Az én hibám, hogy nem adtam hitelt a kliensnek?
Étteremben dolgozom, és kb 2 éve van egy vendégünk, aki minden munkanapon kaját rendel a munkahelyére. A futárok szeretnek oda járni, mert minden alkalommal 500ft borravalót adott. Aztán kb 2 hete ez a fickó azzal hívott fel, hogy otthon felejtette a tárcáját, és megkérdezte, hogy tudnánk-e pénz nélkül szállítani neki, és majd jövőhéten kifizeti (pont péntek volt) a kifizeti. Mivel én személyesen nem ismerem, (eddig csak telefonban beszéltem vele) mondtam neki, hogy sajnos pénz nelkül nem. Nem is problémázott rajta, megértette. Aztán a futárok kérdezték, hogy aznap hogyhogy nem volt rendelés arra a címre, és ugyanígy elmagyaráztam, hogy, hívott, csak nem volt pénze. Erre lecsesztek, hogy nyugodtan küldhettem volna kaját neki, mert mindenki ismeri. Aztán főnök is lecseszett, mert a futárok elmondták neki, és azt mondta, hogy miattam elveszítettünk egy jó klienst, mert azóta a konkurens cégtől rendel kaját.
De miért én vagyok a hibás?? Egy számomra idegen embernek miért fizessem én az ebédjét?? Mert simán megtehette volna, hogy soha nem fizeti ki, és aztért ugyanígy lecsesztek volna, ráadásul ki is fizettették volna velem. A borravalót sem én kaptam tőle, hanem a futárok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Értelmes hozzáállás az, hogy OK megtörtént és akkor a jövőben tudod, hogy mi az elvárt ilyen esetben.
És az is lehet egy kérdés, hogy vissza lehetne e csábítani az ügyfelet. Ha mindenki annyira ismeri, akkor lehet lehetne valami gesztust tenni felé a főnöködnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem volt okés szerintem, teljesen megértem, hogy azóta besértődött. Két év alatt egy vagyont otthagyott nálatok, borravalót is adott folyamatosan, hűséges vendég volt. Most egyszer otthon felejti a tárcáját, és kap egy ilyen hideg szöveget.
Én teljesen megértem a reakcióját. Ha egy vendég ilyen hűséges, ott többről van szó mint arról hogy ízlik neki a kaja. Neki egy biztos pont volt az életében az az étterem.
Mint mikor gyereked lesz. Onnantól kezdve az a részeddé válik. Vannak ilyen emberek mint mi akik ragaszkodunk valamihez. És ha kapunk egy ilyen hideg visszautasítást a körülmények ellenére, akkor jogosan mutatunk végleg ajtót. Legyen az akár egy ember, vagy egy étterem ahonnan évek óta rendelünk. Én a főnök helyében az elbocsátásodon is elgondolkoznék mert te nem a vendégért vagy ahogy látom. Mérlegelni kell a körülményeket is, ez is dolga egy éttermi dolgozónak. Nem egy olyan emberről volt itt szó aki másodszorra rendelt tőletek, hanem egy 2 éves törzsvendégről.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én megmondtam volna, hogy nézze főnök, ez a maga pénze, nem az enyém. Én nem lehetek gáláns vele, mert nem az enyém.
De ilyenkor egyébként én hívni szoktam a menedzsmentet, aztán döntsék el ők mit akarnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ja és nem is értem miért te voltál itt döntés helyzetben.
Az ilyen helyzetekre tartják a magasabb pozítcióban lévőket. Elvileg nem egy, hanem KÉT majom volt ott, akit azért fizetnek, hogy az ilyen helyzeteket megoldják.
Az egyik aki a terepet meg a ház elejét viszi, a másik meg a főszakács.
Bármi olyan dolog van, amiben kétes helyzet áll fenn, ebből a kettőből az egyiknek a dolga hogy döntsön.
Pl:
A rendszerben nem létező kaját kér a vendég, és ezt be kell árazni, allergiák, kajával vamai nem okés -> főszakács
Bármi komolyabb hisztije van a vednégnek -> főpincér vagy étterem menedzser
Ezeket az emberek szó szerint ezért fizetik jobban, mint téged.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Te nem ismered az illetőt személyesen, így ilyen szempontból ez volt a helyes döntés. Szerintem legalábbis. Ezzel a mondattal, hogy nincs nála tálca, könnyű visszaélni, és ki tudja, mennyire csinál belőle rendszert, mennyire él vissza a helyzettel, vagy, hogy valóban állja-e a szavát és fizet majd egy következő alkalommal.
Nem tudhattad, hogy máshoz pártol át, illetve, hogy a futárokkal ennyire jóban volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!