Bolti eladók, ti hogy kezelitek a bunkó vevőket?
Engem is ihletett már meg a téma-
https://www.gyakorikerdesek.hu/emberek__tarsasagi-elet__6509..
Annyi,hogy én tulajdonos vagyok,szóval nem kell eltűrnöm semmit ha nem akarok.
Egyébként érdekességképp már összeírtam a 20 legbunkóbb és leggyakoribb vásárlótípust,ha akarod majd írhatok alaptípusokat.
Amúgy nálam zéró tolerancia van ezügyben,semmilyen tiszteletlenséget,lenézést,lekezelést nem tűrök el,de még a feltartást,vagy energia vámpírkodást sem.
Az én boltom,az árú az én tulajdonom,az én pénzem van benne,ezért az enyém egészen addig amíg meg nem veszi,a vevő pedig vendég a boltomban.
Ha ordibálni mernem velem valaki,ilyen még nem volt amúgy,azt kiütném.
Én is benne dolgozom,nincs alkalmazottam.
Éppen ezért nem fogom magam napi szintű stressznek kitenni miattuk.
Úgyhogy nálam az én szabályaim és az én illemről és viselkedésről alkotott nézeteim az érvényesek:)
És ha te is tulaj vagy,akkor meg végképp nem kell lenyelned neked sem semmit az ég világon.
Pl van egy típus a "lebeszélő".
Nézeget válogat 10 perce,odajön mellé egy másik vásárló,erre az első elkezdi lebeszélni,hogy ezek miért nem jók és rossz a minőségük,amikor nem az.
ilyenkor én simán közbelépek és felszólítom az azonnali távozásra.
Szerintem teljesen jogos,mert egyértelmű,hogy semmit sem fog venni,ha 10 perce kínlódik és fikázza a termékem,de még a másikat is próbálja lebeszélni,vagyis egyértelműen a károkozás a célja.
És utána kajak nem érti,hogy miért szólítom fel az azonnali távozásra.
Vagy van a "Vaddisznó".
Bejön és úgy túrja az árú készletet,mintha övé lenne a világ és az sem zavarja,ha a dobálásával esetleg kárt tesz benne.
Ilyenkor is azonnal helyrerakom.
Meg van az amit minden eladó ismer,a "Tegye félre".
Azt mondja nincs nála pénz,de elugrik a ATM-hez 5 perc múlva itt van,addig tegyem már félre.
Az életben többet nem látom.
20ból 1 jön vissza,úgyhogy nincs félrerakás sem és el is mondom nekik,hogy miért.
Egyik boltos kollégám az képes elkísérni az ATM-hez az ilyeneket,hogy ne tudjanak megszökni:D
Aztán van még sok alaptípus.
😅😅ez jó! ezeket ismerem!
nálunk mèg van az a fajta aki bejön, látszik, hogy semmit nem akar venni, kitalál valamit ami nincs ès megkèrdezi, hogy van e?majd miután közlöm vele hogy nincs ....lenèzően továbbáll , hogy pont az nem volt, majd jövő hètre meghozatom neki, ès akkor már nem kell neki mègse...
illetve azok a hölgyek se semmik akik bejönnek 42es fürdőruhát keresni ( látom rajtuk hogy az nem lesz jó, èn sem vagyok egy nádszál..nekem is 46-os kell minimum de van olyan fazon amiből 48-as, de èn magas is vagyok, ő meg ugyanolyan szèles mint èn de 150cm) aztán 50-essel távozik, vagy olyan hiú, hogy rájön a próbafülkèben hogy nem jön rá semmi, ès ciki neki nagyobbat kèrni...nem tudom mièrt.....ès inkább elmegy
Nekem kocsmai csapos ismerőseim voltak, akik az olyan vendégeket, akik az agresszivitás bármilyen formáját produkálták a többi vendégre irányulva, többé nem voltak hajlandóak kiszolgálni, ha beléptek az ajtón, mindjárt kiutat mutattak nekik. És igazuk is volt.
Amúgy a kérdésről eszembe jutott a Shop-Stop c. film, azon belül is a cigivásárlós jelenet: :)
Aha ismerem azt a típust.
Velük azt szoktam,ha látom,hogy esélytelen a vásárlás,plusz gőgös-
Látom,hogy ott kínlódik és akkor jön a kérdés,hogy van-e akkor olyan termék,ami egyértelmű,hogy nincs.
Ilyenkor mondom,hogy persze hogy van,csak nem 3ezer,hanem 18ezer,de szívesen előveszem megmutatom,csak be van csomagolva a raktárban.
-Hát őőő,annyit nem szántam rá hagyja-és összeszorított szájjal távoznak haha.
már vártam 😅
nem ez volt a kèrdès amúgy, csinálj gy boltosszidó kèrdèst aztán ott csacsogj...
A szüleim a kereskedelemben dolgoztak, ők is meséltek érdekes dolgokat. De a legdurvább mégsem hozzájuk köthető.
Úgy történt, hogy ebédidőben elmentem szemüveget csináltatni. Azaz csak a lencséket akartam kicseréltetni. De volt előttem egy idősebb pár. Vártam 10 percet, de még nem kerültem sorra.
Úgy döntöttem, hogy addig átmegyek veszek egy könyvet a könyvesboltban, addigra talán végeznek. 10 perc múlva visszamentem. Még mindig nem végeztek.
Gondoltam már kivárom azt a pár percet. A pár percből sok lett. Gyűlt a sor mögöttem. Ők meg mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, türelmesen válogattak, közben folyamatosan szóval tartották az eladót. Sajnos ő egyedül volt, így eléggé lekötötték.
Direkt nem akartam szólni, mert láttam, hogy olyan 4-5 drágább keretet már összeválogatott a pár, mondom nem fogom kockáztatni, hogy tönkreteszem a jó üzletet.
De mögöttem egy manus már nem bírta tovább, beszólt nekik hogy nem vagyunk időmilliomosok. De lepergett róluk.
Az ebédszünetem lassan lejárt, így gondoltam, hogy ezt buktam, majd munka után elintézem.
4 után visszamentem. Hát az eladó hölgy teljesen ki volt készülve tőlük. Mondta, hogy reggel 10-kor érkeztek és délután 3-kor mentek el. A végére már ő sem bírhatta cérnával, gondolom szólhatott nekik, hogy most vesznek valamit vagy nem (5 óra után azért díjat érdemelt volna). Ezen annyira megsértődtek, hogy megfenyegették, hogy jelentik hivatalos szerveknek a viselkedését (amíg ott voltam végig segítőkész volt velük és barátságos). Természetesen a kereteket nem vették meg.
Nem tudtam, hogy ilyen emberek vannak. Ha nem saját magam tapasztaltam volna, el sem hiszem.
Természetesen vannak bunkó eladók is, olyannal is volt szerencsém találkozni.
De eladói oldalról több történetet ismerek, így inkább az eladók pártján állok, mert sokat tűrnek nap mint nap.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!