, viszont eszközöket sokszor saját zsebből kell biztosítania, mert csesznek leadni a támogatást az iskoláknak, miközben valaki az ezekre szánt keretből sikkaszt magának új autóra, nyaralóra... Szóval ezeket a magasabb szerveket is át kellene vizsgálni, hogy az oktatási intézmények fejlesztésére szánt pénzek valóban oda mennek-e, ahova kell. Csak tudjuk, kiknek a kezében vannak az állami iskolák, én erre nem látok reményt, max 1-1 tökösebb polgármester fog intézni valamit a hozzá tartozó iskoláknál.

2020. júl. 1. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
12%
Nekem az a benyomásom, hogy a tanáraink túlnyomó részben felkészületlenek, szinvonalatlanak, szakmailag közömbösek ahhoz a NAT-hez, amely kivétel nélkül mindenkiből "10000 mestert" akar faragni. A jelenlegi oktatási rendszer gyakorlatilag kizárja abból az élményből korunk legfiatalabbjait, hogy a gyerekkorukat gyerekként élhessék meg. -Durva túlzásnak tartom, hogy egy ötéves gyereket már azzal kell piszkálni, hogy mi lesz, ha nagy lesz és/vagy "Ez leszel!". Azt is durvának tartom, hogy NEM VÁLASZTHATJA MEG egy ember, hogy óhajt-e idegen nyelvet tanulni vagy sem, - belekényszerítik akkor is, ha okleveles barbár lesz belőle, mert "enélkül nem élet a nemi élet"! Nincsen összhangban az ingyenesen elérhető eszközpark a NAT-vel! -Ebből az fakad, hogy minden évet az egyénre szabott megrendeléseik leadásával kezdenek a tanárok, - hülye szülő úgy is előteremti, ha embert is öl ezért... Nem tudom például azt sem, hogy mit éreztek azok az emberek, akiken behajtották a nyelvvizsgát a diplomával zsarolva őket, miközben n embernek eltekintettek ettől és úgy kaphatták meg a diplomát? -Szerintem joggal szorult ökölbe zsebükben a kezük... Azt sem értem, hogy miért kell nyelvismerettel cseszegetni olyan embereket, akik egy magyar munkahelyen x órában magyarokkal, csak is magyarul tartanak munkakapcsolatot? Lehet, hogy nem érdeke a cégeknek a foglalkoztatás, - a rivalizálás, urizálás fontosabb ennél? Több ezerrel több adófizető dolgozhatna jelenleg is, ha nem szórakoznának az emberekkel ezek a cégek. Itt-ott úgy tűnik, hogy nem gyenge a káosz!
2020. júl. 1. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!