Van-e értelme a kötelező olvasmányoknak?
Akkor van értelme, ha a tanár valahogy el is tudja érni, hogy a gyerekek szívesen olvassák; ami nehéz, mert alapjáraton sok kötelező olvasmány olyan nyelven íródott, amit egy mai kamasz már nehezebben ért, ezáltal nehezebben éli bele magát, egyáltalán, néha azt sem tudja, mi történik, lankad a figyelme, lekapcsol az agya, stb.
Persze irodalom órákon azért a tanár igyekszik tisztázni az idegen szavak/kifejezések jelentését, de, amivel segíti a szókincsük fejlesztését, de arra nem megoldás, amit feljebb írtam - ha az érthetetlen nyelvezet miatt nem veszi fel a diák a fonalat, egy idő után lerakja a könyvet, aztán a neten megkeresi a rövidített összefoglalóját.
Nem minden kötelező ilyen, vannak kivételek persze, de azok inkább az általános iskolára jellemzők.
Magával a megnevezéssel is gond van; KÖTELEZŐ olvasmány; már ezzel nem lophatja magát a diákok szívébe.
Ez a kérdés nézőpont kérdése. A gyerek szempontjából nézve jelen formájában nem hasznos. Az oktatási rendszer szempontjából nézve viszont az, mert egységes, összehasonlítható, "egzakt" módon mérhető elvárást támaszt a diákok felé.
Az oktatási rendszerünknek pedig sosem volt célja az, hogy használható tudást adjon. Az a célja, hogy integrálja a diákokat az ország vezetői által vallott nézetekre épített rendszerbe. Ezt a célját pedig kétséget kizáróan betölti.
Mégis, melyik kötelező olvasmányra gondolnak, akik azt mondják, hogy nem lehet érteni a régies nyelvezetét?
A kötelezően MINDENKI által elolvasott irodalmi művek összekötik az olvasókat. Mint régen pl. a cigánygyerekek nem olvasták el a kötelezőt, nem is volt velük intellektuális beszédtéma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!