Némelyik tanár vérszemet kapott? Ti mit tapasztaltok?
Több olyan tanár is van aki most ebben az online oktatásban éli ki magat, mert az órákon élőben nemtud fegyelmezni és alig haladnak valamit...
Most meg kiküldi a temérdek anyagot ...gondolom édes a bosszú neki.
Pl. 4 oldalt kell megoldani ....plusz a házi feladat.
Amikor valós iskolai óra volt,mutatta a gyerek mindig egy -max kettő oldalt oldottak meg. Akkor most mitől lett a duplája ? Mert nem a tananyag változott meg.....
És mindenképpen írom:Tisztelet a kivételnek ,vannak nagyon rendes és empatikus pedagógusok is!!
"Nem diákként írok hanem szülőként" -- Mindjárt világos. :) Sokan most szembesülnek azzal, hogy szülőnek lenni nem pusztán annyi, hogy megcsináljuk a gyereket, aztán felvesszük a casládi pótlékot, hanem néha le is kell mellé ülni segíteni. Űdvözöllek a valóságban!
"mert az órákon élőben nemtud fegyelmezni és alig haladnak valamit..."
Azért itt nem csak a tanár a ludas. Talán meg kéne annyira nevelni a gyerekeket, hogy tudják, hol hogy illik viselkedni. Amikor van egy 30 fős osztályban 15 magatartászavaros, abból 10-be alaposan belenevelték otthon, hogy az iskola sz**, apuci is utálta, és 16 év alatt ki is járt 6 osztályt, a tanár meg egy nagy senki; a tanár meg ha rá mer szólni, már életveszélyesen megfenyegetik, meg a jogaikra hivatkozva feljelentik, akkor talán nem csak a tanár sara, ha elúszik egy-egy óra. Mert az elvárás, hogy tartson hatékony és sikeres órát, meg az is, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű, frusztrált SNI-s gyerekeket fegyelmezze, de tegye ezt úgy, hogy a maximális eszköze egy halovány "kérlek szépen, maradjatok csendben". Mert minden másra már futnak panaszkodni a 60-as IQ-jú szülők.
Szóval ne verjünk rá mindent szerencsétlen tanárra!
A tananyag pedig adott. Jól meg van határozva, hogy meddig kell eljutni a tanév végére. Nyilván a módszerek lehetnek eltérőek, de nem ő dönti el, hogy mit kell tanítani.
Az, hogy sokan nem találják a megfelelő módszert, ez igaz. De csodálkozunk?? Az oktatási rendszerünk maga a digitális őskor. Persze, hangoztatják már egy évtizede, hogy digitális kompetenciák, meg IKT, meg miegymás... és mindez kimerül abban, hogy egekig amgasztalják, aki tanítás helyett levetít egy Youtube-videót. Elküldik a tanárokat olyan továbbképzésre, amit teljesen alkalmatlanok tanítanak, teljesen inkompetens módon. Aztán persze, abból az 50 éves magyartanár majd meg fogja tanulni, hogy hogyan kell interakítv órát tartani. Ja, dehogy, mégsem...
Ez mindenki számára egy teljesen új helyzet. Amire felkészülni sem volt idő, mert pénteken bejelentették, hétfőn értekezleten kiadták az utasításokat, hogy mit hogyan csinálj, és van rá egy délutánod felkészülni, hogy kedden már élesben taníts online. Úgy, hogy tegyük hozzá, egy jó pedagógusnak is "békeidőben" ez egy fél éves tanfolyam, mire elsajátítja, hogy hogyan használja rugalmasan és érdekesen a digitális eszközöket.
Igen, lehetett volna az elmúlt 10-15-20 évben erre tudatosan készülni. Lehetett volna tanfolyamokat, továbbképzéseket tartani, amin erre is felkészítették volna a tanárokat. De 10 éve mást sem hangoztatnak az oktatási tárcánál, mint hogy hol nyirbáljuk meg az informatikát, mert az egy tök felesleges dolog. Na, itt van az eredménye.
Ítélkezni rohadt könnyű. De amikor rákérdezek, hogy "aztán te hogy csinálnád jobban?" Akkor rendszerint hebegnek-habognak, vagy pedig felvázolnak egy teljesen kivitelezhetetlen módszert.
