Kötelező mosolyogni az olyan vevőre aki nem köszön vissza és alapból húzza a száját? Nem elég udvariasan kiszolgálni?
Lehet lebénult az arca :D Te meg ilyen bunkó vagy vele.
Amúgy igen, kötelező, neked is jobb, neki is talán.
Aki eladó, annak KÖTELEZÖ mindenkire mosolyogni (NEM füligérö vigyor), mindenkiven maximálisan udvariasnak és elözékenynek lenni, a vevö kívánságait teljesíteni (A a fél boltot lepakoltatja, akkor is).
Akinek ez nehezére esik, az nem alkalmas erre a munkakörre.
Én is hasonló szolgáltatásban dolgozom, nem eladó vagyok, de hasonló a helyzet.
Én direkt élvezem, ha kifogok egy ilyen parasztot, minél bunkóbb, annál inkább mosolygok. :)
Mivel nyilvánvalóan azért viselkedik így, hogy bele tudjon kötni bármibe, így viszont fordítva sül el a dolog, mert minél pofátlanabbul vigyorgok a képébe, annál inkább levágja, hogy totál hülyének nézem.
Ezzel én idegesítem fel őt, azzal, hogy konkrétan nyíltan kiröhögöm.
Már csak azért is, mert általában az olyanok csinálják ezt, akiknek olyan szánalmas csicska életük van, hogy csak olyan helyeken tudják kiélni az ilyen hajlamaikat, ahol a munkaköri leírásban benne van az udvarias kiszolgálás.
Ez pedig nem érdemel mást, mint hogy felülemelkedj rajta, és a pofájába mosolyogj. :)
Egyébként pedig de, elég az udvarias kiszolgálás, ha cégen belül nincs konkrét utasítás a mosolygásra, (van ilyen is) akkor az egyáltalán nem kötelező.
És nem, nem a vevőkből élsz.
Ha a saját tulajdonú boltod lenne, akkor igen.
Így viszont a fizetésedből élsz, amit az eladott áruk árréséből fizetnek ki.
Azt az eladott árut meg ha nem veszi meg az egyik vevő, megveszi a másik.
Sőt, nálunk (vendéglátás) pl kifejezetten hasznos dolog, ha elszoknak tőlünk az ilyen gyökerek, mert a cég arculatát a vendégek összetétele is meghatározza, és semmi szükség ilyen paraszt vendégekre.
Inkább fogyasszon a konkurenciánál, azzal is jobban járunk. :)
És nem az eladókon múlik, mennyi vevő jön be!!!
A Tesco az egyik legforgalmasabb multi cég, és alapvetően egy önkiszolgáló bolt, úgyhogy ennek nincs jelentősége.
Egyébként azt is nagyon udvariasan meg lehet mondani a kedves vevőnek, hogy nem a vigyorgásért kapod a fizetésed, hanem az udvarias kiszolgálásért, azt pedig maradék nélkül teljesítetted.
A lényeg, hogy olyan udvariasan, és kedvesen küldd el a jó k anyjába, és alázd meg mindenki előtt, hogy semmilyen módon ne tudjon belekötni.
Piacon dolgozok, a cigányra is mosolygok, és nem úgy fogadom, mint az általában szokás, és nem kapom meg a viszonzást. Az ittas emberekkel is meg lehet találni a hangot, és felszólítani szépen a távozásra. Ha nem megy, akkor lehet kicsit erőszakosabban kitessékelni.
Kitiltani csak olyant tiltanék ki, aki lop, viselkedésért nem igazán, mert azért a vásárló, az vásárló, belőlük élsz te is, nem csak a tulaj.
"Nálunk a főnök nem egy vevőt tiltott ki a boltból."
Ez a FÖNÖK joga, ettöl még az eladó nem lehet barátságralan
"Viselkedni , megadni a tiszteletet a vevőnek vendégnek is meg kell adni. Ezt nevezik jól neveltségnek."
Elvileg igaz, de te nem NEVELÖNÖ vagy, hanem ELADÓ, ezért nem a jólneveltséggel kell foglalkoznod, ez a vevö hiányossága.
Ha a vevövel KONKRÉT problémád van, akkor továbbra is udarias mosollyal szolgálod ki, de szólsz a fönöknek, hogy mi a konkrét gond. HA szerinte IS problémás az adott vevö viselkedése, akkor ö kitiltja.
Viszont a vevö NEM köteles rád mosolyogni, neked köszönni, veled barátságosnak lenni, mert neki nem ez a foglalkozása - ez legfeljebb illetlenség részéröl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!