Hogyan legyen majd tanári tekintélyem?
Tanárképzéses hallgató vagyok, most leszek majd harmad éves. A tárgyi tudásommal szerintem nem lesz probléma, viszont a tanári tekintélyem kapcsán vagyok saját magammal bizonytalan;
Alapjában véve egy magas, viszont vékony alkatú srác vagyok, és általános iskolásokat szeretnék majd tanítani, viszont attól félek, hogy a vékony alkatom és a kisfiús arckinézetem miatt a gyerekek nem fognak komolyan venni.
Mit tudnátok nekem tanácsolni?
Én tanárkodtam pár évig éhbérért szakközépsuliban, meg általánosban is. 165 centimmel meg az 55 kilómmal elvesztem a gyerekek közt, ráadásul nagyon gyerekarcom is volt/van. Szalagavatón pár szülõ megkérdezte, hogy új tanuló vagyok-e, tényleg simán eladom magam 17 évesnek még most 28 évesen is. Az legyen az elsõ, hogy tekintélyt vívj ki magadnak, légy kellõen szigorú és következetes. Amit megmondasz, azt tartsd is be. Ne akarj haverkodni a gyerekekkel, mert onnantól kezdve nulla respekted lesz. Ja és ne kiabálj velük, annál tekintélyrombolóbb nincs. Tervezd meg az óráidat! Nincs annál cikibb, amikor a gyerek is látja, hogy az utolsó 10 percben a tanár már nem tudja hogyan húzni az idõt, mert már kifogyott a tananyagból. Ne hadd, hogy a fejedre nõjenek a tanulók, mutasd ku, hogy itt te vagy a fõnök, és az van amit te mondasz, nincs kiskapu, nincs kivétel.
Off: Pár év után megelégeltem, hogy az alsós gyerekek egyre hülyébbek, minden másodiknak volt valami disz- akármije, és hiába szóltunk az alsós kolléganõknek, vezetésnek, hogy emeljünk a színvonalon, le se szarták. Igen, én voltam az a fajta tanár, akit a gyerekek nem szeretnek, mert szigorú, nem lehet az órán enni, telefonozni, beszélgetni, túl sokat írunk a füzetbe, sok a memoriter stb. Ezt persze nem egyik napról a másikra értem el. Amikor a fél osztály ötödikben szótagolva tudott csak olvasni, azt hittem, lsd-t tettem cukor helyett a teámba és képzelõdöm. Ilyen dolgokra is fel kell készülni, meg bizonyos fantasztikus szülõkre. Tipikus példa: Hogy lehet a gyerekemnek intõje félévben magyarból, ha tavaly ötöse volt. Hiába szedtem elé az igazgatóasszonyunk jelenlétében az összes tesztjét, fogalmazását, témazáróit, stb., nem fogta fel, hogy ez a gyerek maximum teljesítménye. Csak abból állítottam össze a teszteket, amiket leírtunk a füzetbe, ott mutogattam a gyereke füzetét, hogy nézd meg te debil, itt van leírva, csak megtanulnia jellett volna. Meg sokszor meg is mondtam, mi az, ami biztos benne lesz, de ennek ellenére semmi. A félévi irodalom tesztet konkrétan felsõ utasításra újra irattattam, mert az osztályátlag 1,7 körül volt. Miután kitalálták, hogy az én tanítási képességeimmel van a gond kidobtak februárban, két hét után pedig kezdtem egy másik általánosban, ahol érdekes módon ugyanazokkal a módszerekkel rendkívül elégedettek voltak. Szóval sok függ a gyerekek és a kollégák hozzáállásán is. Amikor kitaláltam, hogy külfödre költözöm, konkrétan könyörögtek, hogy maradjak. Nem maradtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!