Sokkal többre menne mindenki, ha ehelyett az infantilis, zsigerből jövő gyűlölködés helyett inkább az együttműködésre hajlana. Talán nem kéne mindenben a bosszút látni. Nem kéne mindenhol az ellenséget keresni. És úgy talán a gyerekedből is lenne valami...
Melelsleg: 4 oldal az azért nem egy eszeveszett mennyiség, főleg, ha nincs élő óra.
Már irtam egy tantárgyból annyi,nem összesen.Nekem van munkám,emelett sokszor este 10ig csináljuk ezeket a feladatokat,ne hasonlítsuk össze azzal akinek ez a munkája és ezzel foglalkozik 8-4ig,valamint szakmailag is ért hozzá. Ha ez lenne a főállásom lehet menne, így nem igazán de akkoris sok az anyag és Mèg egyszer igen
A tananyag adott.De előtte is tanultunk együtt,akkor nem Ennyi volt az órai munka és a házi sem.Most ,az online tanulas alatt szaporodott meg ennyire.
Kedves #12-es! Én meg úgy látom, néhány tanár most jön rá, hogy eddig mekkora nulla volt, amit leadott, és úgy gondolja, itt a remek lehetőség rá, hogy ezt bepótolja. Üdvözöllek a valóságban!
Nálunk a gyerekek tanárai közül kettő van, aki hirtelen ilyen lett, a többi előtt le a kalappal. Ismeretségi körben, másik suliban van olyan gyerek, akinek az összes tanára hipersebességre kapcsolt, reggel nyolckor ott ül a gép előtt, határidős feladatokat csinál folyamatosan, délután a házikat oldja meg és tanul. Az első héten nálunk is reggeltől estig tanultunk, mégis annyi elmaradásának volt péntekre, hogy a teljes szombat és vasárnap fele is tanulás volt. Ráadásul kizárólag az írásbeli dolgokra jutott idő, a feladott tanulandókba bele sem tudtunk nézni. Ilyen is van.
Lehet, hogy tényleg túl sok ennyi feladat.
De biztosan nem arra van kitalálva, hogy a gyerek este öttől tízig csinálja, hanem arra, hogy reggel nyolckor elkezdi, és a megfelelő szünetek beiktatásával dolgozik mondjuk 1-ig. Ebédel, pihen, biciklizik/szaladgál/ ugrabugrál legalább másfél órát, és utána még egy órát tanul. Ha lassú, vagy már felsős, akkor esetleg kettőt.
A reggel elküldött dolgokat még aznap este várja vissza a pedagógus? Mert ha nem így lenne, ezt feltétlen javasolnod kellene a tanárnak.
Akkor este átnézhetnéd a gyerekkel, mi az, amivel másnap délelőtt egyedül is boldogulni fog. Kikereshetnétek a tankönyvekből a megfelelő részeket, ami alapján kitölti majd a munkafüzetet, matekból leírhtsz neki eg-egy mintafeladatot megoldással, ami mentén a többi hasonló már menni fog.
Készíthetnétek egy kis időbeosztást, ahol szépen jelölgetheti, hogy mit tudott megcsinálni, vagy mivel akadt el. És akkor este csak a hiányok pótlásával, és főleg a másnapi önálló tanulás előkészítésével kellene foglalkozni. Bár a hiányokat lehet, hogy egyszerűen megírnám a pedagógusnak: Ferike nem érti, nem tudja... Végül is ha mindig mindenből teljes és hibátlan megldásokat kap, miből sejtené, hogy valami nincs rendben?
Nyilván a gyermekőrző nagylánynak, és a másik kicsinek is tanulnia kell, így mindegyikük haladhatna a saját dolgával.
Melyik volt előbb? A válasz vagy a kérdés?
https://www.gyakorikerdesek.hu/emberek__tanarok-iskolatarsak..
ma 11:06 - ma 11:08. A válasz nyert!
Nálunk rendesen iskolában is adtak annyi matekházit, hogy 2 óráig csináltam. Simán hétköznap... Most egy nap egy egész érettségi tételt kapunk... Gondolom mert úgy gondolja a tanárnő, hogy ami neki 1 órát vesz igénybe, az nekünk is...
Egyedül nemsokat tud megoldani ,délelőtt nem megoldható mert a nagylány a sajátját csinálja ,azért szoktuk este csinálni.
Remelem hamar véget ér már ez a tanév utoljára akkor vártam ennyire a végét mikor végzős voltam gimiben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!